1 צפייה בגלריה
חיילים, מתנדבים, ארגוני הצלה ואנשים פרטיים מחלקים מזון לחג בבני ברק
חיילים, מתנדבים, ארגוני הצלה ואנשים פרטיים מחלקים מזון לחג בבני ברק
חלוקת מזון על ידי חיילי צה"ל בבני ברק במהלך הגל הראשון
לראשונה מאז פרצה מגפת הקורונה, וכביטוי ממשי לעומק המשבר הכלכלי, נערך פיקוד העורף לחלוקת אלפי חבילות מזון לתושבים שבמצוקה. בשלב זה מדובר במאות בתי אב בשכונות במזרח ירושלים, אך ההיערכות לסיוע נפרסת גם בשכונות המערביות של העיר, ובהמשך גם במקומות אחרים בארץ, אם תהיה דרישה.
מפקד מרכז השליטה של מזרח ירושלים, תת-אלוף בן צבי אליאסי, ערך השבוע סדרת מפגשים וסיורים עם ראש העיר משה ליאון באזורים שונים בבירה שבהם חל זינוק של פי 4-3 במספר הנדבקים בקורונה בתוך פחות משבועיים.
"בתחילת השבוע ערכנו דיונים עם המינהלים הקהילתיים בשכונות והתחלנו להבין את הפערים והבקשות, שלא נובעות רק בגלל סגרים אלא גם מאנשים שהמציאות היומיות מקשה עליהם יותר", אומר תא"ל אליאסי. "אנו ערוכים לחלק להם מזון, קל וחומר אם יהיו סגרים. בימים האלה מתבצע מיפוי עם לשכת הרווחה ואנו נערכים לסייע במספרים גדולים יותר מאשר בגל הראשון, אז עזרנו לחלק עשרות אלפי מנות מזון".
בפיקוד העורף מפעילים כיום את מלון גולד כמלונית החלמה לערבים ויהודים שחלו קורונה, ובימים הקרובים ייפתח מלון נוסף, הקשתות, בתפעול מלא של החיילים. גם במערב בעיר מפעילים כוחות הפיקוד שלוש מלוניות קורונה ונוספות ייפתחו בימים הקרובים.
בדומה לגל הראשון, גם הפעם מעדיפים רבים מהחולים להישאר בבתיהם ולא להתפנות למלוניות, בעיקר במגזר החרדי שבו משפחות מרובות ילדים. "רבים חוששים לעזוב את הילדים בבית", מוסיף תא"ל אליאסי. "קופות החולים בודקות למי יש אמצעים להתבודד בבית ואם לא - אנחנו נכנסים לתמונה במאמץ להגיע למקסימום אנשים ולהציע להם את השירות שלנו כדי לפנותם. אנחנו מתגברים את מאמץ השכנוע כדי שייצאו. אנו אומרים להם שאפשר לעבור למלונית עם הילדים, אבל רבים מהם מעדיפים להישאר בבית".
בפיקוד העורף תגברו את כוח האדם גם ביישובי קו התפר בבירה, סמוכי גדר וחומת ההפרדה. גם לאזורים הכלולים בשטח המוניציפלי של ירושלים נשלח סיוע, אך כזה שנאסף על ידי עובדי עירייה או מתנדבים מקומיים, כולל במקומות ככפר עקב, שבו נראו גם בימים האחרונים חמושים פלסטינים. ממרכז השליטה שנפתח מחדש, וממנו מנהלים את המשבר נציגי כלל הגופים בבירה, נשלחים גם צוותי הסברה עם כריזות לשכונות מזרח העיר מאחר שלחלק מהתושבים אין גישה לאינטרנט.
במקביל אישר שר הביטחון בני גנץ 2,000 תקני מילואים נוספים לחודש הקרוב להתמודדות עם מגפת הקורונה. מדובר באישור עקרוני שימומש לפי הצורך. על פי הודעת המשרד הם מיועדים לטיפול באזורים מוגבלים, לאיוש מלוניות הקורונה, לסיוע למרכז המידע ולתגבור מטה פיקוד העורף.