1 צפייה בגלריה
לוחמי ימ"מ במיון רמב"ם לאחר הפעילות המבצעית
לוחמי ימ"מ במיון רמב"ם לאחר הפעילות המבצעית
שוטרים בכניסה לבית החולים רמב"ם. ארכיון
(צילום: גיל נחושתן)
אישה בת 33, תושבת חיפה, נעצרה בחשד למעורבות בגרימת מותו של קשיש בן 97 תושב העיר שהיה מאושפז בבית החולים רמב"ם. על פי החשד, אתמול (חמישי), בזמן ששהתה עימו בבית החולים, היא ניתקה אותו מאחד המכשירים הרפואיים - מה שהוביל למותו.
המשטרה פתחה אתמול בחקירה בחשד לאירוע פלילי בעקבות דיווח של הצוות הרפואי על מותו של הקשיש בבית החולים שהעלה את חשדם, ושוטרי תחנת חיפה עצרו את האישה שהייתה בקשר עם הקורבן. מהמשטרה נמסר כי בכוונתה לבקש הבוקר מבית משפט השלום בחיפה להאריך את מעצרה.
החשודה עבדה בעבר בביתו של הקשיש כשטיפלה באשתו המנוחה, ונבדק מה היה הקשר שלה לקשיש לאחר מות אשתו. בחקירתה הכחישה עד כה כל קשר למותו של הקשיש, שגופתו נשלחה לנתיחה במכון לרפואה משפטית באבו כביר. לטענתה, היא התלוננה על הטיפול בו ורצתה שיועבר לבית חולים אחר.
הקשיש הגיע לבית החולים בערב יום הזיכרון. הוא פונה לשם כשהוא כבר מונשם בניידת טיפול נמרץ של מד"א מביתו, ואושפז ביחידה לטיפול מוגבר במחלקה פנימית בשל מגוון של מחלות. החשודה ליוותה אותו לבית החולים וסיפרה שהיא מטפלת בו כבר עשר שנים. לקשיש המנוח אין קרובי משפחה בארץ.
אתמול אחד המכשירים שאליו היה מחובר צפצף, והצוות הרפואי שמיהר לחדרו גילה שהמכשיר מנותק. הם ניסו להחיות אותו, אך בסופו של דבר נאלצו לקבוע את מותו. בעת שהצוות נכנס לחדר - המטפלת החשודה לא הייתה שם, למרות שלדבריהם לפני כן היא שהתה לצידו כל הזמן.
עו"ד סאהר פארעו"ד סאהר פארצילום: עידו ארז
קרובת משפחתה של החשודה אמרה בבית המשפט כי מדובר ב"סתם עלילה". לדבריה, היא "לא מאמינה שהיא עשתה משהו. היא טיפלה במסירות באשתו בעבר ואין לה קשר לדבר. אחרי שהיא נפטרה היא המשיכה לטפל גם בו והוכיחה מסירות של שנים ארוכות. למה שהיא תעשה כזה דבר? לנתק מישהו שבו היא טיפלה במשך 10 שנים? כשהמשטרה תחקור היא תגלה שהיא לא עשתה כלום, זה יתברר בהמשך".
עו"ד סאהר פאר מהסנגוריה ציבורית שמייצג את החשודה מסר: "מדובר בחשד בעלמא. החשודה מטפלת במנוח זה כ-10 שנים, לפני כן טיפלה באשתו. טענות המשטרה אינן מבוססות כלל ואף אינן עומדות במבחן ההיגיון".