1 צפייה בגלריה
מתוך "האח הגדול"
מתוך "האח הגדול"
"רונית הביביסטית", מתוך האח הגדול
(צילום מסך, רשת)
תומכי הליכוד, המפלגה הפופולרית בישראל, עוברים דמוניזציה, דה-הומניזציה וגזענות גם בימים כתקנם, וקל וחומר במהלך קמפיין בחירות. מיוחסים לנו פולחן אישיות והיעדר היגיון ותבונה, אף שמדובר במפלגה שהביאה, ממשיכה להביא ולטעמי עוד תביא הישגים רבים. בשבוע החולף הרחיקו לכת והשוו את הליכודניקים – בלשונם "ביביסטים" - לאנרכיסטים שפרצו לבניין הקפיטול. זה כמובן עוול נוראי: כשהליכוד, בימי בנימין נתניהו, הפסיד בבחירות לאהוד ברק או אהוד אולמרט, לא נרשמו שום התפרעויות. אבל נו, מה אכפת לכתוב?
לא מדובר רק בדיאלקטיקה של טוקבקיסטים מהשמאל הרדיקלי של "Crime Minster", אלא בהתבטאויות חוזרות ונשנות של פוליטיקאים בכירים ואנשי תקשורת מובילים. רק לאחרונה כינה יאיר לפיד את הליכודניקים "חארות" ואיל ברקוביץ קרא לנו "ארגון פשע".
את נתניהו, זה שהליכודניקים בוחרים פעם אחר פעם, מכנים פוליטיקאים מהאופוזיציה "בוגד", "נוכל", "שקרן", "מוביל אותנו כצאן לטבח" ועוד. הבחירה של הליכודניקים לא נספרת גם אצל חבר המפלגה עד לאחרונה גדעון סער. "ליכודניק אמיתי מצביע לתקווה חדשה", אומרים אנשיו, וממהרים להדגיש שמי שממשיכים להצביע ליכוד הם רק "ביביסטים".
מדובר באבולוציה צפויה. אלה שהיום מכונים "ביביסטים", שמואשמים בפאשיזם, בפולחן אישיות לנתניהו ובהיותם סכנה לדמוקרטיה, הפכו – כנראה בגלל סיבות של תקינות פוליטית – למחליפיהם המטאפוריים של "הצ'חצ'חים", אלה שכביכול סיכנו את הדמוקרטיה בסוף שנות ה-70 ותחילת שנות ה-80 בתמיכתם במנחם בגין.
אין תועלת באימוץ השפה הגזענית והמשתלחת. לא מכבים אש עם נפט. כינויים כמו "ביביסט" מגבירים את הפילוג ומשתיקים מצביעי ליכוד שחוששים להביע את דעתם מפחד לאפליה
לפוסלים השיב בגין בזמנו: אשרינו שהצ'חצ'חים בליכוד. ועל אותו משקל יש כאלה המנסים כיום לנכס מחדש (ריקליימינג) את הקללות המכוונות נגד הליכודניקים, ומאמצים בהתרסה את הכינוי "ביביסטים" (רונית הביביסטית היא דוגמה לכך). משל רוצים לומר – חרף הדה-לגיטימציה שאתם עושים לבחירות הפוליטיות שלנו, אנחנו עומדים על שלנו לטובת המדינה, ביטחונה שגשוגה ורווחתה.
לדעתי מדובר בטעות. אין תועלת באימוץ השפה הגזענית והמשתלחת של השמאל. לא מכבים אש עם נפט. התואר "ביביסט" פסול מעיקרו וצריך לצאת מהלקסיקון של ימנים ושל שמאלנים כאחד. כינויים מסוג זה מגבירים את הפילוג בציבור ומשתיקים מצביעי ליכוד שחוששים להביע את דעתם מפחד לאפליה.
ערן רוזנצויג רוזנצוויגערן רוזנצויג רוזנצוויג
שפת הביבים שבה משתמשים פוליטיקאים נגד בוחרי ליכוד לא צריכה להתקבל כדבר של מה בכך בכלי התקשורת, בדיוק כמו אמירות הומופוביות של בצלאל סמוטריץ' או רפי פרץ. העובדה שהכינוי "ביביסט" מולבן מאחר שהוא מכוון למצביעי ליכוד היא מעציבה ואסור להשלים איתה, במיוחד בתקופה רגישה של בחירות.
כל חיי הצבעתי לליכוד. אני תומך בבנימין נתניהו כי לדעתי הוא מנווט את מדינת ישראל באופן הטוב ביותר, בוודאי טוב מכל מנהיג אחר בזירה הפוליטית. אני לא אוהב את נתניהו באופן אישי. אין לי קשר אישי אליו, הוא לא הבטיח לי ג'וב והפוסטר שלו לא תלוי אצלי בחדר. אני מן הסתם לא לוחש את שמו בתפילותיי הכמוסות. זה בכלל לא עניין של רגש אלא של היגיון. אני לא בוחר בנתניהו כי האליטה השמאלנית והתקשורת רודפות אותו. אני בוחר בו כי אני מאמין שהוא הטוב ביותר לציבור בישראל. אגב, גם לאלו שמצביעים לשמאל.
  • ערן רוזנצויג הוא פעיל ליכוד, יו"ר ישראל צומח"ת
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com