1 צפייה בגלריה
אזורים מוגבלים בעיר טבריה עקב תחלואה גבוהה של קורונה
אזורים מוגבלים בעיר טבריה עקב תחלואה גבוהה של קורונה
ניידת משטרה בטבריה
(צילום: אביהו שפירא)
החקירה שאמורה להציל את כבוד המשטרה: בסוף השבוע שעבר פרצו אלמונים לשני משרדי חקירות במקביל - האחד בתחנת המשטרה בטבריה והשני בתחנת צפת. במשטרה מעריכים כי הפריצות האלו היו פעולה מאורגנת של עבריינים, ופועלים כדי לעצור את הכנופיה שאחראית לכך. הערכה נוספת במשטרה היא שהגנבים קיבלו מידע מבפנים לצורך הפריצה.
מתחנות המשטרה נגנבו מחשבים מלאים במידע ואקדח שהיה באחד ממשרדי החקירות. כמו כן, הפורצים הצליחו לשים את ידם גם על תיקי חקירות.
בעקבות הרגישות הנחה ממלא מקום המפכ"ל, מוטי כהן, על הקמת ועדת בדיקה לאירוע - ובמקביל העביר את החקירה הרגישה מימ"ר צפון ליחידה הכלכלית בלהב 433. בעיה גדולה יותר שאותה מנסים לבדוק כרגע במשטר היא האפשרות שהעבריינים נחשפו לחומר מודיעיני מסווג, שעשוי לעלות בחיי אדם אם יגיע לידיים הלא נכונות.
מאז הוטלה עליהם המשימה לפני שבוע, בלשי להב 433 סורקים את רחובות טבריה וצפת במטרה למצוא רמז על הכנופיה שאחראית לשתי הפריצות. עד כה טרם נעצר חשוד במעשים, שהביכו מאוד את צמרת המשטרה. חוקרי היחידה הכלכלית עוברים בכל הרחובות הסמוכים לתחנות, גובים עדויות ואוספים כמויות גדולות של צילומי אבטחה מכל זווית אפשרית.
במשטרה מעריכים כי הפריצות למשרדים קשורות אחת לשנייה, ושמדובר באותה חוליה של עבריינים. מהערכת המודיעין המשטרתית עולה כי העבריינים חיפשו ככל הנראה תיק חקירה ספציפי שחשבו שנמצא באחד מהמשרדים, ונכון לעכשיו לא ברור אם הצליחו להשיג אותו.
מהחקירה עולה עד כה כי הפורצים ידעו היטב לאן הם מגיעים, ואף ידעו להסוות את עצמם מפני מצלמות האבטחה ואמצעי הביטחון שהיו בתחנות. בעקבות זאת נבדקת האפשרות שאותם אלמונים שפרצו לתחנות זכו לסיוע "מבפנים", משורות המשטרה או מבאי התחנות.