"זה צריך להיזעק בכל התוכניות - אני אישה מוכה והילדים שלי מוכים והתקשורת לא זועקת" - כך אמרה היום (ד') אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, בהתייחס למחאה ולהפגנות ליד מעון ראש הממשלה.
3 צפייה בגלריה
שרה נתניהו
שרה נתניהו
שרה נתניהו
(צילום: EPA)
בראיון טלפוני בחדשות קשת, נתניהו אמרה כי "יש על הרבה חברי כנסת מהשמאל המון סיפורים אבל משום מה כולם שותקים ולא קורה כלום. הצביעות לגביי ולגבי המשפחה שלי זועקת".
היא התייחסה להפגנות שמתקיימות זה כמה שבועות בסמוך למעון ברחוב בלפור בירושלים, בדרישה להתפטרות ראש הממשלה, ודיברה על הסכמה מ"אנשים חוליגנים, אנרכיסטים, צועקים רק מוות לביבי ולשרה. לא כולם אבל יש כאלה. רק אתמול ראיתי שמישהו הודה שבמסגרת ההפגנות עושים צרכים בחצרות. זה לא פייק ניוז כשראש הממשלה אומר את זה".
נתניהו הזהירה ש"אנשים ימותו פה. לא שמעתי מישהו שמגנה את האנרכיסטיות הזו. אנשים מריצים שורות, אנשים באים על סמים".
3 צפייה בגלריה
ההפגנה בבלפור
ההפגנה בבלפור
ההפגנות בבלפור. "אנשים ימותו"
(צילום: יואב דודקביץ )

לדבריה, "אם יש אלימות מימין אני גם מגנה אותה. אני לא רוצה לשמוע קריאות מוות לערבים ומוות לשמאלנים. רוב המפגינים מהימין, אני שומעת אותם מול בלפור, עושים את זה עם שירים ודגלים מכובדים. אם יש מיעוט - מגנים אותו אני ורה"מ. לא שמעתי את גנץ או אשכנזי מגנה את האלימות המינית כלפיי. הייתי מצפה ממרב מיכאלי, לא שמעתי אותה מגנה. לא שמעתי את תמר זנדברג שיודעת רק לצעוק ולצעוק.
"מה זאת הצביעות הזאת? תהיו יותר הוגנים. להביא סוף לשיימינג כלפיי, בעלי והילדים שלו. אנו בסופו של דבר בני אדם וגם לנו יש נשמות. וגם אנו ראויים לכבוד מצד המדינה. ביקורת עניינית כן, אבל לא לדברים כאלה. זכות ההפגנה כן, אבל לא זכות הביזוי בתוך ההפגנות".

"האבטחה לא כל כך שמורה ומהודקת"

נתניהו הכחישה שמועות על מצבה וכינתה אותן "פייק ניוז. אני עוסקת בעבודה שלי. אני פסיכולוגית בשירות הציבורי של עיריית ירושלים וגם בזמני הקורונה אנחנו עובדים, דרך זומים וטלפונים. הייתי מאוד עסוקה והקדשתי את הזמן. מאחר שאין הרבה אירועים ונסיעות והדברים הציבוריים שנראים בעין המצלמה, אז היתי דווקא פנימה בעבודה המקצועית והחשובה כל כך".
כשנשאלה על תחושת האיום ועל האבטחה ההדוקה סביב משפחתה, השיבה: "לא, לא, לא. האבטחה לא כל כך שמורה ומהודקת. היא מהודקת, אבל אנחנו לא נמצאים בבית כל הזמן, אני בתנועות, אני הולכת, אני לא מאובטחת כמו רה"מ שהוא אולי מאובטח יותר. אני גם לא מאובטחת כמו שר הביטחון גנץ, אלא הרבה פחות".
3 צפייה בגלריה
שרה נתניהו עם טופז לוק ועופר גולן
שרה נתניהו עם טופז לוק ועופר גולן
התמונה שהכחישה את מצבה. "עוסקת בעבודה"
אשת ראש הממשלה התייחסה גם לתלונה שהגישה על הטרדה מינית אתמול, אחרי שגולש שצייץ דברים המעלים חשד להטרדה מינית נגדה נחקר במשטרה. "אני בפירוש מרגישה שעברתי לא רק הטרדה מינית, אלא אלימות מינית בפוסט המזעזע. היה פוסט שקרא לאנוס אותי בצורה בוטה ובמילים כל כך נמוכות".
כשנשאלה למה חיכתה עם התלונה על הציוץ שפורסם לפני שנה וחצי, אמרה: "אף אחד לא ראה אותו לפני שנה וחצי ואני לא בטוחה שזה נכון. ראיתי את זה בשני בבוקר ונאמר לי שזה דבר חדש".
היא נשאלה גם אם בני משפחתו של ראש הממשלה דוחקים בו ללכת לבחירות מחשש שיצטרך לפנות את משרד ראש הממשלה ואת המעון בבלפור, והשיבה: "אני חושבת שזה שטויות. זה פייק ניוז מגמתי ומרושע".
יו"ר נעמת, חגית פאר, מסרה בתגובה לדבריה של שרה נתניהו לפיהם היא "אישה מוכה" כי "השימוש של הגברת נתניהו במינוח הוא בבחינת זילות של המושג. השימוש בו פשוט לא נכון". מתנועת "קריים מיניסטר" נמסר: "אין גבול לניתוק ולהסתה בבלפור. גברת נתניהו, השלטון הכושל והמושחת של בעלך מכה באזרחים והופך רבים למובטלים חסרי תקווה".
הדר גיל-עד ויעל פרידסון השתתפו בהכנת הכתבה