בשני מקרים שונים בצפון הארץ, בחיפה ובעכו, דקרו אמש (יום ב') שתי נשים את בני זוגן, לטענתן לאחר שאלה תקפו אותן. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרן למשך כשבוע, אולם בתי המשפט הורו להאריך את מעצרן של השתיים - שכל אחת מהן טענה להגנה עצמית - ביום וביומיים.
1 צפייה בגלריה
ארכיון
ארכיון
ארכיון
(צילום: חטיבת דובר המשטרה)
המקרה הראשון אירע בחיפה, שם דקרה אישה בת 29 את מי שהיה בן זוגה בחודשיים האחרונים כמה פעמים, בחזה ופנים. הוא נפצע באורח קשה, ברח מהמקום והתמוטט ברחוב סמוך. האישה טענה כי בן הזוג מסרב לקבל את רצונה להיפרד ממנו. היא סיפרה שהוא הגיע לבית לאחר ששתה אלכוהול והחל לתקוף אותה, והיא נאלצה להגן על עצמה.
עו"ד מג'ד בדר מהסניגוריה הציבורית, המייצג את האישה, טען בבית המשפט כי היא התקשרה למשטרה לאחר שהוא החל להכותה, אולם עד שהמשטרה הגיעה למקום - היא נאלצה להגן על עצמה מפניו לבדה. "מה היא אמורה לעשות בשלב הזה?", תהה עורך הדין בבית המשפט, "להרים ידיים לשמיים ולהתפלל?". בדיון נטען גם כי הנדקר הגיע לבית כשעל גופו שריטות, וכי בעבר הוא הביע רצון לסיים את חייו.
במשטרה אמרו ל-ynet כי בין השניים לא התקבלו תלונות קודמות על אלימות. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרה של האישה בשישה ימים, אולם השופטת אורית קנטור האריכה את המעצר ביומיים בלבד, בעודה מציינת כי האישה היא אם יחידנית המגדלת לבד את בנה בן השנתיים.
במקרה השני, שאירע בפארק בעכו, דקרה צעירה יהודייה צעיר ערבי, שהיה בן זוגה בתקופה האחרונה. הגבר שנדקר הובא לתחנת מד"א סמוכה במצב קשה. הוא פונה למרכז הרפואי לגליל בנהריה, שם נמסר כי לאחר טיפול בחדר ההלם מצבו הוגדר בינוני, והוא אושפז במחלקה הכירורגית.
החשודה הובאה הבוקר לבית המשפט השלום בעכו, והמשטרה ביקשה להאריך את מעצרה בשמונה ימים. בדיון טענה האישה כי היא סובלת מהצקות והטרדות. היא סיפרה כי לאחר שהנדקר פגש אותה בפארק, היא ביקשה לעזוב את המקום ברכבה, אולם הוא עצר את המכונית באומרו שהוא מעוניין לפתור את הבעיות ביניהם, ואז החל לחנוק אותה. היא השתמשה בסכין שמשמש אותה במקום ידית בלם היד התקולה - ודקרה אותו.
עו"ד עיסאם טנוס, המייצג את האישה מטעם הסנגוריה הציבורית, אמר: "מדובר בצעירה שמתמודדת עם בן זוג שהחל להתנהג באופן אובססיבי לאחר שהם נפרדו. אתמול לאחר תקופה שבה בן הזוג הטריד, איים ורדף אחריה, הוא הגיע למקום שבו היא שהתה עם בנה והחל לתקוף אותה. לצעירה לא נותרה ברירה אלא להגן על עצמה". בית המשפט האריך את מעצרה של האישה ביממה.