1 צפייה בגלריה
אילן מזאה
אילן מזאה
"הציג זהויות בדויות ברשת לצורך סיפוק יצריו המיניים" אילן מזאה
(צילום: מתוך אתר אגודת מורי הדרך בישראל)
אילן מזאה, מורה בן 51 מראש העין, נאשם בעבירות מין ברשת בשש נערות וצעירות, רובן בנות 16-14. שמו הותר היום (חמישי) לפרסום בעקבות בקשה של פרקליטות מחוז מרכז וברקע עתירה שהגיש איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית - לאחר שעם הגשת כתב האישום בחודש שעבר הוטל חיסיון על פרטיו.
בכתב האישום שהוגש מרכז לבית משפט השלום בפתח תקווה מיוחסות למזאה שלוש עבירות של בעילה אסורה בהסכמה, וכן עבירות מעשה מגונה במרמה, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, החזקת פרסומי תועבה ובהם דמות קטין ועוד.
על פי כתב האישום, מזאה פתח דף אישי באינסטגרם ובו העלה, בין היתר, תמונות שלו במדי צה"ל. בנוסף השתמש מזאה על פי כתב האישום באפליקציית "נוניצ'אט" המהווה פלטפורמה לניהול שיחות פרטיות. הנאשם, נכתב, יצר כמה פרופילים פיקטיביים באפליקציה ובאתרי אינטרנט שונים - בין היתר באמצעות שימוש בתמונות של אחר ובזהויות בדויות.
עוד נכתב כי מזאה עשה זאת במטרה לנהל שיחות מיניות עם נערות ונשים שונות. נטען כי ניהל שיחות מיניות רבות עם המתלוננות, תוך שהוא עושה שימוש בזהויות הבדויות על מנת לגרום למתלוננות לשתף עימו פעולה, לקיים עמו שיחות מיניות ולהיענות לבקשותיו המיניות השונות.
בבקשת המעצר עד תום ההליכים נטען נגד הנאשם כי "ניהל שיחות מיניות אף עם בנות 16-14 תוך הצגת זהויות בדויות שונות והכל לצורך סיפוק יצריו המיניים". עוד נכתב כי "העובדה, כי המשיב פעל ללא הרף, לעיתים כשהוא עושה שימוש במספר זהויות בדויות במקביל, תוך ניצול תמימותן וגילן הצעיר של המתלוננות, מלמדת כי המדובר במשיב שאינו בוחל באמצעים לביצוע עבירות. דברים אלו מקבלים משנה תוקף נוכח העובדה כי המשיב פעל לאיים ולהטריד את *** שנים ארוכות תוך ניצול בוטה של תמימותה, מצוקתה ויחסי האמון ביניהם. לנוכח האמור לעיל, בשים לב לחומרת העבירות המיוחסות למשיב, המסוכנות הנשקפת ממנו וממעשיו והקושי המובהק לתת בו אמון, סבורה המבקשת כי אין כל חלופה שיש בה בכדי לקיים את מטרות המעצר בעניינו".
מזאה שימש כמורה על תקן עוזר הוראה החל מהשנה שעברה, כחלק מתגבור מערכת החינוך במשבר הקורונה.
בעקבות היענות בית המשפט לבקשה להתרת פרטי הנאשם, אומרים באיגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי עבירות מין: "אנו שמחות מאוד שבקשתנו להסרת צו איסור הפרסום התקבלה, אבל עצם העובדה שנדרשנו להגיש בקשה כזאת היא מצערת ומקוממת כשלעצמה. האינטרס הציבורי בפרסום שמם של נאשמים וחשודים בעבירות מין גדול ומובהק, שכן במקרים רבים הפרסום מביא לחשיפת מקרי פגיעה נוספים. חשיפה ציבורית של שמם ומעשיהם של פוגעים היא אחד מכלי ההרתעה האפקטיביים ביותר, ואנו באיגוד מרכזי הסיוע נמשיך להיאבק נגד צווי איסור הפרסום הבלתי מוצדקים. כעת ניתן וחשוב לומר: אילן מזאה נאשם בעבירות מין חמורות ומבחילות בשש נערות, שעה ששימש בעצמו כמורה לנערות ונערים בגיל דומה".