בדיון מיוחד שהתכנס אמש (שישי) בעצרת האו"ם תקף שגריר ישראל גלעד ארדן את מועצת זכויות האדם שהציגה את הדו"ח השנתי שלה - ומתח ביקורת קשה על כך שגינתה את ישראל ב-95 החלטות שונות, לעומת 142 החלטות שבהן גינתה את כל שאר מדינות העולם ביחד ב-15 שנות קיומה. ארדן קרע את הדו"ח מעל בימת האו"ם, בדומה לשגריר לשעבר חיים הרצוג שקרע את ההחלטה שקבעה כי "ציונות היא גזענות".
בין ההחלטות שנכללו בדו"ח ותקפו את ישראל, החליטה מועצת זכויות האדם להקים ועדת חקירה בעקבות מבצע "שומר החומות", שלפי ארדן מתעלמת מחלוטין מחמאס ומהמתקפות על העורף הישראלי. כמו כן ציין הדו"ח את קיומן של ההתנחלויות, מצב זכויות האדם בגדה, זכויות האדם ברמת הגולן וזכותם של הפלסטינים להגדרה עצמית.
1 צפייה בגלריה
גלעד ארדן קורע את דו"ח מועצת זכויות האדם
גלעד ארדן קורע את דו"ח מועצת זכויות האדם
גלעד ארדן קורע את דו"ח מועצת זכויות האדם
"קולם של קורבנות הפשעים הנוראים נגד האנושות, שכבר ראינו בעשורים הראשונים של המאה הנוכחית, אינו נשמע בגלל האובססיה של מה שמכונה מועצת זכויות האדם המתמקדת רק בישראל", אמר ארדן אתמול. "מאז הקמת המועצה לפני 15 שנה, היא החליטה להאשים ולגנות את ישראל, לא 10 פעמים כמו את איראן, או 35 פעמים כמו את סוריה. לא, מועצת זכויות האדם תקפה וגינתה את ישראל ב- 95 החלטות לעומת 142 החלטות נגד כל שאר המדינות בעולם ביחד".
השגריר הוסיף: "מועצת זכויות האדם הפכה לפתע ל'מועצת הארי פוטר'. מועצה של קוסמים המסוגלת לגרום לכל פשעי המלחמה והזוועות של חמאס, כמו 4,300 הרקטות שנורו לעבר אזרחים ישראלים, להיעלם באורח פלא. התביישו לכם, התביישו לכם, התביישו לכם".
ארדן הזכיר את נאומו של השגריר הרצוג, אביו של נשיא המדינה יצחק הרצוג, שקרע את ההחלטה להשוות ציונות לגזענות - ואמר: "על הבמה הזו, בגוף הזה, עצם זכותו של העם היהודי לבית לאומי הוכרזה כגזענית, בהחלטה הבזויה שקבעה כי 'ציונות היא גזענות'. ההחלטה, ששגריר ישראל דאז קרע מעל במה זו, זה בדיוק מה שצריך לעשות לדו"ח האנטישמי, המעוות והחד-צדדי הזה שאתם מציגים כאן היום. מקומו בפח האשפה של האנטישמיות, וכך בדיוק נתייחס אליו".
פורסם לראשונה: 21:36, 29.10.21