אחרי שהחוק האוסר טיפולי המרה אושר היום (ד') בקריאה טרומית, הודיע יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני ליו"ר הכנסת יריב לוין כי הוא מבקש להביא להצבעה בקריאה טרומית במליאת הכנסת בשבוע את הבא את הצעות החוק "פסקת ההתגברות" ו"איסור הכנסת חמץ לבתי חולים בפסח". גפני אמר כי הוא "מצפה מכל חברי הקואליציה לתמוך בחוקים החשובים הללו".
יצוין כי לפי "פסקת ההתגברות", לאחר שבית המשפט העליון פוסל חוק שאינו חוקתי או החלטה של הממשלה בטיעון שהם אינם סבירים - יכולה הכנסת לחוקקו מחדש. חוק לא חוקתי פירושו הוא שהוא נחקק אף על פי שאינו הולם את ערכיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, שיישומו אינו מידתי, שהוא פוגע בערך השוויון ושהוא נחקק שלא למטרה ראויה.
מוקדם יותר, הצביע השר לביטחון פנים אמיר אוחנה מהליכוד בעד החוק שאוסר טיפולי המרה; 13 מחברי הרשימה היו במשכן ולא באו להצבעה וח"כ שרן השכל שניהלה את הישיבה כלל לא הצביעה. "כל השרים מהליכוד שלא פה הפילו את הממשלה", קראו בש"ס וביהדות התורה מיד לאחר שהתבררה התוצאה - 42 בעד איסור טיפולי המרה, 36 נגד.

3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו משה גפני בני גנץ
בנימין נתניהו משה גפני בני גנץ
נתניהו, גפני וגנץ
(צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש 90, אלכס קולומויסקי, יריב כץ)
גנץ כתב לפני ההצבעה בקבוצת הוואטסאפ של חברי הכנסת של כחול לבן כי ייתכן שיהיו השלכות לאותה הצבעה: "חברים, לגבי החוק של ניצן הורוביץ - לתפיסתי וגם לפי רבים מכם טיפולי המרה נולדו בחטא, ומקומם מחוץ לחוק. לכן נצביע בעד החוק ונגד טיפולי המרה. זכרו, לשם כך הגענו. את זה הבטחנו ונקיים. לדבר אפשר ויהיו משמעויות".
אך החרדים הפנו את זעמם בעיקר לעבר נתניהו והליכוד. "לא נשתף פעולה עם כחול לבן. אבל גם שלטון הליכוד שווה לכפרות", אמר יו"ר דגל התורה, ח"כ משה גפני. "איפה היה ראש הממשלה נתניהו? למה אמיר אוחנה הצביע בעד? אנחנו שוקלים את צעדינו". אחר הצהריים זימן נתניהו את גפני לפגישה.
שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן מיהדות התורה אמר כי "ההתנהלות הקלוקלת של כחול לבן בניגוד למשמעת הקואליציונית היא קריאת תיגר על השותפות הפוליטית איתם בצורה הזו. על הליכוד להחליט אם הוא יודע לנהל קואליציה או שהוא מאבד עצמו פוליטית". סגן השר מאיר פרוש, אף הוא מיהדות התורה, אמר: "אם הליכוד לא מסוגל בנושא כה עקרוני לציבור החרדי לגייס את הרוב נגד, הוא מאבד את עצמו לדעת".
בהמשך פרסמה יהדות התורה הודעה מטעם הסיעה: "החוק שעבר פוגע בקדושת המשפחה ומהווה הפרה בוטה של ההסכם הקואליציוני. תמיכת חברי כחול לבן בחוק פגעה באמון שנתנה יהדות התורה לכחול לבן. אנחנו עוצרים מרגע זה כל שיתוף פעולה עם כחול לבן, וקוראים לראשי הציבור וראשי הרשויות החרדיות להימנע גם הם משיתופי פעולה והזמנות של נציגי כחול לבן לסיורי ראווה".
יעקב אשר מיהדות התורה אמור היה לכנס את ועדת החוקה כדי להמשיך לעסוק ב"חוק הקורונה", אולם בפועל הוא לא הוציא זימון וסיעת יהדות התורה התכנסה במקום זה לישיבת סיעה.
גם בש"ס הפנו את הכעס כלפי הליכוד: ח"כ אוריאל בוסו אמר כי "אנחנו זועמים. בעיקר על הליכוד. משהו לא טוב עובר עליהם ולא מהיום. זה התחיל עם הזגזוג שלהם בסיפור של ועדת החקירה לשופטים ונמשך עכשיו. זו לא שותפות. הסקנו את המסקנות. החרדים לא ימשיכו להיות חומת מגן שלהם".

בכחול לבן בירכו: "צעד בכיוון הנכון"

מנגד, בכחול לבן בירכו על החלטת גנץ לתמוך בחוק. יו״ר הסיעה, ח"כ איתן גינזבורג - אחד משלושה חברי הקהילה הגאה ברשימה - אמר כי "הסיעה הצביעה בעד איסור על טיפולי המרה ואין גאה ממני על כך. הזוועה הנוראית הזו, שמתעללת ופוגעת בצעירים וצעירות ויוצרת נזקים לכל החיים, חייבת לחלוף מן העולם ואני שמח מאוד על שהתקדמנו צעד חשוב לכיוון הנכון".
יו"ר כחול לבן עצמו אמר בסרטון שפרסם לאחר ההצבעה: "הבטחנו וקיימנו, טיפולי ההמרה נולדו בחטא, ומקומם מחוץ לנורמות הציבוריות והחוק במדינת ישראל. כל אדם, אבל באמת כל אדם, נולד בצלם אלוקים אנחנו נאפשר לכל אדם לחיות את אורחות חייו כפי שהוא בוחר כפי שהוא מאמין ככל שהוא מרגיש".
3 צפייה בגלריה
יועז הנדל ינון אזולאי פיוס ש"ס הצבעה חוק המרה
יועז הנדל ינון אזולאי פיוס ש"ס הצבעה חוק המרה
יועז הנדל מנסה לפייס בין כחול לבן לחרדים
ח"כ הורוביץ, שיזם את החוק יחד עם ח"כ מרב מיכאלי, אמר כי מדובר ב״בשורה מדהימה לציבור הישראלי ולקהילה הלהט"בית כולה. היום מתחיל בישראל שינוי היסטורי. אני מודה לחברי הכנסת שהצביעו בעד החופש והשוויון למען עצירת זוועת 'טיפולי המרה', ולכל מי שפעל, יזם, כתב, שיתף ונלחם עבור החיים של הקהילה הגאה. עזרתם היום להציל חיים".
42 ח"כים הצביעו בעד החוק: אורנה ברביבאי, אלי אבידר, בני גנץ, יאיר לפיד, יועז הנדל, מיקי חיימוביץ', משה יעלון, עופר כסיף, עפר שלח, רם שפע, אורלי פרומן, איתן גינזבורג, בועז טופורובסקי, יאיר גולן, יוליה מלינובסקי, מיכל קוטלר-וונש, מרב מיכאלי, עודד פורר, עמיר פרץ, רם בן ברק, אורית פרקש-הכהן, איציק שמולי, אמיר אוחנה, מיכל שיר, הילה שי-וזאן, יואב סגלוביץ', מאיר כהן, מירב כהן, עאידה תומא סלימאן, עינב קאבלה, צבי האוזר, תמר זנדברג, אבי ניסנקורן, איימן עודה, אלכס קושניר, גבי אשכנזי, יבגני סובה, יוראי להב-הרצנו, מיקי לוי, ניצן הורוביץ, עידן רול, פנינה תמנו-שטה, תהלה פרידמן.
36 ח"כים התנגדו: אוריאל בוסו, בצלאל סמוטריץ', זאב אלקין, יוסי טייב, יעקב מרגי, ישראל אייכלר, מנסור עבאס, ניר ברקת, רפי פרץ, אופיר סופר, אליהו חסיד, וליד טאהא, יואב קיש, יעקב טסלר, יריב לוין, מיקי זוהר, משולם נהרי, צחי הנגבי, ישראל כץ, אליהו ברוכי, דוד ביטן, טלי פלוסקוב, יעקב אשר, יצחק פינדרוס, מיכאל מלכיאלי, משה גפני, פטין מולא, אסנת מארק, אימאן חטיב-יאסין, דודי אמסלם, אתי עטייה, ינון אזולאי, יצחק כהן, מאי גולן, משה אבוטבול, סעיד אלחרומי.
שרי הליכוד אופיר אקוניס, יואב גלנט ויובל שטייניץ, וחברי הכנסת אבי דיכטר, קרן ברק, גדעון סער, גדי יברקן, עוזי דיין ואלי כהן לא השתתפו בהצבעה.