3 צפייה בגלריה
קשישה אושפזה במחלקת בידוד קורונה והפכה לסיעודית בעקבות הזנחה
קשישה אושפזה במחלקת בידוד קורונה והפכה לסיעודית בעקבות הזנחה
המשפחה טוענת שהפכה לסיעודית בעקבות הזנחה
התפרצות הקורונה בבית האבות "עידן הזהב" בירושלים בחודש שעבר גבתה את חייהם של חמישה מהדיירים. כעת דיירת נוספת משלמת את המחיר, לאחר שפונתה לבידוד במחלקת קורונה בבית האבות "נאות מושבה" שבנס ציונה, וחזרה משם עם פצעי לחץ קשים ונמק ברגלה. משפחתה של הדיירת הגישה תלונה למשטרה בגין התעללות פיזית ונפשית בחסרת ישע.
רחל מהתבי בת ה-77 התגוררה במחלקת תשושי הנפש בבית האבות "עידן הזהב". לאחר התפרצות הקורונה היא עברה שתי בדיקות שבהן קיבלה תוצאה שלילית, ובבדיקה השלישית היא קיבלה תוצאה חיובית אך ללא תסמינים. בהתאם לנוהלי משרד הבריאות, היא פונתה לבידוד במחלקת הקורונה בבית האבות "נאות מושבה" בנס ציונה.
מכיוון שמדובר במחלקה בבידוד, ילדיה לא יכלו לבקר אותה במחלקה החדשה, אך נערכו עימה שיחות וידאו. "זה קשה שאי אפשר לבוא ולראות מה קורה איתה, אבל גם בשיחות וידאו יכולנו לראות שמצבה מידרדר. לפני הקורונה ניהלנו איתה שיחות, ותוך כדי האשפוז היא הפסיקה לדבר איתנו", סיפרה יעל, בתה של רחל. "ביום הראשון היא דיברה איתנו, ביום השני היא דיברה קצת, ומהיום השלישי ואילך רק קולות של כאב נשמעו ממנה". פניות של יעל ל"נאות מושבה" בנוגע למצבה המידרדר של האם נתקלו בתגובות לקוניות כי כל המדדים תקינים וכי מצבה "סביר".

3 צפייה בגלריה
קשישה אושפזה במחלקת בידוד קורונה והפכה לסיעודית בעקבות הזנחה
קשישה אושפזה במחלקת בידוד קורונה והפכה לסיעודית בעקבות הזנחה
סובלת מפצעי לחץ קשים ומנמק ברגלה

מהתבי אושפזה ב"נאות המושבה" במשך שבועיים, אך לאחר ששתי בדיקות קורונה נוספות העלו תוצאות שליליות חזרה לבית האבות "עידן הזהב". אז נחרדה המשפחה לגלות על גופה פצעי לחץ מדרגה 3 ללא טיפול וללא חבישה, נמק בקרסול ועוד פגיעות. "מסתבר שאימי עברה חוויה מטלטלת וטראומטית, היא כמעט לא מתקשרת, מפוחדת, מבוהלת וירדה כעשרה קילוגרם ממשקלה", אומרת יעל. מהתבי פונתה לבית החולים שערי צדק, ומאושפזת שם כבר שמונה ימים.
בעקבות הפציעות הפכה מהתבי לחולה סיעודית מורכבת, ונמסר למשפחתה כי היא לא תוכל לשוב לבית האבות "עידן הזהב", שבו התגוררה במשך כעשור, אלא תיאלץ למצוא מוסד שיקומי אחר. "אנחנו מתנגדים בתוקף לכך שהיא תועבר למוסד אחר", אומרת הבת יעל. "לא מגיע לה עונש נוסף על הרשלנות הפושעת והאטימות של שני בתי האבות, ועל חוסר האחריות והבקרה של משרד הבריאות".
מנאות המושבה – מרכז רפואי שיקומי-גריאטרי נמסר בתגובה: "צר לנו מעומק הלב על כאבה של המשפחה, ואין באמור לעיל לערער על הכאב והצער שאנו חשים על כך. יחד עם זאת, ראוי להבהיר כי לאחרונה קלט המרכז 211 חולי קורונה גריאטריים סיעודיים, חלקם סיעודיים מורכבים ותשושי נפש, בני 80 ומעלה, קבוצת הסיכון הגבוהה ביותר לנגיף הקורונה.
"נכון להיום מאושפזים עדיין 101 חולים, כאשר 110 שוחררו מהמחלקה. 65% מהמטופלים חזרו למשכנם המקורי לאחר שהחלימו מקורונה, ו-24% מהמטופלים הופנו לטיפול בבית חולים בעקבות החרפת הסימפטומים של המחלה. נוסיף כי אנו עובדים לילות כימים, בתנאים קשים של מיגון אגרסיבי המאתגר מאוד את איכות הטיפול הסיעודי, ועושים ככל יכולתנו לשמור על חייהם של מטופלינו, כאשר המספרים מדברים בעד עצמם.
"נציין עוד כי בשם החיסיון הרפואי והאישי, אין באפשרותנו לפרט מעל דפי העיתון את המצב המורכב שבו התקבלה המטופלת למעוננו בשל גילה ומצבה הרפואי, אך נבהיר כי לאורך כל זמן הטיפול, המשפחה עודכנה באופן יומיומי ולמרות מצבה המורכב היא החלימה מנגיף הקורונה, אך בשל מצבה הכללי הירוד שהוחמר בשל הנגיף נוצרו פצעים. היות שהמטופלת הייתה ללא חום ויציבה המודינמית ונשימתית, בעת שחרורה היא הוחזרה למרכז הסיעודי שממנו הגיעה, ואנו מאחלים לה אריכות ימים ובריאות".