סטיב באנון, שהיה אסטרטג בכיר ויועצו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, נעצר היום בניו יורק. התובעים הפדרליים במנהטן מאשימים אותו בקשירת קשר לביצוע הונאה, במסגרת קמפיין אינטרנטי לגיוס כספים. בנוסף לבאנון נעצרו עוד שלושה אנשים.
בקמפיין האינטרנטי, ששמו "אנחנו נבנה את החומה", גויס סכום של יותר מ-25 מיליון דולר לבניית החומה בגבול מקסיקו – חומה שהייתה הבטחת בחירות מרכזית של הנשיא טראמפ. התובעים הפדרליים אומרים שארבעת העצורים לקחו חלק בהונאה של מאות אלפי תורמים, שהאמינו שהכסף יועבר ישירות למאמצים לבניית החומה.
בניית החומה בגבול הדרומי, כדי לעצור את ההסתננויות לארה"ב, נתקלה בקשיים רבים מאז ניצחונו של טראמפ. מאבקים משפטיים, מכשולים לוגיסטיים והתנגדות הדמוקרטים בקונגרס הערימו קשיים על המהלך. לפי רויטרס יותר מ-330,000 אמריקנים שתומכים בבניית החומה תרמו כספים לגופים שהתחייבו להקים אותה בכוחות עצמם.
לפי התובעים הפדרליים באנון וחבריו הבטיחו ש-100% מהתרומות בקמפיין יועברו לבניית החומה, אך בפועל לקחו לכיסם חלק מהסכום שגויס. לטענת התביעה באנון קיבל יותר ממיליון דולר באמצעות ארגון ללא מטרות רווח שבו שלט, והשתמש במאות אלפי דולרים לצרכים אישיים.
ארבעת העצורים נאשמים בסעיף אחד של קשירת קשר לביצוע הונאה ברשת, ובסעיף אחד של ביצוע הלבנת הון. העונש המירבי על כל אחת מהעבירות הוא 20 שנות מאסר. שלושת הנאשמים הנוספים הם בריאן קולפייג', אנדרו בדולטו וטימותי שיי.
באנון, איש ימין מובהק, היה יועץ בקמפיין הבחירות של טראמפ ונחשב לאחד מאדריכלי הניצחון בבחירות. בהמשך היה היועץ האסטרטגי של טראמפ בבית הלבן ונחשב לסמן הקיצוני בממשל. הוא הודח מתפקידו באוגוסט 2017, אחרי עימותים עם טראמפ וגורמים אחרים בבית הלבן.
בהתייחסות למעצרו של באנון אמר היום טראמפ שהוא לא הכיר את הקמפיין של באנון וחבריו. "לא הייתי בקשר איתו הרבה זמן", אמר על יועצו לשעבר.