2 צפייה בגלריה
סמוטריץ' וארז
סמוטריץ' וארז
סמוטריץ' וארז
(צילום:קובי קואנקס, הדר יואביאן)
יו"ר ארגון המורים העל-יסודיים רן ארז הפנה היום (חמישי) אצבע מאשימה כלפי שר האוצר בצלאל סמוטריץ', ואמר כי הוא "הורס את מערכת החינוך הציבורית, פועל נגד המורים במשא ומתן ודוחף אותנו להשבתת הלימודים ב-1 בספטמבר".
ארגון המורים החליט לפתוח בקמפיין חריף וממוקד נגד סמוטריץ', שאותו הם רואים כאשם במבוי הסתום במשא ומתן על הסכם שכר המורים. ארז הוסיף כי "סמוטריץ' מייצג במשא ומתן את פורום קהלת ופועל להפרטת מערכת החינוך הציבורי, מקדם העסקת מנהלי בתי ספר באמצעות חוזים אישיים והוצאתם מההסכם הקיבוצי - הפרד ומשול בין מנהלים לארגון היציג. כמו כן, הוא פועל למימון חלק משכר הלימוד עבור הורים השולחים את ילדיהם לבתי ספר הגובים תשלומי הורים גבוהים, ופוגע במורים".
2 צפייה בגלריה
רן ארז יו"ר ארגון המורים טוען כי בצלאל סמוטריץ' הורס את החינוך הציבורי
רן ארז יו"ר ארגון המורים טוען כי בצלאל סמוטריץ' הורס את החינוך הציבורי
ארגון המורים נגד סמוטריץ': "אין לנו ברירה אלא לצאת למאבק חריף"
ארז ציין כי "יצאנו לקמפיין ממוקד בסמוטריץ'. הוא פועל נגדנו ואין לנו ברירה אלא לצאת למאבק חריף ולהשבתה". לדבריו, "אנחנו נאבקים למען החינוך הציבורי. עם ההתנהלות של סמוטריץ' לא יישארו מורים במערכת החינוך. הוא פועל כדי לחזק את השכבות החזקות בכוונתו לסבסד הורים השולחים את ילדיהם לבתי ספר הגובים שכר לימוד גבוה. הורים ששולחים את ילדיהם לחינוך הממלכתי הרגיל יצטרכו לשלם כסף מכיסם".
הפערים בין ארגון המורים לאוצר עדיין גדולים. ארז ציין כי מסגרת התקציב שקבע האוצר עומדת על מיליארד ומאתיים אלף שקלים, ואילו הדרישות של הארגון עומדות על שני מיליארד ומאתיים אלף שקלים. לדבריו, בפגישה בשבוע שעבר אמר לו שר האוצר שיש לו קופה אחת שצריך לחלק אותה לביטחון, לבריאות ולמשרדים אחרים, והציע לארגון גמישות בכך שיחליט לגבי יעד התקציב במסגרת שקבע האוצר.
"זוהי אינה גמישות עם מסגרת תקצבי כזו", אמר ארז. "באוצר חושבים שאנחנו רק מאיימים בשביתה ונתקפל ברגע האחרון. אנחנו לא מתקפלים בלי הסכם ראוי למורים. אי אפשר להמשיך עם מחסור של כעשרים אחוזים מהמורים, כיתות דחוסות ומערכת חינוך מוזנחת. מי שנפגע הם הילדים, המורים אינם הבעיה אלא הפתרון".
במסגרת המשא ומתן בין הצדדים הציע משרד האוצר להוסיף 1,500 שקלים למורים מתחילים ו-850 שקלים למורים חדשים. כמו כן, המשרד תובע לכלול בהסכם השכר עם הארגון את העסקת כל מנהלי בתי הספר ו-10% מהמורים בחוזים אישיים, קיצור הליכי פיטורין לחודשיים עד שישה חודשים, ותוקף הסכם לשישה חודשים. מנגד, הארגון דורש תוספת אחידה של 3,000 שקלים לכל המורים, והוא מתנגד כאמור לחוזים אישיים.
לשכת שר האוצר מסרה: "שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מדבר בשם ההורים, המורים ובעיקר התלמידים. רן ארז מוזמן להיכנס ברצינות למשא ומתן ולהשיג תוצאות שיצעידו את החטיבות העליונות במערכת החינוך קדימה. משרד האוצר הוכיח יותר מפעם אחת שהוא יודע לייצר פתרונות ולהגיע להסכמות. כך היה מול ההסתדרות, משרד הביטחון וגופים נוספים וכך יהיה גם עתה, אם רק רן ארז יכנס למשא ומתן".