מדי יום מפרסמת ממשלת בריטניה את מספר המתים בקרב מי שנדבקו בקורונה ב-28 הימים האחרונים. היום, לראשונה מאז מרץ 2020, דיווחה בריטניה על "0 מתים" חדשים מהנגיף.
הפעם האחרונה שבה בריטניה לא דיווחה על מתים מקורונה הייתה ב-7 במרץ – לפני הסגר הראשון. ב-10 במאי השנה אנגליה, סקוטלנד וצפון אירלנד דיווחו על 0 מתים – אך וויילס דיווחה על ארבעה.
BBC ציינה שאם שיטת החישוב הנוכחית (מתים שנדבקו ב-28 הימים האחרונים) הייתה חלה בקיץ, גם ה-30 ביולי היה יום ללא מתים. אך אז השיטה הייתה שונה, ובריטניה דיווחה על כמה קורבנות.
5 צפייה בגלריה
משתזפים בפארק בלונדון, אתמול
משתזפים בפארק בלונדון, אתמול
משתזפים בפארק בלונדון, אתמול
(צילום: EPA)
"כל המדינה תשמח מאוד מכך שאתמול לא היה שום מקרה מוות מקרונה", אמר שר הבריאות מט הנקוק – והוסיף שהנתונים האחרונים מוכיחים שהחיסונים עובדים: "הם מגנים עליכם, על מי שבקרבתכם ועל היקרים לכם". הנקוק קרא לציבור שלא לגלות שאננות, אלא להישמע להנחיות וללכת להתחסן. "למרות שהחדשות האלה משמחות, אנחנו יודעים שעדיין לא ניצחנו את הנגיף", אמר.
אתמול – יום שבו הבריטים היו בחופש בעקבות חג לאומי - דווח בממלכה על אדם אחד שמת מהנגיף. המספרים הרשמיים בדרך כלל נמוכים בסופי השבוע ובחגים בגלל דיווחים שמועברים באיחור.
5 צפייה בגלריה
 ברחובות לונדון. הווריאנט ההודי עדיין כאן
 ברחובות לונדון. הווריאנט ההודי עדיין כאן
ברחובות לונדון. הווריאנט ההודי עדיין כאן
(צילום: AFP)
בממשלת בריטניה הביעו שביעות רצון מהנתונים האחרונים – אך במקביל ישנה דאגה ממספר הנדבקים. בעקבות התפשטות הווריאנט ההודי (שנקרא מעתה "וריאנט דלתא") דיווחה היום בריטניה עוד 3,165 נדבקים חדשים – יום שביעי ברציפות עם יותר מ-3,000 נדבקים ביממה.
המומחים חוששים שבריטניה עלולה להתמודד עם גל נוסף של נדבקים בעקבות הווריאנט ההודי, שאחראי לרוב הנדבקים החדשים בממלכה. ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אמור לבצע את הפעימה השנייה של הסרת הגבלות הקורונה ב-21 ביוני - אך לנוכח הנתונים האחרונים ייתכן שממשלתו תדחה את המהלך. "נמשיך לבחון את המידע היומי ולעקוב אחריו", אמרו בממשלה.
5 צפייה בגלריה
ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון מתחסן נגד קורונה חיסון אסטרהזניקה
ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון מתחסן נגד קורונה חיסון אסטרהזניקה
בוריס ג'ונסון מתחסן. הסרת ההגבלות תידחה?
(צילום: AFP)
מתחילת מגפת הקורונה מתו 127,782 בני אדם מהנגיף בבריטניה – הכי הרבה באירופה. הממלכה מדורגת במקום החמישי בעולם במספר המתים מהנגיף. 4.49 מיליון נדבקו מתחילת המגפה בבריטניה. בחודש ינואר, אחרי גל שני של מתים וחולים, הטילה בריטניה סגר קפדני - ובמקביל האיצה את מבצע החיסונים שלה.
בריטניה החלה לחסן את אזרחיה בחודש דצמבר, והייתה הראשונה במערב שעושה זאת. כמו בישראל, גם בבריטניה מבצע החיסונים נחשב להצלחה. עד כה קרוב למחצית מהאוכלוסייה הבוגרת – יותר מ-25 מיליון איש – קיבלו את שתי המנות הדרושות לחיסון.