בכיר נוסף בליכוד מצטרף לשר האוצר בביקורת על ראש הממשלה וההחלטות בנושא סגר הקורונה: לאחר העימות בין שר האוצר ישראל כץ לראש הממשלה בנימין נתניהו, צייץ הבוקר ח"כ גדעון סער כי "סגירת העסקים הקטנים הייתה מלכתחילה גורפת מדי ונעדרת זיקה לתכלית של הגבלת התקהלויות".
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ו גדעון סער
בנימין נתניהו ו גדעון סער
סער ונתניהו
(צילום: אבי מועלם, יואב דודקביץ)
"לכן", כתב סער, "על אף שהגבלות מסוימות היו נדרשות, לא יכולתי לפני שבוע לתמוך בתקנות שהביאה הממשלה בנושא מקומות העבודה בהצבעה בועדת החוקה, חוק ומשפט. יש לאפשר פתיחת העסקים הקטנים (עד 10 עובדים) ללא דיחוי".
אתמול ביקר שר האוצר כץ בחריפות את מדיניות הסגר שמוביל משרד הבריאות בתמיכת נתניהו. בדיונים הפנימיים במשרד האוצר על גיבוש תוכנית הסיוע הכלכלית לעצמאים ולמובטלים אמר השר: "לא אתן למיליוני אנשים לשקוע לייאוש ולחרפת רעב בגלל החלטות לא נכונות של משרד הבריאות לסגור את המשק ללא אבחנה וללא שום הצדקה בריאותית".
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ישיבת ממשלה
בנימין נתניהו ישיבת ממשלה
נתניהו וכץ
(צילום: AFP)

לדברי השר כץ, "במקום לבצע אכיפה במקומות שמדביקים, סוגרים מקומות עבודה שלא מקבלים קהל ואין בהם שום הדבקה. לא ייתכן שמאפשרים התקהלות עד 10 אנשים, אבל אוסרים על פתיחת עסקים עד 10 עובדים. אף אחד לא מקבל את זה".
בתגובה לדברי כץ נמסר מלשכת נתניהו: "ראש הממשלה עומד בתוקף על ההכרח בסגר בעת הזאת, כשכולם רואים שהוא מחויב המציאות ונותן תוצאות ראשונות. נתניהו לא נכנע ללחצים מתוך הממשלה או מחוצה לה מצד אלה שמנסים לקושש קולות על חשבון בריאות הציבור. הכלכלה תהיה חזקה יותר רק כשהציבור יהיה בריא יותר".
הביקורת של כץ וסער מגיעה לאחר מאבק שניהלה בשבוע שעבר יו״ר סיעת ימינה ח"כ איילת שקד שדרשה להשאיר את העסקים הקטנים פתוחים בדומה לאפשרות להתקהלות של עד 10 אנשים במקום סגור. שקד הגישה הסתייגות בנושא, אולם חברי הליכוד בוועדה התנגדו בהצבעה.