ראש ממשלת בריטניה לשעבר טוני בלייר מואשם כי הפר בידוד לאחר שחזר מטקס חתימת ההסכמים בין ישראל לאיחוד האמירויות ובחריין בבית הלבן. כך דווח הלילה (בין שבת לראשון) ב"טלגרף" הבריטי. לפי הנחיות הקורונה בבריטניה, מי שחזר מארה"ב מחויב בבידוד של שבועיים, ואילו בלייר תועד מחוץ לביתו עשרה ימים לאחר ששב מוושינגטון.
לידי מערכת הטלגרף הגיעו תמונות של בלייר יוצא ממסעדת "הארי'ז בר" בשכונת מייפייר שבמערב לונדון. נטען כי התמונות צולמו בחודש שעבר, כאמור פחות משבועיים לאחר חזרתו מטקס החתימה במדשאות הבית הלבן. בדיווח צוין כי לאחר שחזר, בלייר ביקש מגורמים בממשלת בריטניה פטור מחובת הבידוד אך אישור שכזה מעולם לא הונפק לו.
1 צפייה בגלריה
טוני בלייר בחתימת הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות בבית הלבן
טוני בלייר בחתימת הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות בבית הלבן
טוני בלייר בטקס בבית הלבן
(צילום: AFP)
דוברו של בלייר טען כי הוא "לא סיכן אף אחד" מכיוון שנדבק ויצא שלילי לקורונה שלוש פעמים - לפני שטס לארצות הברית, כשנחת במדינה וכששב לבריטניה.
"אנו מאמינים שבלייר מילא אחר כל ההוראות של הממשלות בבריטניה ובארצות הברית כפי שהומלץ לו", אמר הדובר. הוא התייחס לבקשתו של בלייר לפטור מבידוד והודה כי אמנם לא הונפק לראש הממשלה לשעבר אישור שכזה אך "הוא לא סורב כשביקש".
לדבריו, בלייר, שהיה ראש ממשלת בריטניה בשנים 1997 ל-2007, הוזמן לטקס על ידי ממשל טראמפ בשל "התפקיד שמילא בעסקה". עד שנת 2015 היה בלייר שליח הקוורטט למזרח התיכון. הוא נכנס לתפקידו בקוורטט, הגוף הבינלאומי המפקח על פתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני, בשנת 2007. בימיו בתפקיד דגל בלייר בחיזוק היחסים של ישראל עם העולם הערבי המתון.