2 צפייה בגלריה
כתב אישום נגד טאהר חלף עובד ירדני שביצע ניסיון פיגוע בנמל אילת בו נפגע תמיר גרוס
כתב אישום נגד טאהר חלף עובד ירדני שביצע ניסיון פיגוע בנמל אילת בו נפגע תמיר גרוס
טאהר חלף. ארכיון
(צילום: חיים הורנשטיין)
בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע היום (חמישי) את טאהר חלף, אזרח ירדני בן 29, בעבירות של ניסיון רצח שהוא מעשה טרור וחבלה חמורה שהיא מעשה טרור. זאת בגין פציעתם באורח קשה באמצעות פטיש של שני צוללנים ישראלים בנמל אילת בחודש נובמבר האחרון.
חלף הודה והורשע במסגרת הסדר טיעון, והצדדים עתרו במשותף להשית עליו עונש של 19 שנות מאסר בפועל. בית המשפט ציין למרות הסדר הטיעון שהשופטים רשאים להחמיר את עונשו.
על פי עובדות כתב האישום שבו הודה והורשע, חלף ניצל את אשרת העבודה בישראל כדי לבצע פיגוע "ולמות במהלכו כשהיד".
גזר דינו אמור להינתן ב- 20 ביולי. בדיון ביקש עורך דינו מג'ד בדר שלא להשית עליו פיצוי כספי למתלוננים, ושבית המשפט יאפשר לצלם אותו לבקשת אימו שחיה בירדן ולא תוכל לבקרו לכשירצה את עונשו.

באישום נכתב כי לאחר שהבחין בשני צוללנים, הוא נטל פטיש בניין והכה אותם בראשם מכות חזקות בכוונה לגרום למותם.
על פי כתב האישום, כבר במהלך מבצע "עופרת יצוקה" החליט חלף לבצע פיגוע ירי בגבול ירדן-ישראל לעבר מטרות ישראליות. הוא לקח נשק אוטומטי שהחזיק אביו בביתם, רכש 200 כדורי תחמושת מהשוק בעמאן ונסע עם שותפו לעבר הגבול לצורך ביצוע פיגוע הירי.
כעבור כמה דקות נסיעה נתקלו השניים באביו של הנאשם, שנודע לו כי הם יוצאים לבצע פיגוע והוא מנע מבנו לבצע את תוכניתו. כתב האישום מתאר כמה ניסיונות נוספים שלו לביצוע פיגוע. במקרה אחד הנאשם ושותפיו ניסו להשיג נשק ולהיכנס דרך פרצה בגדר הגבול בין ירדן לישראל ולבצע ירי לעבר ישראלים, אך הפיגוע לא יצא לפועל.
2 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע בנמל אילת
זירת הפיגוע בנמל אילת
זירת הפיגוע בנמל אילת. ארכיון
על פי כתב האישום חלף ביקש גם לבצע פיגוע דקירה ופנה לאחיו ולבני דודיו והציע להם להצטרף לתוכניתו. הארבעה הסכימו וקשרו קשר להיכנס יחד לישראל, להגיע לירושלים, לרכוש שם סכינים ולבצע בעיר פיגועי דקירה נגד ישראלים, בכוונה לגרום למותם. הם סיכמו כי יגישו בקשת כניסה לישראל לצורכי עבודה.
לשם כך, פנו חלף והאחרים לחברת השמה בעמאן וביקשו שתשיג עבורם אישור עבודה בישראל. בעל חברת ההשמה חשד בכוונותיהם ושאל אותם האם הם מבקשים להיכנס לישראל כדי לבצע פיגוע, אך חלף והאחרים הכחישו. לאחר כמה ימים הודיע להם בעל חברת ההשמה כי הם לא קיבלו אישור.

בנובמבר 2018 יצא חלף לראשונה לישראל עם אשרת העבודה שקיבל והחל לעבוד בנמל אילת. בסיום יום העבודה שב לעקבה ובלילה נפגש עם אחיו ובני דודיו, שיתף אותם כי בכוונתו לבצע את הפיגוע באילת וביקש מהם כי יתעדו אותו בווידאו כשהוא אומר את צוואתו למשפחתו.
סמוך לאחר מכן, בחדרו של הנאשם במלון בעקבה שבירדן, צולם סרטון בטלפון הנייד שבו ביקש הנאשם מהוריו שישמרו על אשתו וילדיו, נפרד מהוריו, אמר דברים בשבח הג'יהאד, וחתם את דבריו באומרו משפט מהקוראן שנוסחו "אל תחשיבו מי שמת למען ה' כמת, אלא חי ונושם אצל האל".
על פי כתב האישום, אחרי שחלף סבר כי לא יצליח להשיג נשק הוא החליט לבצע את הפיגוע באמצעות פטיש במקום עבודתו בנמל אילת. ב-30 בנובמבר 2019 הוא יצא בהסעת עובדים מעקבה לנמל אילת והחל לעבוד. חלף הבחין בשני צוללנים העובדים במקום, שהם היהודים היחידים הנמצאים באזור, והחליט לרצוח אותם.
הוא נטל בידיו פטיש בניין והכה את אחד הצוללנים בראשו, יותר משלוש מכות חזקות. פועל ירדני שהיה במקום ניסה לעצור את חלף ותפס אותו, אך חלף נאבק בו, פצע אותו בראשו תוך כדי שהוא מורה לו שלא להתערב שכן לדבריו "אנחנו מוסלמים והם יהודים".
לאחר מכן ניגש חלף לעבר הצוללן השני, ששהה אותה עת על סולם שהיה ממוקם במים והכה את הצוללן כמה מכות חזקות בראשו עם הפטיש, הכל בכוונה לגרום למותו. כתוצאה מהמכות נפל הצוללן למים והנאשם קפץ אחריו כשהפטיש בידו ושחה לכיוונו.
עובדים ירדנים שהיו במקום ניסו לשכנע את חלף לעלות, אך הוא אמר להם כי ברצונו לברוח מהמקום דרך הים. הפועלים הירדנים שכנעו אותו כי לא יאונה לו כל רע אם ייצא מהמים. חלף השתכנע ועלה אל המזח, אז תפסו אותו הפועלים הירדנים והעבירו אותו לידי כוחות הביטחון במקום שעצרו אותו.