סגן שר הבריאות יואב קיש (הליכוד) התייחס הבוקר (חמישי) לעלייה בתחלואה, כאשר לראשונה מסוף הסגר השני נרשמו יותר מ-1,500 נדבקים ביום - וקורא לבטל הקלות שכבר ניתנו. "זה לא הזמן לפתוח את הקניונים עכשיו והייתי גם שם את נושא הקמעונאות על הפרק", אמר קיש. השבוע אמור להסתיים פיילוט הקניונים, ולפחות כרגע הם לא צפויים להיפתח בשבוע הבא.
"הנורות האדומות נדלקו אצלנו כבר לפני מספר ימים, בעיקר בגלל העלייה באחוז המאומתים", אמר קיש. "אנחנו הולכים לבקש גם כינוס קבינט וגם פעולות מידיות. אנחנו במגמת עלייה בתחלואה, עם הווירוס הזה אי אפשר לשחק – חייבים לפעול".
1 צפייה בגלריה
 "זה לא הזמן לפתוח קניונים". יואב קיש
 "זה לא הזמן לפתוח קניונים". יואב קיש
"זה לא הזמן לפתוח קניונים". יואב קיש
סגן שר הבריאות הבהיר כי "נמשיך לראות עליית תחלואה בזמן הקרוב, זה לא הולך להשתנות כי לא עשינו עוד שום דבר למנוע את זה". לדברי קיש נשקלים מספר צעדים כדי להוריד תחלואה: "עוצר לילי בחנוכה זה אחד הכלים, יש לזה יתרונות וחסרונות וזה לא כזה פשוט. אנו מדברים על דברים נוספים, מגבלות על חוזרים מחו"ל והקפדה על בידודים".
-אתה תמליץ באופן אישי על סגר לילי לקראת חנוכה? "אני רואה הרבה היגיון בתקופת החגים – חג המולד, ערב השנה החדשה, חנוכה כמובן - בכלי של מניעת מעברים בין ערים. אני לא חושב שהייתי מייצר עוצר ובוחן סגר, אבל כן מונע מעברים בין ערים, פשוט בשביל למנוע העברת תחלואה ממקומות בעייתיים למקומות ירוקים. החגים באופן טבעי גורמים לכך וצריך למנוע את זה".
קיש אמר כי לדעתו יש לעצור את הפיילוט שהחל של פתיחת הקניונים, ואף לשקול לסגור דברים נוספים: "לא יהיו הקלות נוספות ולא נאפשר פתיחות נוספות. גם פיילוט הקניונים שהסתיים, אפילו אם הסתיים בהצלחה - זה לא הזמן לפתוח את הקניונים עכשיו. הייתי עוצר את נושא הקניונים, אני לא רוצה לקחת החלטה כי זה לא רציני בלי שנעשה על זה דיון. אני חושב שצריך לשקול סגירה גם של מקומות אחרים שנפתחו. הייתי נכנס לשיקולים מה עושים עם נושא הקמעונאות ובהחלט שם את זה על הפרק".
סגן השר הוסיף כי "הדבר היחידי שאני חושב שימשיך להיפתח ותהיה לו עדיפות, אולי אפילו על עלייה בתחלואה, זו מערכת החינוך. מבחינת השאלה מה נכון לסגור – הייתי פשוט מסתכל אחורנית ורואה מהם הדברים שנפתחו לאחרונה ואותם מבקש ובוחן לסגור. אני יודע שזה קרב לא קל אבל זה מה שצריך לעשות".
על פי נתוני משרד הבריאות הבוקר, נמנו אתמול 1,523 מאומתים לנגיף הקורונה. מדובר בנתון הגבוה ביותר מאז 14 באוקטובר. זהו היום השביעי בשמונת הימים האחרונים שבישראל מאובחנים יותר מ-1,000 נדבקים ביום.

בין היתר, נובע מספר המאומתים הגבוה מבדיקות הקורונה הרבות. אתמול נערכו קרוב ל-69 אלף בדיקות - כמות הבדיקות הגבוהה ביותר מפרוץ המגפה. שיעור הבדיקות החיוביות עמד על 2.2%. בלי בדיקות סקר, שיעור החיוביים הוא 2.6%. מקדם ההדבקה R עומד היום על 1.2 לעומת 1.18 אתמול. בחברה הכללית ה-R הוא 1.24 - גבוה יותר מזה שבחברה הערבית (1.16) ובחברה החרדית - 1.09.