שבוע וחצי אחרי התקיפה המתועדת של צעירים להט"בים בנמל יפו, הוגשו היום (ג') כתבי אישום נגד שני מעורבים - נערים מלוד בני 17 ו-15. פרקליטות מחוז תל אביב מייחסת להם "תקיפה הגורמת חבלה של ממש בנסיבות מחמירות ממניע של עוינות כלפי ציבור, מחמת נטייה מינית". האישומים הוגשו לבית המשפט המחוזי בתל אביב בשבתו כבית משפט לנוער, ושמות הנאשמים אסורים בפרסום מחמת היותם קטינים. במקביל הוגשה גם בקשה למעצרם של השניים עד תום ההליכים.
על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד ג'נט דודג', קבוצת נערים ובהם הנאשמים, המתינו ב-1 באוגוסט במזח בתור לעלות לספינת סיורי שיט "סבבה 5". הם הבחינו במתלוננים והסיקו שהם נמנים על הקהילה הגאה, ולכן קראו לעברם קריאות גנאי. כמה מהם אף ירקו לעברם.


1 צפייה בגלריה
שם הסרט: תיעוד התקיפה בנמל יפו
שם הסרט: תיעוד התקיפה בנמל יפו
מתוך תיעוד העימות
לבסוף עלו הנאשמים לשיט, ובסיומו, צוין בכתב אישום, אמר אחד מהם כי נטייה מינית הומוסקסואלית מביאה "שם רע" למגזר, ואם המתלוננים היו מתגוררים בשכנותם בלוד, "מזמן הם לא היו בחיים".
בשעה 23:30 בערך שהו המתלוננים בטיילת נמל יפו. על פי כתב האישום, בשלב מסוים הגיח אחד הנאשמים מאחורי אחד מהם ואמר לו: "חזרתי אליך יא הומו". המתלונן שלף גז מדמיע שהיה ברשותו, ובתגובה חבט בו הנאשם באגרופים בפניו, בעט ברגליו, הפיל אותו ארצה ועזב את המקום.
לאחר מכן חזרו הנאשמים למקום עם חבריהם ושבו לתקוף את המתלוננים. הם התנפלו על אחד מהם, בעטו בו, חבטו בו באגרופיהם בכל חלקי גופו ודרכו עליו. בתגובה ריסס המתלונן גז מדמיע לכל עבר ותוקפיו נסוגו. המתלונן נפגע בעצמו מגז המדמיע והתקשה לראות ולנשום. מתלונן נוסף ובעל הספינה סייעו לו ושטפו את פניו.
בשלב זה חזרו הנאשמים למזח ורדפו אחרי המתלוננים תוך שהם צועקים ומקללים אותם: "יא מניאק, יא הומו, יא שרמוט". העימות המשיך כשהצדדים משליכים כסאות זה על זה, ואחד הנאשמים היכה את אחד המתלוננים בצינור. מתלונן אחר הוכה על ידי הנאשם השני, שבעט בראשו ובבטנו וסטר לו בפניו.
בעל הספינה נחלץ לעזור למותקפים, וספג נגיחה מראשו של אחד הנאשמים.
עו"ד יוסי בוקר, המייצג את בן ה-15, מסר: "בית משפט הסכים היום ואישר את הדברים שלנו לאורך מעצרי הימים שמדובר במקרה שהוא לא מתוכנן. אין שום ראייה תומכת בחשד שזה נעשה ממניע גזעני או בגלל הנטייה המינית". הוא הוסיף כי "הנאשם נקט באלימות כחלק מהגנה עצמית".
עו"ד נביל זינאתי המייצג את הנער בן ה-17, מסר: "כתב האישום הוגש היום, בבד הוגשה בקשה למעצר עד תום ההליכים. על פניו נראה שמדובר בתגרה לא מתוכננת בין נערים, לא מעבר. מרשי מכחיש נוכחות במקום והדברים יתבררו בהקדם".