3 צפייה בגלריה
קורבנות הרצח הכפול בדליית אל כרמל
קורבנות הרצח הכפול בדליית אל כרמל
קורבנות הרצח הכפול בדליית אל כרמל
רצח כפול ב-27 כדורי קלצ'ניקוב: תיימור עטשי, בן 32 מעוספיה, מואשם כי רצח ב-8 במאי השנה בדליית אל-כרמל את בני הדודים עופר אבו סעדה, בן 28 במותו וקרלוס אבו תמימי, בן 40 במותו. זאת בשל סכסוך שהיה בין הנאשם לבין אבו סעדה.
את כתב האישום שהוגש הבוקר (חמישי) לבית המשפט המחוזי בחיפה הגישו עו"ד אפרת גרינבוים ועו"ד בני פסקל. מהאישום עולה כי ברצח, כולל בירי עצמו, היו מעורבים עוד מספר אנשים, חבריו של הנאשם. עד כה לא ידועה זהותם של כל המעורבים ולא הוגשו בשלב זה כתבי אישום נוספים.
מכתב האישום עולה עוד כי הנאשם עטשי היה מסוכסך עם אבו סעדה, וכי אבו תמימי נרצח היות ששהה עמו ברכב. ביום הרצח נסע הנאשם למתחם השייך לדודו, שם הוכנה עבורו מכונית מסוג מאזדה, שחלונותיה הושחרו, והיא נשאה לוחיות זיהוי מזויפות.

שני בני הדודים המנוחים, נסעו ברכב רנו ששכר אבו תמימי, והיו בדרכם מעוספיה לטבריה, כאשר שניים מחבריו של עטשי עקבו אחריהם, ודיווחו לו על מקום הימצאם. בני הדודים עצרו לקנות דבר מה בחנות הסמוכה לכיכר השוטר בדליית אל כרמל, כאשר הנאשם הגיע למקום ברכב המאזדה.
"אז יצאו מתוך המאזדה שניים מהחבורה כשהם רעולי פנים, ואחד מהם נושא את הקלצ'ניקוב. השניים נעמדו אל מול חזית הרנו, והיורה ירה לעבר שני המנוחים 27 כדורים לפחות ממרחק קצר, תוך שהוא התקדם לעברם, וירה בהם דרך חלון החזית הקדמית של הרנו, בכוונה לגרום למותם", נכתב בכתב האישום.
3 צפייה בגלריה
המשטרה פענחה את הרצח הכפול בעוספיה של עופר אבו סעדה וקרלוס אבו תמימי
המשטרה פענחה את הרצח הכפול בעוספיה של עופר אבו סעדה וקרלוס אבו תמימי
זירת הרצח בדליית אל כרל
(צילום: דוברות המשטרה)
שני בני הדודים מתו מהירי במקום, לאחר שנפגעו בין השאר ישירות בלבם.
זמן קצר לאחר הרצח, הוצת רכב המאזדה ביער בפארק הכרמל. בין הראיות שמצאה המשטרה, נמצא בסמוך לרכב השרוף מצית, ועליו דנ"א של הנאשם. בנוסף תיעדו מצלמות אבטחה את מסלול הנסיעה של עטשי וחבריו בעת האירוע ולאחריו. עדים רבים קושרים אותו למעשה, כולל דודו שמעיד כי התוודה באוזניו על הרצח.
בבקשה להארכת המעצר עד תום ההליכים מצוין כי עטשי ריצה בעבר עונשי מאסר בגין מגוון עבירות סמים ועוד.
עו"ד באסל פלאח, המייצג את עטשי, טען היום כי הראיות נגד מרשו חלשות. "במהלך כחודשיים שאנו מלווים את התיק, מאז שלבי המעצר, נחשפנו לחומרי החקירה שבידי המשטרה. מדובר בבסיס ראייתי חלש ביותר, שאלמלא ההד התקשורתי - כתב האישום לא היה מוגש כלל. שאר החשודים באירוע שוחררו כבר, ואנו מצפים לשחרור הנאשם בקרוב".