משרד הבריאות הודיע בצהריים (יום ג') על הרחבת מבצע החיסונים, אולם למייל האדום של ynet הגיעו פניות של גולשים רבים שטוענים כי התקשו להזמין תור בפלטפורמות השונות של חלק מקופות החולים. "הנציגה בקופת חולים כללית אמרה שהם לא קיבלו שום הוראה שאפשר לחסן מחר אנשים מגיל 50 ומעלה, גם דרך האפליקציה לא הצלחתי לזמן תור", סיפר ישראל ממו (59).
  • אם נתקלתם בקושי להזמין תור - אנא פנו אלינו במייל האדום בצירוף טלפון
בעקבות קבלת מאות אלפי מנות חדשות מחברת פייזר, הודיע משרד הבריאות מוקדם יותר כי ממחר יוכלו להתחסן גם מבוטחים של קופות החולים בני 50 ומעלה. במשרד הבריאות אף ציינו כי על המבוטחים שרוצים להתחסן לתאם תור מול הקופות.
2 צפייה בגלריה
תורים לקבלת חיסון נגד קורונה בקריית ביאליק
תורים לקבלת חיסון נגד קורונה בקריית ביאליק
מתחם חיסונים של קופת החולים כללית בקריית ביאליק ב
(צילום: יורה בלינסקי )
בקופת החולים כללית הכריזו: "אנחנו מרחיבים את מבצע החיסונים: לקוחות כללית בני 50 ומעלה יוכלו לזמן הערב תור לחיסון ראשון ושני - באתר ובאפליקציה. כבר מאמש כללית מזמנת צוותי הוראה למתחמי החיסון הקרובים לביתם והם יכולים להגיע ללא תיאום תור וזאת הודות לסיוע של הרשויות המקומיות".
ואולם, המציאות טפחה למבוטחים רבים על הפנים. ישראל ממו, שכאמור עדיין ממתין לתור לחיסון, סיפר: "הם הודיעו לי כבר לפני יומיים שבגלל שיש לי מחלה כרונית אני מוזמן להתחסן, אבל היום הם אמרו לי שיש חיסונים רק למנה השנייה. אני מחכה לראות מה עושים, זה מתסכל כל הבלגן הזה. מצד אחד שולחים זימון ומצד שני אומרים שהם לא יודעים".
יהודה יהודאי (68) סיפר: "ניסיתי לקבוע היום תור ואמרו לי שאין. אני סובל ממחלות רקע, אבל הם אמרו לי שאין חיסונים ושיפרסמו כשיהיו. זה מכעיס בצורה לא רגילה. אם משרד הבריאות מפרסם שכבר מחר יתחילו לחסן בני 50 ועדיין יש אנשים כמוני שמנסים לקבל מנת חיסון ראשונה ולא מצליחים זה מקומם. אני מתאר לעצמי שיש עוד כמוני, בני גילי, שלא מצליחים לקבוע תור".

רונית כהן (53) אמרה: "ניסיתי להתקשר לקופת חולים כללית אחרי שראיתי באתר ynet שבני 50 פלוס יכולים להתחסן החל ממחר אבל לא היה ניתן להשיג אותם. באתר אין את האפשרות בכלל להזמין תור לחיסון. אני חושבת שההתנהלות שלהם צריכה להיות יותר מסודרת אבל כנראה שאין קשר בין משרד הבריאות לקופות החולים".
כשניסינו לברר בעצמנו כיצד מגיבים במוקד של קופת החולים כללית, קיבלנו תשובות דומות. "אין חיסון לאף אחד, נעדכן אתכם אם יש חיסונים. אין יומנים לחיסון הראשון, תתקשרו מחר", אמרה המוקדנית.
למערכת הגיעו גם תלונות של מבוטחי קופת החולים מכבי. "התקשרתי למוקד כדי לזמן תור לחיסון לי ולאשתי אחרי שראיתי את הפרסומים על כך שבני 50 פלוס יכולים להתחסן", סיפר משה חמו (52). "אשתי אמנם בת 48 אבל היא מורה לחינוך מיוחד ולכן גם זכאית. ביקשו להקיש מספר זהות, ואחרי שזה נקלט קיבלנו הודעה שאנחנו לא זכאים. ניסיתי להתקשר לסניף ביישוב שבו אני מטופל, ולא עונים שם".
עם זאת, בשיחה שערכנו עם המוקד של מכבי, כמו גם עם המוקד של קופת החולים מאוחדת, הציגו לנו אפשרויות לחיסון בני 50 ומעלה כבר ממחר.
2 צפייה בגלריה
חיסון קורונה קופת חולים כללית תל אביב
חיסון קורונה קופת חולים כללית תל אביב
תשובות בלתי מספקות במוקד
(צילום: AFP)
רק היום התרחב המבצע לבני 55 ומעלה ולעובדי ההוראה – בתעדוף למורי החינוך המיוחד שממשיכים להגיע למוסדות הלימוד בתקופת הסגר המהודק.
בינתיים גם מבוגרים יותר לא מצליחים להשיג תור לחיסון. רפי שחר (74), אחיו של רמי שחר (84), סיפר: "אח שלי פנה למרפאה של כללית סמוך לביתו ובשלב מסוים אמרו לו שהוא צריך לעשות בדיקות נגד אלרגיה. בהמשך אמרו לו שבגלל שיש לו בעיית ריאות קשה הם צריכים לבדוק אם לתת לו חיסון. בשבוע שעבר המטפל שלו קבע לו תור לחיסון וזימנו אותו, אבל כמה ימים לפני המועד התקשרו אליו ואמרו לו בלי שום הסבר שהוא לא יכול לעשות את החיסון.
"אח שלי מבוגר מאוד וחולה מאוד, והוא נותר ללא חיסון. זה מסוכן מאוד כי לעיתים הוא יוצא מהבית לקניות ובא במגע עם אנשים. הוא שוכב מרבית היום במיטה ואין מי שידאג לו חוץ ממני. האבסורד הוא שצעירים ממנו מתחסנים לפניו. מדברים עכשיו על בני 50 ואני מדבר על קשיש בן 84 שמתקשה בהליכה ונותר ללא חיסון. עצם זה שיש לו מחלת ריאות קשה זה אומר שצריך לטפל בו בין הראשונים. מזניחים אותו".