העימותים סביב המאחז בלתי-חוקי בשומרון ממשיכים להוביל לנפגעים: אחמד דאוד, נער בן 16 מהכפר הפלסטיני ביתא, נפצע הערב (יום ד') באורח קשה מירי של צה"ל בעימותים שהתפתחו בין מפגינים לכוחות הביטחון ליד המאחז אביתר בשומרון. הנער שנפגע בראשו אושפז בבית החולים רפידיא בשכם - שם הוא נותח.
בצה"ל אישרו כי המקרה אירע בעת שקבוצה של עשרות פלסטינים התקרבו מתוך מטע זיתים לעבר לוחם שמוצב באזור המאחז לצורכי אבטחה. לדברי צה"ל, הנער השליך חפץ החשוד כמטען לעברו של הלוחם, שהגיב בירי של כדור אחד לאוויר וירי של כדור נוסף לכיוונו של הפלסטיני.
4 צפייה בגלריה
אביתר
אביתר
מאחז אביתר בשומרון
(צילום: עמית שאבי )
הממשלה החדשה תצטרך להכריע בקרוב בסוגיית פינוי המאחז הבלתי-חוקי שהוקם לפני כחודש ליד צומת תפוח ושמתגוררות בו עשרות משפחות.
ביום שישי שעבר נהרג הנער הפלסטיני מוחמד חמאיל (15) במהלך עימותים בין כוחות הביטחון לתושבי הכפר ביתא שמוחים זה כמה שבועות על הקמת המאחז. בסוף מאי נהרג בעימותים עם כוחות הביטחון במקום גם זכריא חמאיל (28), אף הוא תושב הכפר הפלסטיני ביתא.
המאחז נקרא על שמו של אביתר בורובסקי ז"ל, שנרצח בפיגוע בצומת תפוח ב-2013, ואת ההתיישבות עצמה מנסים להקים כבר שנים. אפילו המתיישבים עצמם הופתעו מהמהירות שבה המאחז נבנה.
במקביל, לוחמי מג"ב פתחו בנוהל מעצר חשוד בעקבות אישה שהגיעה עם סכין סמוך למערת המכפלה בחברון. במשמר הגבול מסרו כי החשודה השליכה את הסכין ונעצרה במקום.
4 צפייה בגלריה
הסכין מניסיון הפיגוע במערת המכפלה
הסכין מניסיון הפיגוע במערת המכפלה
הסכין שנמצאה ברשות הפלסטינית ליד מערת המכפלה
(צילום: דוברות המשטרה)
4 צפייה בגלריה
מיי עפאנה
מיי עפאנה
המחבלת מיי עפאנה ורכבה
( צילום: AFP)
מוקדם יותר היום ניסתה מחבלת לדרוס חיילים סמוך לגדר ההפרדה באזור הכפר חיזמא שמצפון לירושלים, ולאחר מכן גם לדקור אותם. החיילים, שמשרתים במילואים, ירו בה למוות. מלבדה, לא היו נפגעים.
המחבלת, מיי עפאנה, היא בת 19 מאבו דיס. פרופיל הפייסבוק שלה מראה על דמות חריגה, שמגדירה את עצמה כבעלת תואר דוקטור לבריאות הנפש מאוניברסיטה ירדנית. הפוסט האחרון שכתבה היה קצר, וכלל משפט אחד והוא ''לא נותר בחיים דבר''. הפוסט נכתב הלילה, כמה שעות לפני ביצוע הפיגוע. אתמול פרסמה פוסט שבו כתבה: "הכאב הוא נורא".
4 צפייה בגלריה
 שריפה במטע אבוקדו בקיבוץ סעד כתוצאה מבלון תבערה
 שריפה במטע אבוקדו בקיבוץ סעד כתוצאה מבלון תבערה
שריפה במטע אבוקדו בקיבוץ סעד
גם בגזרה הדרומית ממשיך להיות מתוח. צוותי כיבוי הוזעקו מהבוקר לחמישה מוקדי שריפות שפרצו במועצה האזורית אשכול ובמועצה האזורית שדות נגב בעוטף עזה כתוצאה מבלוני תבערה. השריפות כובו ולא היו נפגעים.
אתמול נרשמו לא פחות מ-26 דליקות ברחבי העוטף כתוצאה מבלוני התבערה של חמאס - ובתגובה לכך חיל האוויר תקף לראשונה בתקופתו של ראש הממשלה נפתלי בנט ברצועת עזה.
פורסם לראשונה: 18:04, 16.06.21