7,668 ישראלים אובחנו אתמול (רביעי) כחיוביים לקורונה. כך עולה מנתוני משרד הבריאות. בסך הכול פוענחו כ-83 אלף בדיקות קורונה ושיעור החיוביים עומד על 9.2% - נמוך מעט מהימים האחרונים.
בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 1,772 חולי קורונה – 1,132 מהם במצב קשה. 306 חולי קורונה מחוברים למכונות הנשמה.
1 צפייה בגלריה
מתחם בדיקת בדיקות קורונה ב ירושלים
מתחם בדיקת בדיקות קורונה ב ירושלים
שיא נפטרים בתחילת השבוע. בדיקות קורונה בירושלים
(צילום: AP)
4,609 חולי קורונה נפטרו מאז פרוץ המגפה. אתמול נפטרו 34 חולים וביום ראשון נרשם מספר שיא של נפטרים – 76.
מבחינת החיסונים קרוב ל-2,850,000 ישראלים קיבלו את מנת החיסון הראשונה וכמעט 1.5 מיליון גם את המנה השנייה. בסך הכול קיבלו 30.92% מהישראלים את המנה הראשונה של החיסון ו-16.25% גם את השנייה.
בעומר 41.41% מהתושבים קיבלו את מנת החיסון השנייה, בלהבים הנתון דומה ובמיתר 33.57%. העיר שבה השיעור הרב ביותר של מקבלי המנה השנייה היא קריית מוצקין עם 31.65% ואחריה קריית שמונה, רמת השרון, קריית אונו, רעננה, הרצליה, כרמיאל ודימונה – שם יותר מרבע מהתושבים קיבלו את שתי מנות החיסון.

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין ציין הבוקר כי "2,849,000 איש התחסנו עד היום, מתוכם כ 1.5 מיליון קיבלו גם את המנה השנייה. רק אתמול חוסנו 200,000. החיסונים נפתחו גם לבני 35 ומעלה. אני קורא לכולם - לכו להתחסן במקביל, התחלואה ממשיכה שלא לרדת בקצב הרצוי. לצערי אין מנוס מהארכת הסגר. איש לא חפץ בכך, אך גם כל מי שעיניו בראשו מבין שאין ברירה אחרת".
בתוך כך, הממשלה תתכנס היום לדון בהארכת הסגר השלישי שהוארך כבר בשבוע ולפי שעה אמור להסתיים ביום ראשון בחצות, וכן בהמשך סגירתו של נמל התעופה בן גוריון - שאם לא תוארך, תסתיים גם כן במועד זה. בינתיים, אתמול, בוועדת חוקה, חוק ומשפט התעמתו חברי הכנסת עם היו"ר יעקב אשר, שניסה להגביל את החוק שזכה לתמיכה בכנסת בנוסחו המקורי.

הדיון בוועדת החוק הוא המשך לדיון שהחל שלשום בהצעת החוק להחמרת הקנסות למפרי תקנות הקורונה. אמש הדיון הופסק בשל מחלוקת בין הליכוד והחרדים לבין כחול לבן בנוגע לנוסח החוק. בעוד שהליכוד והחרדים ניסו לרכך את החוק ולהקל בו, בכחול לבן דרשו שהחוק יעבור בנוסחו המקורי - כולל אפשרות לכל שוטר לתת דו"חות וסגירה מיידית של מוסדות שיפרו את התקנות.
בדומה לשלשום, בשלב מסוים הכריז יו"ר הוועדה יעקב אשר על הפסקה. לדבריו, "ההרגשה שיש לי מכל תחרות הזמר האנטי שמתנהלת פה היא שאתם לא רוצים להעביר את החוק". בהמשך פרסם הודעה שבה נאמר: "למרות שהסיעות החרדיות הסכימו לפשרות מרחיקות לכת בחוק הקנסות כדי לשדר מסר של אחריות, כחול לבן והאופוזיציה מתעקשים על תחרות קטנונית בתתי סעיפים וסייגים שהוכנסו לחוק בהמלצת הייעוץ המשפטי. במצב כזה אין טעם לחדש את דיון הוועדה".
לפני כן קרא יו"ר הקואליציה מיקי זוהר לחזור לנוסח המקורי של החוק, וח"כ אשר אמר: "אני מתנגד לחוק, אבל הסכמנו לו מתוך אחריות. צו סגירה הוא כתם". אשר ביקש לתת למוסדות שייסגרו התראה של 48 שעות, וטען כי "מעבר לכסף, יש כאן כתם על המוסד עצמו". חבר הכנסת יוראי להב הרצנו, מנגד, הטיח באשר: "הדם של הילדים שימותו יהיה על הידיים שלך. זו שפיכות דמים. אתה מדבר על כתמים כשמדובר פה על דם של ילדים".