מהומה פרצה היום (ב') במליאת הכנסת בדיון סביב הצעות אי-האמון הראשונות שהוגשו נגד הממשלה החדשה - ונדחו. בתום הדיון שר הבינוי והשיכון זאב אלקין (תקווה חדשה) נאם, ודבריו הפכו לצעקות של ממש - בעיקר נגד ראש הממשלה לשעבר ויו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו. בהמשך גם נאם יו"ר ועדת הכספים לשעבר משה גפני, וקרא לראש הממשלה נפתלי בנט "חתיכת אפס".
7 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו וזאב אלקין במליאת הכנסת
בנימין נתניהו וזאב אלקין במליאת הכנסת
חילופי דברים קשים. נתניהו ואלקין במליאת הכנסת, היום
(צילום: אלכס קולומויסקי)
7 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
הצעות אי האמון של האופוזיציה נדחו. רה"מ בנט עם השרים מיכאלי, סער, לפיד וגנץ
(צילום: אלכס קולומויסקי)
7 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
"כשאין לך טענה של ממש, הרם את קולך". נתניהו
(צילום: אלכס קולומויסקי)
"כשאתה מייצר שיח של שנאה ושיסוי - זה לגיטימי - אבל כשאחרים חושבים אחרת ממך ומבקרים אותך - זה לא לגיטימי", הטיח אלקין, "כשמפגינים ליד המעון הרשמי שלך - זה לא לגיטימי - אבל כשאתה, בכספי מפלגה, שולח בריונים לבית שלי ולבית של עוד חברים כאן להעיר ילדה בת חמש ב-23:00 ולהפחיד אותה - זה לגיטימי".
אלקין המשיך: "נתניהו, כשעמדת בראש המפלגה שלא הייתה הכי גדולה באותה כנסת נבחרת, ועדיין הרכבת ממשלה, הסברת לכולם שהזכות הדמוקרטית להרכיב ממשלה שמורה למי שמגיע לרוב בכנסת - וזה לגיטימי. אבל כשנשלחת לאופוזיציה, על אף שאתה מנהיג המפלגה הגדולה בכנסת - פתאום לא לגיטימי. זה שאתה לא ראש ממשלה, זה הסיפור. בשביל להיות חלק מהממשלה הזאת היית מוכן גם לשישה מנדטים, רק לא למישהו מתוך הליכוד".
עוד תקף השר: "כשאתה הצעת לבנט להיות ראש ממשלה ראשון ברוטציה עם שישה מנדטים, או לגדעון סער עם אותו מספר, או לבני גנץ עם שמונה מנדטים - זה היה לגיטימי. עכשיו כשאתה לא בתוך הממשלה הזו - זה לא לגיטימי. כשביקשת להקים ממשלת חילופים - זה היה לגיטימי, אבל כשמוקמת ממשלת חילופים אמיתית, שבה גם מתכוונים לקיים אותם - זה לא לגיטימי. כשזה לא משרת אותך - זה לא לגיטימי. כשזה משרת אותך, גם אם אתה מתכוון לרמות, אז זה בוודאי לגיטימי. בעיניך מה שמשרת אותך תמיד יהיה לגיטימי, ומה שיגרש אותך מהשלטון - תמיד יהיה לא לגיטימי".
7 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
"שלחת בריונים לבית שלי". אלקין, היום
(צילום: אלכס קולומויסקי)
7 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת בנאום החריף של אלקין
(צילום: דוברות הכנסת)
"אדוני יו"ר האופוזיציה, אתה הפכת ללא לגיטימי - אבל זה לא הופך את הממשלה הזאת, את חברי כנסת שהם רוב הבניין הזה שהצביעו עבורה, ואת האזרחים שהצביעו עבור אותן המפלגות, ללא לגיטימיים", המשיך אלקין לתקוף, "כל חטאה של הממשלה הזאת הוא שהיא לא רלוונטית עבורך באופן אישי, כי היא לא רצתה אותך. אגב, הייתה יכולה לקום ממשלה אחרת אם רק היית מזיז את עצמך לטובת אחד החברים במפלגתך.
"כשאתה קיימת שיחות עם רע"מ ורצית להקים איתם ממשלה והתחננת לסמוטריץ' שיוריד את הווטו שלו - זה היה לגיטימי. בכל הכוח רצית להקים את הממשלה הזו, אבל מה לעשות, כשלת. אמנם פרצת את הדרך, שכנעת ושלחת שליחים רבים לתקשורת כדי לשכנע שלגיטימי להקים ממשלה עם רע"מ, אבל איפה שכשלת - הצלחנו. זה הסיפור. אז זה לא לגיטימי, כי זה שולח אותך לאופוזיציה.
"כשלא הצלחת להעביר את השלטון בצורה מכובדת, גם בהצבעה וגם בהשבעה פה, ובכל מה שקרה בהליך מסודר של העברת שלטון לאחר ההצבעה, זה כמובן לגיטימי כי אפשר להיות לא ממלכתי ולא לכבד את הממשלה שנבחרה, ואפשר לפגוע באינטרס של המדינה ולא להעביר את השלטון בצורה מסודרת, אפשר אפילו לגרוס מסמכים", אמר אלקין.
7 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
לפיד ועבאס. אלקין תקף את נתניהו על המגעים שהכחיש
(צילום: אלכס קולומויסקי)
7 צפייה בגלריה
נפתלי בנט ומשה גפני במליאת הכנסת
נפתלי בנט ומשה גפני במליאת הכנסת
גפני ובנט בימים אחרים. היום כינה את רה"מ "חתיכת אפס"
(צילום: ערוץ כנסת)
"הגיע הזמן שתתחיל להכיר במציאות, לכבד את הכרעת הבוחר והכנסת, ולהבין שהפעם העם החליט אחרת ושהמעמד שלך השתנה - אחרי 12 שנים של כהונה כראש ממשלה, הפכת ליו"ר אופוזיציה". אמר עוד אלקין, ופנה לשרה לשעבר מירי רגב: "כשאני שומע אותך מספסלי האופוזיציה, אני ישן טוב בלילה".
בתגובה לדברים עלה נתניהו לבמה והשיב לאלקין: "הדובר הוכיח את הכלל העתיק - כשאין לך טענה של ממש, הרם קולך. כולם יודעים עד כמה הוא דואג למדינה ועד כמה דואג לעצמו. הוא מדלג בקלילות מבהילה ממפלגה, למפלגה, למפלגה. הבעיה היא לא אם הממשלה הזו היא לגיטימית, אלא שהיא מסוכנת. לכן, אנחנו נפיל אותה הרבה יותר מוקדם ממה שאתם חושבים".
ההצעה של סיעת הליכוד נגד "ממשלה שהוקמה בשקר ובהונאת הציבור, ואין לה מנדט מהציבור", נדחתה ברוב של 60 מול 49. ההצעה של ש"ס ויהדות התורה נדחתה ברוב של 59 מול 50.

גפני לבנט: "חתיכת אפס"

יו"ר יהדות התורה, ויו"ר ועדת הכספים לשעבר ח"כ משה גפני, נאם בהמשך ותקף את ראש הממשלה החדש נפתלי בנט. גפני ציין את התפרצות נגיף הקורונה בכמה בתי ספר בארץ: "איך לא מתבייש רה"מ - שכתב ספר על איך שצריך לטפל בקורונה, שעמד ונאם ודרש, שאמר שנתניהו לא בסדר ולא מטפל בקורונה כמו שצריך - להגיע לראשות הממשלה, ולא עברו כמה ימים והקורונה חוזרת.
"בושה, בנט עמד כאן ושמענו אותו - 'היה צריך לסגור את נתב"ג', הוא אמר. חתיכת אפס , מה עשית בשבוע הזה? אני אם הייתי בקואליציה איתו, הייתי כובש פניי בקרקע. הוא בקושי הגיע להיות ראש ממשלה וכבר הכול חוזר", המשיך גפני, "בנאום אחר אספר למה הוא החליט על ועדת חקירה ממלכתית לאסון בהר מירון, ולמה הוא היה נגד ועדת חקירה ממלכתית לאסון בנחל צפית".