משטרת לוס אנג'לס פתחה בחקירה בחשד לפשע שנאה אנטישמי, בעקבות קטטה שהייתה בשלישי בערב במסעדה בשכונת בברלי גרוב בעיר.
ברקע המבצע בעזה והמחאה נגד ישראל דיווחו עדי ראייה בלוס אנג'לס על שיירה של מכוניות שנסעה מחוץ למסעדת סושי בשכונת בברלי גרוב. הגברים שהיו במכוניות, חלקם רעולי פנים, הניפו את דגלי פלסטין והשמיעו קריאות בעד הפלסטינים ונגד ישראל. בשלב מסוים הם יצאו מהמכוניות וניגשו ללקוחות שישבו בשולחנות מחוץ למסעדה.
עדת ראייה סיפרה שהגברים שיצאו מהמכוניות שאלו את הלקוחות מי מהם יהודי. שני גברים הזדהו כיהודים, והפרו-פלסטינים הטיחו בהם קללות אנטישמיות. בין הצדדים התפתחה קטטה. העובדים הכניסו את שאר הלקוחות למסעדה, נעלו את הדלתות וקראו למשטרה. השוטרים הגיעו והפרידו בין הצדדים. לא דווח על עצורים.
מתחילת מבצע "שומר החומות" בעזה מתקיימות הפגנות פרו-פלסטיניות ברחבי ארה"ב, לצד הפגנות תמיכה בישראל. בניו יורק התקיימה אתמול הפגנה פרו-פלסטינית נוספת ליד הקונסוליה הישראלית במנהטן. כמו בשבוע שעבר, גם הפעם התעמתו עם המפגינים הפרו-פלסטינים מפגינים תומכי ישראל - ובין הצדדים התפתחה קטטה.
7 צפייה בגלריה
קטטה הפגנות בעד ו נגד ישראל ניו יורק ארה"ב הפגנה
קטטה הפגנות בעד ו נגד ישראל ניו יורק ארה"ב הפגנה
קטטה ליד הקונסוליה הישראלית במנהטן
(צילום: AFP)
קהילות יהודיות בכמה מדינות בעולם - בין השאר בגרמניה - דיווחו שהמחאה נגד ישראל הובילה גם לשנאת יהודים ועלייה בתקריות האנטישמיות. כמו בגרמניה, גם בבריטניה מדווחים על זינוק בתקריות האנטישמיות מאז שהמבצע בעזה יצא לדרך. ראש הממשלה בוריס ג'ונסון אמר היום שממשלתו תתמוך בקהילה היהודית בממלכה ככל שניתן.
כ-280,000 יהודים חיים בבריטניה. ארגון אמון הביטחון הקהילתי (CST), שמייעץ לקהילה היהודית בנושאי ביטחון, דיווח על 106 תקריות אנטישמיות בבריטניה מאז 8 במאי – בהשוואה ל-19 ב-11 הימים הקודמים. מבצע "שומר החומות" נפתח ב-10 במאי, אך המתיחות הייתה גבוהה עוד קודם – בין השאר על רקע העימותים במזרח ירושלים.
7 צפייה בגלריה
ההפגנות הפרו פלסטיניות בלונדון
ההפגנות הפרו פלסטיניות בלונדון
ההפגנות הפרו פלסטיניות בלונדון
(צילום: EPA)
7 צפייה בגלריה
(צילום: gettyimages)
בתשובה לשאלת קיר סטרמר, יושב ראש מפלגת הלייבור, אמר ג'ונסון בפרלמנט: "בוודאי שנמשיך לתמוך בקהילה היהודית בכל דרך שנוכל". ג'ונסון אמר שהוא "שותף לזעזוע מהתפרצות התקריות האנטישמיות", ושהממשלה קראה לגורמי האכיפה להיאבק בפשעי השנאה. הוא הבהיר שממשלתו לא תאפשר לאנטישמיות לצמוח ולהיות מקובלת.
ביום ראשון פורסם ברשתות החברתיות תיעוד של שיירת מכוניות שנסעה באזור הקהילה היהודית בצפון לונדון. הנוסעים הניפו את דגלי פלסטין והשמיעו קריאות אנטישמיות. המשטרה עצרה לאחר מכן ארבעה מעורבים - ששוחררו בערבות עד להמשך החקירה. בנוסף נעצרו שני גברים בחשד לתקיפת רב בצ'יגוול, בפרברי לונדון. הרב נזקק לטיפול רפואי אחרי שסבל מזעזוע מוח כשספג כמה חבטות בראשו מהתוקפים.

ארגון CST דיווח על כמה תקריות נוספות, שבהן תושבים צעקו "לשחרר את פלסטין" לעבר יהודים, רוססו כתובות ליד בית כנסת ומיילים פוגעניים נשלחו לראשי הקהילה היהודית. בתקרית נוספת, שהייתה בלונדון, איים גבר על ילדים יהודים שיתקוף אותם אם לא יצהירו שהם תומכים בפלסטין. CST דיווח על מכוניות "שנוסעות בשכונות יהודיות, מנופפות בדגלי פלסטין וקוראות קריאות בדרך שבפירוש נועדה להפחיד את הקהילה היהודית המקומית. רמת הזעם והשנאה לישראל תמיד גולשת לאנטישמיות בזמנים כאלה, ועדיין האנשים שמתדלקים את הכעס הזה, ברשת וברחובות, לעולם לא לוקחים אחריות על ההשלכות".