בזמן שהצבא נלחם בגזרה הדרומית והצפונית, בצה"ל מחזקים גם את ההגנה על היישובים והצירים ביהודה ושומרון מחשש להסלמה. 22 מחבלים חוסלו מאז תחילת הלחימה ברחבי יהודה ושומרון, 11 מתוכם בפיגועי ירי דקירה ודריסה שהתרחשו במרחב בעיקר לעבר עמדות של לוחמי צה"ל. מוקדם יותר: שוהה בלתי חוקי פלסטיני השתחרר מאיזוק, תקף כוח מג"ב וניסה לגנוב נשק - ונורה למוות סמוך למנהרת המחסומים בירושלים.

באירוע שהתרחש הצהריים במנהרת המחסומים, אחד משני עצורים שב"חים ניסה לתקוף את הכוח. מאבטח שהיה במחסום ירה לעברם, כשאחד מהם נהרג והשני נפצע. כתוצאה מהירי נפצע גם אזרח ברגלו.
אתמול חיסל כוח של סיירת חרוב שני מחבלים לאחר שביצעו ירי לעבר מעבר ג'למה שבצפון השומרון. גורם ביטחוני בכיר אמר כי "אנחנו ערוכים חזק להגנה במרחב, לא כדי לנסות אותנו. כל מי שינסה לפגוע באזרחים או כוחות צבא ימות". הדגש בפיקוד המרכז הוא בהגנה חזקה עם כוחות גלויים וסמויים במארבים, כשכמעט כל אירוע ירי נענה בתגובה של הכוחות.
אנשי חמאס מנסים להצית את גזרת יהודה ושומרון וקוראים להמון הפלסטיני לצאת ולהתעמת עם כוחות צה"ל בכפרים ובצירים. בין היתר פרסם החמאס קריאה לצאת לצעדות תמיכה בעזה. עד כה אין מוקדים משמעותיים של עימותים, וצה"ל מצליח לדכא כל התארגנות כזו. ישנן קריאות רחבות ברשתות לבצע פיגועים ולקחת חלק במה שהם מכנים המלחמה נגד האויב הציוני ובעד אל אקצה.

1 צפייה בגלריה
יהודה ושומרון פעילות צה"ל מעצר מבוקשים
יהודה ושומרון פעילות צה"ל מעצר מבוקשים
פעילות צה"ל ביהודה ושומרון, הלילה
(צילום: דובר צה"ל)
במהלך הלילה כוחות הביטחון עצרו 23 מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, ב-15 מוקדים שונים ברחבי יהודה ושומרון. באותה פעילות של כוחות צה"ל ומג"ב, בהכוונה המודיעינית של שב"כ, נעצרו עשרה פעילי חמאס. הכוחות החרימו אמצעי לחימה בכפר בית אומר, שם איתרו אקדחים, תחמושת וציוד צבאי רב.