הדר צינדר שבה ביום שישי האחרון מביקור משפחתי בברצלונה יחד עם אמה הנכה, הנעזרת בקביים. היא מספרת על כאוס ותורים ארוכים עם הנחיתה בארץ: "אין כל כך הכוונה, מאות אנשים שלא הזמינו ולא שילמו על בדיקה מראש עמדו בתור ואז אחרי שעות אמרו לנו 'אתם משוחררים הביתה, תראו לנו רק את האישורים שלכם שהתחסנתם'".
היא הסבירה: "קודם כל חיכינו למזוודות, שאלתי אנשים 'איפה הבדיקה של check to fly' כי אני כבר שריינתי לי מראש בברצלונה את הבדיקה, שילמתי עליה מראש, חייבתי את הכרטיס אשראי כי הלכתי לפי ההוראות וכשחיכינו בערך שעה וחצי בתור לאלה ששילמו והזמינו מראש. היו אנשים שלא הזמינו ולא שילמו ואני לא יודעת כמה שעות הם עמדו לפניי".
אמה של הדר נעזרת בקביים, היא פנתה לנציגים כדי שימצאו לה מקום לשבת ואלה ענו לה: "את צריכה לעמוד כמו כולם". "שעה וחצי המתנו ועוד אמא שלי נעזרת בקביים, אז אני סחבתי את המזוודות שלי ושלה. כשהגענו כבר לתור של הבדיקה, שמו לנו צמיד אדום ואמרו לנו 'אתם משוחררים הביתה'".
2 צפייה בגלריה
הורוביץ: "בקרוב - קנסות גבוהים למי שיטוס למדינות אסורות"
הורוביץ: "בקרוב - קנסות גבוהים למי שיטוס למדינות אסורות"
"אמרו לי 'שר הבריאות משחרר אתכם', זו בדיחה"
(צילום: עמית שעל)
2 צפייה בגלריה
עומסים בנתב"ג
עומסים בנתב"ג
התורים הארוכים בנתב"ג בשישי
היא פנתה לנציג ואמרה לו "אתה צוחק עליי? אחרי כל הפרוצדורה והכסף ששילמנו?". הוא השיב לה: "אל תדאגי, גם יחזירו לכם את הכסף". היא התעקשה שהכסף הוא לא העניין: "איך אתם משחררים את כולם הביתה?". ואז הנציג טען: "שר הבריאות הודיע לנו כרגע שאתם משוחררים, מספיקה תעודת ההתחסנות".
"אני חשבתי שעובדים עליי אבל הלכתי. זה מה שהיה. אני מהמתחסנים הראשונים, אני ואמא שלי, וזה יעד שאין צורך בבידוד בחזרה- ברצלונה, ולא הבנתי, אני עד עכשיו לא מבינה. עכשיו אני רואה שיש את כל הבלאגן, אבל באותם רגעים אני הייתי בשוק".
הדר טוענת כי הסדר במקום היה "מופתי", כלשונה, "אף אחד לא התעצבן, אף אחד לא צעק, כולם עמדו בסבלנות וחיכו לתור שלהם, לא הבנתי מה זה היה. שלוש טיסות חזרו באותה שעה - מאתונה, ברצלונה וברלין - כולם באותה שעה, והציבו ארבע עמדות לכל אלפי האנשים האלה, זו באמת בדיחה. חבל שלא למדו לקח מפעמים קודמות".