בית משפט השלום בתל אביב הוציא הבוקר (יום ג') צו מעצר לשפי פז, שלא התייצבה לדיון הראשון במשפטה למרות חובת ההתייצבות. פז מואשמת בהשחתת הכניסה למשרדי האיחוד האירופי ברמת גן בשנה שעברה.
6 צפייה בגלריה
שפי פז
שפי פז
"החוק לא חל עליי". שפי פז
(צילום: בראל אפרים)
לפי כתב האישום שהוגש בשנה שעברה על ידי מחלקת התביעות במשטרה, ריססה פז על דלת המשרדים במגדלי פז "האיחוד האירופי – החוצה" בצבע אדום. על קיר הכניסה ריססה: "כסף גרמני הורג יהודים". יחד עם פז מואשמים גם מירב חג'אג', אמה של סגן שיר חג'אג' שנרצחה בפיגוע הדריסה בארמון הנציב בירושלים ב-2017, ואדם נוסף ששמו דורון אברהמי.
חג'אג', לפי האישום, הדביקה תמונות של ילדים שנרצחו בפיגועים שלשיטתה מימן האיחוד האירופי. כמה שעות אחרי שהתגלתה ההשחתה הודתה פז, מובילת המאבק נגד מבקשי המקלט בדרום תל אביב, כי היא האחראית למעשה. השלושה נאשמים בהשחתת מקרקעין והזיק לרכוש במזיד. פז וחג'אג' מואשמות גם בקשירת קשר.

הבוקר שלחה פז הודעה לעורך דינה, איתמר ברקאי, שביקשה שיקריא בשמה בדיון. "כבוד השופט, תמהני. על פי איזה חוק המדינה מעמידה אותי למשפט היום - החוק הנהוג במדינת ישראל או החוק הנהוג במובלעת האפריקנית של דרום תל אביב? אני לא אגיע לדיון ההקראה מרצוני החופשי", כתבה פז.
לדבריה, "כ-50% מהתיקים הפליליים שנפתחים למסתננים ולשב"חים בתל אביב נסגרים משום שהנאשמים לא מגיעים לדיון. ברומא, כך למדתי, התנהג כרומאי. בדרום תל אביב, התנהג כמסתנן. אי לכן, כתושבת דרום תל אביב אני מרגישה פטורה מהוראות החוק ומבקשת ממך למחוק את כתב האישום.
"מדינת ישראל, שוויתרה מרצונה החופשי על ריבונותה בשכונת מגוריי, הפרה את ההסכם הבסיסי שלה איתי - להגן על חיי, כבודי וחירותי - ולפיכך איבדה את הזכות לדרוש ממני לקיים את ההסכם שלי איתה, דהיינו לציית לחוקיה. בית המשפט, שהדאגה לתחביביו של המסתנן מידתית בעיניו יותר מהדאגה לחיי משפחתי, ושמסרב להתמודד עם ההפקרות בשכונות ומשחרר עבריינים מועדים לרחובות, איבד את זכותו לשפוט אותי כשאני משתמשת בזכותי הדמוקרטית למחות נגד העוול", הוסיפה פז.
6 צפייה בגלריה
כתובות נאצה שרוססו בבניין מגורים ברמת גן
כתובות נאצה שרוססו בבניין מגורים ברמת גן
תיעוד ההשחתה
עוד כתבה כי "אין לכם סמכות לאכוף עליי את החוק או להעמיד אותי לדין. אין סמכות בלי אחריות. אין משפט בלי צדק. בשם חוק יסוד כבוד האדם וחירותו של 'האחר' המשטרה גוזלת ממני את זכות הצעקה והמחאה. בשם חוק יסוד כבוד האדם וחירותו של 'האחר' בתי המשפט רומסים את כבודי וגוזלים את חירותי. אבל במקום שאין בו חוק וסדר אי אפשר לאכוף את החוק דווקא על מי שנלחם למענו.
"זכותי להפגין בכל דרך ובכל צורה שאני רוצה", הוסיפה פז. "זכותי לרסס מה שאני רוצה ואיפה שאני רוצה. החוק הישראלי לא חל עליי. החוק חל על תא"לים במיל' כי הם 'מלח הארץ'. החוק לא חל עליי כי אני נתינה של מושבה אפריקנית בארץ ישראל, ומדינת ישראל עם כל שוטריה וחוקיה ובתי המשפט שלה לא מגינה עליי".
השופט עלא מסראווה אמר כי "ההודעה שביקשה הנאשמת למסור לבית המשפט מגלמת בתוכה חומרה רבה של התנגדות והבעת כוונות חד משמעיות להימנע מהתייצבות. הדברים שהנאשמת ביקשה לומר לציטוט בפרוטוקול לא מותירים כל אפשרות אחרת מלבד הוצאת צו מעצר ללא שחרור בעניינה. במדינת חוק על הנאשם להתייצב ולקבל את מרותו של בית המשפט".
6 צפייה בגלריה
דורון אברהמי בבית משפט השלום בתל אביב
דורון אברהמי בבית משפט השלום בתל אביב
דורון אברהמי ומירב חג'אג' בהפגנה לפני הדיון
(צילום: מוטי קמחי)
6 צפייה בגלריה
מירב חג'אג' בבית משפט השלום בתל אביב
מירב חג'אג' בבית משפט השלום בתל אביב
(צילום: מוטי קמחי)
חג'אג' שהגיעה לדיון הניפה את תמונת בתה שנרצחה. "מי שצריך לעמוד היום בבית המשפט זה האיחוד האירופי שבמודע בכסף שלו נרצחים יהודים", אמרה האם השכולה. "ממשלת ישראל מאפשרת לאיחוד האירופי, דרך ארגונים זרים, להמשיך ולתת רוח גבית לרצח ילדינו ולייצר למחבלים רוצחים מעטפת הגנה משפטית במיליונים על ידי טובי המשפטנים ובכך מחזקת את הטרור".
עו"ד ארי שמאי, שמייצג את חג'אג', אמר: "צר לי על העובדה שמדינת ישראל הגישה כתב אישום על אירוע שכל כולו חופש הביטוי, בעידוד האיחוד האירופי, שמתערב בנעשה כאן כאילו מדובר ברפובליקת בננות".
לקראת הדיון הבוקר, הפגינו כמה פעילי תנועת "אם תרצו" מחוץ לאולם. הם הניפו שלטים שעליהם נכתב בין היתר: "מירב חג'אג' לא תהיה קורבן" ו"משלמים למחבלים – רודפים הורים שכולים".
פורסם לראשונה: 11:54, 07.07.20