שר הביטחון יואב גלנט הקים לעצמו "קבינט" מצומצם של יועצים חיצונים שמסייעים לו בזמן המלחמה. כך נודע ל-ynet. בלשכתו מכנים אותם "צוות חשיבה אסטרטגי", אולם לא כולם בצבא אוהבים את מעורבות הקצינים לשעבר שנמצאים בכוורת שהקים גלנט, ורואים בכך עקיפת סמכויות של שרשרת הפיקוד.

הצוות כולל בכירים לשעבר במערכת הביטחון שנחשבים למקורביו, אבל כולם אנשי מקצוע מהמעלה הראשונה וכוללים את אלוף פיקוד הצפון והעורף לשעבר יואל סטריק, את אל"מ במיל' ליאור לוטן, מפקד יחידת המו"מ המטכ"לית לשעבר שגלנט שגלנט התכוון למנות לדובר צה"ל לאחר ההודעה על מינויו כרמטכ"ל לפני יותר מעשור, וכן ראש אגף המודיעין לשעבר אלוף במיל' תמיר הימן.
עוד בצוות: מנכ"ל בית החולים תל השומר תא"ל איציק קרייס, לשעבר קצין רפואה ראשי ששירת גם הוא תחת גלנט בפיקוד הדרום ונחשב לדמות מוערכת בצבא ובמגזר הרפואי, האלוף במיל' גיורא איילנד, ראש אגף התכנון לשעבר וראש המל"ל לשעבר, והיועץ האסטרטגי אלי קמיר, מי שהיה בעברו גם יועץ לשר הביטחון ובעל ניסיון רב.
בלשכה מכנים אותם כאמור צוות חשיבה אסטרטגי, שגם מציג חומרים לצבא. ראוי לציין כי לא כולם בצבא אוהבים את המעורבות הזו של הקצינים לשעבר בעשיה שלהם, אולם בלשכת גלנט טוענים כי זו החלטה נכונה ומקצועית שמסייעת במאמץ המלחמתי. כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש פעמיים עם האלוף במיל' יצחק בריק וכן עם הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, אך ככל הידוע לא הקים פורום שכזה.
1 צפייה בגלריה
יואב גלנט, יואל סטריק, ליאור לוטן, תמיר הימן, איציק קרייס, גיורא איילנד, אלי קמיר
יואב גלנט, יואל סטריק, ליאור לוטן, תמיר הימן, איציק קרייס, גיורא איילנד, אלי קמיר
שורה של בכירים לשעבר מסייעים לו במאמץ המלחמתי. גלנט והכוורת
(צילום: מוט קמחי, גדי קבלו, עוז מועלם, קובי קואנקס, אלעד מחכה, דובר צה"ל, תומר יעקובסון)
בנוסף לכך, גלנט העביר את הערכת המצב היומית הרשמית לשעות הבוקר והיא כוללת את הרמטכ"ל, מנכ"ל משרד הביטחון אייל זמיר, ראש אמ"ן אלוף אהרון חליוה, ראש אגף המבצעים אלוף עודד בסיוק, מתאם הפעולות השטחים אלוף רסאן עליאן, וכמובן מפקד פיקוד העורף אלוף רפי מילוא. יחד איתם נמצאים גם ראש השב"כ רונן בר, ראש המוסד דדי ברנע, והאלוף במיל' ניצן אלון, האחראי על השבויים והנעדרים.
גלנט נשאל אמש על מערכת היחסים שלו עם ראש הממשלה נתניהו ועל האופן שבו הם משתפים פעולה בניהול המלחמה, והשיב: "אנחנו פועלים יחד, ולנגד עינינו מטרה אחת – לנצח במלחמה, ואני משוכנע שנשיג את זה בכוחות משותפים". גלנט סירב להשיב על השאלה אם אחרי המלחמה יש להקים ועדת חקירה ממלכתית או ממשלתית, וביקש להתרכז במלחמה עצמה: "אני מציע לכולנו להיות מרוכזים במשימה שניצבת לפנינו. עבורי כשר הביטחון זו המשימה הגדולה ביותר שעשיתי וכנראה אעשה בחיי. היעד שלי אחד, לנצח במלחמה, וכדאי שכולנו נהיה משולבים בפרונט ולא ברוורס. יהיה זמן לרוורסים אחרי שננצח".
מלשכת גלנט נמסר: "מדובר בפורום חשיבה אסטרטגי הפועל בתיאום מלא מול צה"ל".
פורסם לראשונה: 22:54, 26.10.23