יפן מתכננת להעלות את שיעור הילודה במדינה על ידי מימון מערכות שידוכים משוכללות, שיעזרו לתושבים למצוא אהבה. מהשנה הבאה תסבסד המדינה רשויות מקומיות שכבר מנהלות או מתחילות פרויקטים שמשתמשים בבינה מלאכותית לזיווג אנשים.
2 צפייה בגלריה
התינוק הכי קטן בעולם
התינוק הכי קטן בעולם
מספר התינוקות שנולדו ב-2019 היה הנמוך ביותר אי פעם
(צילום: רויטרס)
שיעור הילודה ביפן צנח בשנה שעברה ב-5.8% לפחות מ-865 אלף תינוקות שנולדו, הנתון השנתי הנמוך ביותר אי פעם. לפי הערכות, חלק מהגורמים היו הירידה במספר המתחתנים והעובדה שכיום היפנים נישאים בגיל מבוגר יותר מאשר בעבר.
שידוכים הם נפוצים ביפן, וחלק מהרשויות המקומיות כבר עברו למערכות התאמה עם בינה מלאכותית, אך רבות מהן בודקות רק קריטריונים כמו הכנסה וגיל ומפיקות תוצאות רק אם קיימת התאמה מדויקת. המימון הממשלתי יאפשר גישה למערכות שמשדכות בין בני זוג פוטנציאליים גם אם גובה ההכנסה או הגיל אינם תואמים לציפייה.
2 צפייה בגלריה
חנות תצוגה חתונה יפן
חנות תצוגה חתונה יפן
מספר החתונות צנח ב-200 אלף בפחות מעשור. חלון ראווה בחנות ביפן
(צילום: רויטרס)
כמה מחוזות יפניים כבר משתמשים במערכות כאלה, שלוקחות בחשבון תחביבים וערכים שונים ומייצרות מגוון רחב יותר של תוצאות, אך הן יכולות להיות מאוד יקרות. במחוז סאיטאמה שמצפון לטוקיו הושקעו במערכת בינה מלאכותית 15 מיליון ין ב-2019, אך רק 21 זוגות התחתנו בעקבות השימוש בה.
לפי נתוני הממשלה, מספר החתונות ביפן ירד משנת 2000 ועד לשנה שעברה ב-200 אלף. הממשלה הבטיחה שתממן כ-60% מהעלות של המערכות המורכבות בתקציב של השנה הבאה. הממשלה מתכננת להקצות לרשויות המקומיות 2 מיליארד ין (19 מיליון דולר) בכדי להגביר את הילודה.
בכיר בממשלה אישר את הפרטים שפורסמו בעיתון "יומיורי שימבון". "אנחנו רק משלמים כסף בכדי להילחם בשיעור הילודה הצונח", הוא אמר. "איך להשתמש בזה, הרשויות המקומיות יחליטו".