לילה אלים בעיר הבירה. קטטה בין צעירים יהודים לבין צעירים ערבים פרצה אמש (יום ב') במרכז ירושלים, באזור כיכר צה"ל. העימותים צולמו והועלו לרשת - באחד מהם נראים ערבים מתנכלים ומכים רוכב אופניים חרדי שעבר במקום.

היום עצרו לוחמי מג"ב ושוטרי מחוז ירושלים את החשוד שסטר לנוסע ברכבת הקלה בירושלים, אירוע שתועד והופץ ברשתות החברתיות. החשוד, תושב שועפט כבן 17, ברח לשטחים ונעצר במעבר קלנדיה שבגזרת עוטף ירושלים. עוד לפני כן נעצר החשוד בצילום הסרטון ובהפצתו.
מאז רצף הסרטונים רק גבר, ובסרטונים נוספים תועדו מיידים אבנים ומתיזים גז מדמיע לעבר חרדים. בסרטון אחר, קבוצת צעירים ערבית נצפית הולכת על פסי הרכבת ברחוב יפו - מטרידה שני צעירים חרדים ומאיימת עליהם.
2 צפייה בגלריה
אירועים אלימים בכיכר צה"ל בירושלים
אירועים אלימים בכיכר צה"ל בירושלים
קטטה בין צעירים יהודים לערבים, מתוך התיעוד
(צילום: ידידיה אפשטיין)
התקריות האלימות, שהחלו בתחילת חודש הרמדאן בשער שכם, מטרידות את המשטרה - שמודאגת גם מאופן פרסומם. במשטרה מתייחסים לאירועים ברשתות החברתיות ממש כאל זירה נפרדת.
תנ"צ סמי מרציאנו, מפקד מרחב קדם במחוז ירושלים, התייחס לכך: "עצם הפרסום יוצר אווירה מסוימת בציבור ויוצר גם מוטיבציות אצל צעירים. זה עושה חשק לאנשים להצטרף לטרנד. הרשת החברתית היא זירה בפני עצמה. אנחנו פועלים לאתר סרטונים שבהם אנחנו מזהים פעולות פליליות. אחרי המקרה, פעמים רבות לא מגיעים בכלל לתחנת משטרה כדי להגיש תלונה".
2 צפייה בגלריה
אירועים אלימים בכיכר צה"ל בירושלים
אירועים אלימים בכיכר צה"ל בירושלים
מתוך התיעוד, אמש בירושלים
(צילום: ידידיה אפשטיין)
ידידה אפשטיין, חרדי בן 15, תיעד את האירועים הללו ואף הותקף בעצמו. בשיחה עם ynet הוא סיפר: "יהודים עשו סוג של צעדת מחאה בגלל המצב הזה, שמשפילים יהודים, ובאיזשהו שלב הגיעו הערבים והתעמתו איתם. הם ישר התחילו לזרוק אבנים ובקבוקי זכוכית. אותה קבוצה המשיכה לתקוף עוד יהודים ואז הלכה. חטפתי גם גז פלפל, מזל שהיינו קבוצה גדולה של יהודים כי אחרת זה היה נגמר רע".
בתום האירועים המשטרה עצרה ועיכבה כמה צעירים בחשד שהיו מעורבים בתקיפת עוברי אורח ויידוי אבנים וחפצים לעבר כלי רכב.
פורסם לראשונה: 13:43, 20.04.21