"האוטובוס עצר וכולנו ברחנו - ניצלנו ממוות": במהלך מטח הרקטות אמש (שלישי) לעבר ערי המרכז, פגעה רקטה ליד אוטובוס בחולון. בפיצוץ נפצעו שניים באורח קשה ושלושה בינוני. אזרח שהיה על האוטובוס סיפר: "הרקטה התפוצצה ושמענו בום חזק כמותו לא שמעתי". האוטובוס נשרף כליל וגם כלי רכב סמוכים נשרפו. הפצועים פונו לבית החולים וולפסון בעיר, משם נמסר על 32 נפגעים (שהגיעו גם מזירות נוספות), בהם שלושה קשה ושניים בינוני.
ניצב עמי אשד, מפקד מחוז תל אביב, סיפר כי על האוטובוס היו ארבעה נוסעים שברחו ממנו ובכך הצילו את חייהם. "הפגיעות הן היקפיות וההרס גדול מאוד", אמר אשד. באירוע גם היו 18 נפגעי חרדה והם פונו לבית החולים במצב קל. אשד הוסיף כי "גם אם יהיו מטחים נוספים אנחנו ערוכים לכך, המחוז יודע להתמודד עם אירוע רב זירתי, אנחנו בפועל מתמודדים עם כמה זירות במקביל ונמשיך לעשות זאת".
ירון מלכן, תושב חולון שהיה על האוטובוס שנפגע, סיפר: "האוטובוס עצר וכולנו ברחנו החוצה. הרקטה התפוצצה ושמענו 'בום' חזק שלא שמעתי כמוהו". מלכן, שמתגורר בסמוך למקום הפגיעה, הוסיף: "בחורה אחת שהייתה באוטובוס נפלה וכל הרגל שלה הייתה מלאה דם. ממש ניצלנו ממות, תודה לאל. האזעקה הצילה אותנו ואני אלך להגיד 'הגומל'. זו טראומה".

8 צפייה בגלריה
פגיעה באוטובוס בחולון
פגיעה באוטובוס בחולון
האוטובוס שנפגע בחולון
(צילום: AFP)
8 צפייה בגלריה
פגיעה באוטובוס בחולון
פגיעה באוטובוס בחולון
"האוטובוס עצר וכולנו ברחנו החוצה"
(צילום: AFP)
8 צפייה בגלריה
פגיעה בחולון
פגיעה בחולון
רכב שרוף בחולון סמוך לאוטובוס
(צילום: יאיר שגיא)
מפקד המחוז בשירותי הכיבוי, טפסר רונן מכטייב, אמר בזירת הפגיעה ברחוב סוקולוב - רחוב ראשי בחולון -כי גם הנהג הספיק לברוח. "לא ראינו דבר כזה במחוזותינו. כוחות גדולים הגיעו למקום והשתלטו על הבעירה. ככל הנראה מדובר באוטובוס שהיה יחסית ריק והנהג הספיק לברוח".
פרמדיקית מד"א רג'ינה מזרחי סיפרה: "כשהתקרבנו לזירה ראינו את האוטובוס ומספר כלי רכב עולים באש. אישה כבת 30 שכבה על אי תנועה כשהיא בהכרה וסובלת מפגיעת רסיס בפלג גופה העליון. התחלנו בטיפול רפואי מציל חיים כשבמקביל מתחילה אזעקה נוספת. מיד רצנו יחד עם הפצועה שהייתה על מיטת האמבולנס למקום בטוח מתחת לאחד הבניינים. ברגע שהאזעקה נגמרה וניתן היה לצאת חזרה לרחוב, הכנסנו אותה לאמבולנס ופינינו אותה לבית החולים כשמצבה יציב".
8 צפייה בגלריה
פגיעה בחולון
פגיעה בחולון
(צילום: יאיר שגיא)
8 צפייה בגלריה
האוטובוס שנפגע
האוטובוס שנפגע
(צילום: יאיר שגיא)
8 צפייה בגלריה
האוטובוס שנפגע
האוטובוס שנפגע
(צילום: יאיר שגיא)

ראש העיר חולון, מוטי ששון, התייחס לאירוע ואמר כי "אני 28 שנה ראש העיר, לא זוכר אירוע כזה. מי חלם על זה? טירוף". הוא הוסיף כי "לא רק חולון, כל מדינת ישראל נמצאת בעידן חדש וצריכים לצערי להתרגל לזה".
עשרות רקטות נורו במטחים רצופים מהשעה 20:46 אל ערים רבות בגוש דן, בשפלה ובשרון. נכון לשעה 21:10 טען חמאס שירה 130 רקטות, אך בהמשך נורו רקטות רבות נוספות. יירוטים רבים נשמעו מעל תל אביב וערים בכל רחבי השרון והמרכז.


מוקדם יותר, אחרי שכלי טיס של צה"ל מוטטו הערב מגדל בן 13 קומות בעיר עזה, איימו ארגוני הטרור ברצועה לירות לכיוון תל אביב. דובר הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי איים כי בשעה 21:00 יירה הארגון רקטות לעבר תל אביב. איומיו הצטרפו לאיומי חמאס שפורסמו קודם לכן, ולפיהם "אם האויב ימשיך לתקוף מבנים אזרחיים, תל אביב תהיה במוקד של מכת טילים קשה יותר ממה שהיה באשקלון".
האיום של חמאס הגיע אחרי גל תקיפות של צה"ל, שכוון למבנים בעיר עזה. באחת התקיפות חוסל בכיר חמאס איאד שריר, שהוא גם מפקד מערך הנ"ט של העיר עזה בארגון. בצה"ל אמרו כי הוא היה אחראי לכמה פיגועי ירי נ"ט בשטח ישראל, וכי המערך שבראשו עמד היה במוכנות לפיגוע במתווה נ"ט בזמן החיסול. מקורות פלסטיניים מסרו כי בתקיפות נהרגו כמה בני אדם נוספים.
פורסם לראשונה: 23:17, 11.05.21