1 צפייה בגלריה
משפחת בירן על רקע מקום האסון
משפחת בירן על רקע מקום האסון
משפחת בירן על רקע מקום האסון
(צילום: AFP)
אחרי 19 ימי אשפוז, איתן כבר לא בבית החולים: איתן בירן בן ה-5, שהוריו, אחיו התינוק וסבא וסבתא של אמו נספו באסון הרכבל באיטליה שוחרר מבית החולים בטורינו. כך דווח בתקשורת האיטלקית.
הבוקר (יום ה') הועבר איתן באמבולנס לבית המשפחה בפאביה, כשהוא מלווה על ידי דודתו איה, שמונתה לאפוטרופוסית שלו. מצבו השתפר משמעותית בשבועיים האחרונים. אתמול דווח באיטליה כי בימים האחרונים למד איתן כי הוריו עמית וטל, אחיו הקטן טום, סבו של אמו יצחק כהן ואשתו השנייה של הסבא-רבא ברברה לא שרדו את האסון.

"הסבירו לו מה קרה, בדרך שהוסכמה על ידי הרופאים, המומחים וחברי המשפחה. זה תהליך מאוד ממושך ועדין", אמרה פרקליטת המשפחה. בתקשורת האיטלקית דווח בנוסף כי ייתכן שבעתיד ישוב איתן לישראל, אבל כרגע תשומת הלב של המשפחה נוגעת למצבו, במיוחד הנפשי.
תחילה סברו חוקרי האסון, שבו נהרגו 14 בני האדם, כי ייתכן שטעות אנוש היא שגרמה לכך שמערכת הבלמים של הרכבל לא פעלה. אך בהמשך החקירה התברר שאנשי האתר שנעצרו התקינו בכוונה תחילה מנגנון המכונה בשפה המקצועית "מזלג", אשר מונע מהבלם לנעול את הקרון לכבל התמיכה, במקרה חירום שבו הכבל הגורר את הקרון בשגרה למעלה ההר נקרע.
הכבל, כך לפי פרטי החקירה שנחשפו, נקרע ממש לפני שהקרון הגיע לתחנה הסופית במעלה ההר המשקיף על אגם מאג'ורה, בגובה של כ-1,400 מטר. הקרון הגיע למהירות של יותר מ-100 קמ"ש ודבר לא עצר אותו – עד אשר התנתק מכבל התמיכה, נפל מגובה של יותר מ-50 מטרים אל מורדות ההר, והתגלגל עד שנעצר בעצים.