החשמל קרס בכמה אזורים שונים בארץ - בבת אחת: אזרחים רבים בישראל חוו בצהריים (יום ה') הפסקת חשמל חריגה במיוחד, שהחלה בבת אחת בכמה ערים. בין השאר דווח על הפסקות חשמל בבאר שבע, בתל אביב, חדרה, פתח תקווה, עכו, רעננה, יהוד וערים נוספות. בחברת החשמל מסרו תוך זמן קצר כי תקלה כלשהי בתחנת הכוח חיפה גרמה לשיבושים הנרחבים והבטיחו כי היא תתוקן במהרה. בהמשך חזר החשמל, בהדרגה, למוקדים השונים.
4 צפייה בגלריה
פקקים בתל אביב לאחר שהרמזורים הפסיקו לעבוד בעקבות הפסקת החשמל
פקקים בתל אביב לאחר שהרמזורים הפסיקו לעבוד בעקבות הפסקת החשמל
פקק בתל אביב לאחר שהרמזורים הפסיקו לעבוד בעקבות הפסקת החשמל
4 צפייה בגלריה
רמזורים שהפסיקו לעבוד בת"א בעקבות הפסקת החשמל
רמזורים שהפסיקו לעבוד בת"א בעקבות הפסקת החשמל
רמזורים שהפסיקו לעבוד בתל אביב
(צילום: אמיתי אלוני )
"בשל תקלה באחת מיחידות הייצור בתחנת הכוח חיפה מורגשות הפסקות חשמל לסירוגין במספר אזורים בארץ. אספקת החשמל הסדירה חודשה למספר אזורים ותוחזר לחלוטין בשאר הארץ בדקות הקרובות", מסרה חברת החשמל. מנכ"ל החברה מאיר שפיגלר אמר לרשת ב' כי מדובר כנראה ב"תקלה טכנית של צריכת יתר" וכי "כמעט בוודאות לא מדובר במתקפת סייבר".
הפסקת החשמל הנרחבת השפיעה לא רק על בתים אלא גם על קניונים, כבישים ומוסדות נוספים. כך למשל, בכמה מקומות בתל אביב קרסו הרמזורים, מה שגרם לפקקי ענק. עומס כבד נרשם בין היתר בצומת רחוב הרכבת ורחוב מנחם בגין, והמשטרה קראה לנהגים לא להגיע לשם. במהלך הפסקת החשמל, שארכה בחלק מהאזורים 50 דקות, חולצו הכבאים עשרות לכודים במעליות. לפי הדיווחים שהתקבלו במרכז השליטה של הכיבוי, הם הוזעקו ל-70 מקרים שכאלו, מרביתם במחוזות דן ומרכז. לא נרשמו אירועים חריגים.
אחד התושבים בתל אביב סיפר ל-ynet כי הפסקת החשמל התרחשה כאשר הגיע לבית קפה בכיכר דיזנגוף: "בעלי העסקים יצאו מהחנויות ולא הבינו מה קרה". גם חדרה חוותה כאמור הפסקת חשמל, ואחד התושבים שם סיפר כי בדיוק סיים אימון במכון כושר בקניון כאשר החשמל נפל: "חשבתי שאולי יש קצר בחדר הכושר, ושמחתי שכבר הייתי בסוף האימון. אבל כשיצאתי ראיתי שכל הקניון חשוך, ואחרי זה ראיתי שגם החנויות ברחוב חשוכות והבנתי שזה משהו רחב יותר".
4 צפייה בגלריה
 תחנת כוח חברת חשמל חיפה
 תחנת כוח חברת חשמל חיפה
תחנת הכוח בחיפה, ארכיון
(צילום: אלעד גרשגורן)
4 צפייה בגלריה
מאיר שפיגלר
מאיר שפיגלר
מאיר שפיגלר, מנכ"ל חברת החשמל. "כמעט בוודאות לא מדובר במתקפת סייבר"
(צילום: קובי קואנקס)
כפי שציין מנכ"ל חברת החשמל, אין אינדיקציה שמתקפת סייבר גרמה להפסקת החשמל, אבל האופי החריג שלה הוביל את קבוצת ההאקרים האנטי-ישראליים "אנונימוס סודן" לחגוג אותה בערוץ הטלגרם שלהם: "האם החשכה יפה, ישראל?", כתבו שם - אף שהפסקת החשמל הייתה בשעות היום.
בהמשך כתבו: "אתם רוצים עוד? אתם רוצים שהאינטרנט ואמצעי התקשורת ייפלו?". כחצי שעה לאחר מכן פרסמו הודעה נוספת בטלגרם: "ישראל, אנחנו משחקים איתכם... עוד מעט לא יהיה לכם אינטרנט". קבוצת ההאקרים "אנונימוס סודן" מובילה לאחרונה שלל מתקפות סייבר נגד אתרים ישראליים, וגם ביום העצמאות היא המשיכה במתקפות הללו עם הפלת אתרי חברת נמלי ישראל, נמל חיפה ומפלגת מרצ.