מנהל אתר ההנצחה באושוויץ פנה בסוף השבוע לנשיא ניגריה בבקשה שיחון נער בן 13 שנידון ל-10 שנות מאסר בגין חילול האיסלאם. המנהל, פיוטר ציבינסקי, אף הציע לרצות בעצמו חלק מעונש המאסר של הנער.
עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ
3 צפייה בגלריה
פולין מנהל מוזיאון אושוויץ פיוטר ציבינסקי
פולין מנהל מוזיאון אושוויץ פיוטר ציבינסקי
ציבינסקי. "אל תגזלו ממנו את נעוריו"
הנער שנידון למאסר הוא עומאר פארוק, והוא הורשע בחילול האיסלאם משום שבמהלך ויכוח עם חבר אמר לכאורה דברים המבזים את אלוהים.
אתמול שלח ציבינסקי מכתב לנשיא ניגריה מוחמדו בוחארי, ובו כתב לו שכמנהל של אתר המנציח את שרידי מחנה ההשמדה הנאצי אושוויץ-בירקנאו, שבו ילדים נכלאו ונרצחו, הוא אינו יכול להישאר אדיש ל"גזר הדין המביש". ציבינסקי ציין כי אם הנשיא אינו יכול להעניק חנינה לנער, הוא מציע ש-120 מתנדבים מרחבי העולם כולו – "בהם גם אני" – ירצו כל אחד חודש בבית כלא ניגרי במקומו של פארוק.
3 צפייה בגלריה
נשיא ניגריה בוחארי. מכתב מפולין
נשיא ניגריה בוחארי. מכתב מפולין
נשיא ניגריה בוחארי. מכתב מפולין
(צילום: AP)
"לא משנה מה הנער אמר – בהתחשב בגילו אי אפשר לנהוג בו כאילו הוא אדם האחראי לחלוטין למעשיו", כתב ציבינסקי. "אסור לדון אותו לאובדן מוחלט של נעוריו, לשלול ממנו הזדמנויות ולהדביק לו סטיגמות פיזית, נפשית וחינוכית להמשך חייו".
העונש נגזר על הנער בבית דין שרעי במדינת המחוז הניגרית קאנו – אחת מ-12 מדינות מחוז בניגריה שלצד מערכת המשפט החילונית מקיימות גם מערכת משפט דתית, המתנהלת לפי חוקי ההלכה האיסלאמית.