3 צפייה בגלריה
נחל האסי ניר דוד
נחל האסי ניר דוד
נחל האסי בקיבוץ ניר דוד
(צילום: גל טוויג)
רצועה בנחל האסי (נחל עמל) בשטחו של קיבוץ ניר דוד שבעמק המעיינות צפויה להיפתח לציבור הרחב בימים הקרובים. כך הודיע הבוקר (שלישי) ראש העיר בית שאן ז'קי לוי, לדבריו בתום דיונים שקיים עם ראש המועצה האזורית עמק המעיינות יורם קרין ויו"ר קיבוץ ניר דוד שלמה גלזר.

בשבועות האחרונים התחולל מאבק איתנים בין אנשי הקיבוץ - שבתחומו עובר תוואי הנחל - לבין מטיילים, ובכללם תושבי בית שאן, שרצו לרחוץ במימי הנחל. זה שנים שאנשי ניר דוד מונעים את הכניסה לשטחם למי שאינו תושב הקיבוץ - מה שעורר את זעם המטיילים ואוהבי הטבע.
נחל האסי נובע ממעיין עין עמל שמזין גם את הבריכות בגן השלושה (הסחנה), ועובר בשטח קיבוץ ניר דוד - שתושביו מתגוררים משני צדי הנחל.

3 צפייה בגלריה
נחל האסי ניר דוד
נחל האסי ניר דוד
תוואי נחל האסי בקיבוץ ניר דוד
(צילום: גל טוויג)
3 צפייה בגלריה
ז'קי לוי ויורם קרין
ז'קי לוי ויורם קרין
ז'קי לוי (משמאל) ויורם קרין
לפי לוי, הכניסה לרצועת הנחל, בסמוך למרכז הספורט ע"ש הולצר בקיבוץ, תהיה ללא תשלום ובאחריות "תיירות ניר דוד" - תחת מגבלות הקורונה (מרחק פיזי, כמות אנשים, שעות פעילות) ובהתאם להנחיות משרד הבריאות. עם זאת, הוא הוסיף כי יש להירשם מראש באתר.
ראש העיר בית שאן סיכם: "ברצוני להודות להנהלת קיבוץ ניר דוד ולראש המועצה יורם קרין על נכונותם לאפשר גישה לנחל".

מובילי המאבק: "על מי בדיוק מנסים לעבוד? זה סיבוב פוליטי"

בקרב מובילי "המאבק למען האסי" לא נרשמה התלהבות יתרה, בלשון המעטה, מההודעה: "נתעלם מעוד סיבוב פוליטי. אנו מודים לקיבוץ ניר דוד על ה'מחווה' להקצות לנו 0.009 ס"מ מהנחל. באמת, תודה רבה, אבל אנחנו אנשי חוק - והחוק אומר שאזרחים במדינת ישראל רשאים לשחות בכל נקודת ציון שנמצאת בנחל".
לדבריהם, ביום שישי ב-12:00 הם יגיעו לשערי הקיבוץ "מכל הארץ", כדי "לדרוש להסיר את הגדרות לאלתר".
עוד נמסר: "הם מספרים לכם שברוב טובם הם וויתרו על חלק מהנחל לטובתכם. כל הכבוד להם, ממש 'ויתרו'. מסרו לכם חלק שהם מחויבים על-פי חוק לאפשר גישה אליו. על מי בדיוק הם מנסים לעבוד? כל הכבוד להם, ראש עסקי חבל על הזמן".