שר החוץ ההונגרי פטר סיירטו הגיע היום (ג') לביקור סולידריות ותמיכה בישראל במהלכו ביקר באתר נפילת הרקטה בפתח תקווה בליוויו של שר החוץ גבי אשכנזי. קודם לכן נועדו השניים. בפגישה בין השרים הודה השר אשכנזי לעמיתו ההונגרי על ביקורו החשוב בישראל ועל תמיכת הונגריה בישראל לאורך כל המבצע הצבאי ולאחריו, תמיכה שבאה לידי ביטוי גם בהצהרות פומביות, נאום תקיף נגד חמאס בעצרת האו"ם ומניעת החלטה נגד ישראל במועצת שרי החוץ האירופים.
אשכנזי וסיירטו סיירו בבניין בפתח תקווה, שם קיבל ההונגרי סקירה ממפקד מחוז מרכז בפיקוד העורף. סיירטו אמר באתר הנפילה: "רק כשהגעתי לכאן, הבנתי בדיוק את שחוו אזרחי ישראל מירי טילי חמאס. זהו ביקור סולידריות ותמיכה בישראל, חברתנו הטובה. לפני כמה ימים חוותה ישראל התקפת טרור כשאלפי רקטות וטילים נורו לעבר אזרחיה על ידי חמאס. זו התקפה בלתי מתקבלת על הדעת, לכן היה זה אך טבעי שנגיע לכאן, לתמוך בחברינו ולהביע סולידריות".
3 צפייה בגלריה
שר החוץ ההונגרי בביקור בפתח תקווה
שר החוץ ההונגרי בביקור בפתח תקווה
אשכנזי וסיירטו בפתח תקווה
(צילום: משרד החוץ)
הוא ציין כי "הונגריה מגנה את התנהגות חמאס", והתייחס להחלטת האו"ם שהורה על פתיחת חקירת פשעי מלחמה בזמן המבצע: "אנו מצרים על כך שבמוסדות הבינלאומיים התעלמו מעובדות אלו. אסור שידברו על ישראל וחמאס באותו מישור וישוו בין מדינה דמוקרטית כישראל וארגון חמאס. זו זכותה הטבעית של ישראל להגן על עצמה". סיירטו הוסיף: "אני גאה בהונגריה על נקיטת עמדה זו. הונגריה תמשיך לעמוד לצדה של ישראל ותמחה מעל כל במה בינלאומית נגד החלטות מוטות שמתעלמות מהתקפות של ארגוני טרור".
שר החוץ גבי אשכנזי אמר: "חברי שר החוץ, פטר, הגעתך לישראל היא מסר נוסף של תמיכה מצד הונגריה. אני מבקש להודות לך ולממשלת הונגריה בשם ממשלת ישראל והעם בישראל על התייצבותה של הונגריה לצדנו. זו עמדה ערכית חשובה והוכחה ליחסים הקרובים והחמים בינינו. ארגון הטרור חמאס פוגע ביציבות האזורית, מסכן את תושבי ישראל וגם את תושבי רצועת עזה. יש למנוע מארגון הטרור חמאס לשוב ולהתחמש. ישראל לא תאפשר למחנה הטרור לפגוע בתושבי ישראל ונגן על אזרחי ישראל מפני כל איום או תקיפה".
3 צפייה בגלריה
שר החוץ ההונגרי בביקור בפתח תקווה
שר החוץ ההונגרי בביקור בפתח תקווה
"הונגריה תמשיך לעמוד לצד ישראל"
(צילום: משרד החוץ)
3 צפייה בגלריה
שר החוץ ההונגרי בביקור בפתח תקווה
שר החוץ ההונגרי בביקור בפתח תקווה
שר החוץ ההונגרי בביקור בפת תקווה
(צילום: משרד החוץ)
אשכנזי הוסיף: "במהלך המבצע זכתה ישראל לתמיכה דיפלומטית ומדינית משמעותית שאפשרה לממשלת ישראל להשיג את מטרות המבצע. עלינו לשמר את התמיכה הבינלאומית ולוודא כי שיקום עזה אינו מאפשר לארגוני הטרור ברצועה, ובראשם חמאס, להתחזק ולהוות איום על תושבי ישראל".
ביקור שר החוץ ההונגרי הוא ביקור סולידריות שביעי של שר חוץ בישראל מאז תחילת מבצע "שומר החומות". עד כה ביקרו בישראל שרי החוץ של יוון, גרמניה, צ'כיה, סלובקיה, ארה"ב ובריטניה. שרי החוץ אשכנזי ומקבילו ההונגרי דנו גם על היחסים הקרובים בין המדינות והאפשרות לקדם יחסים אלו בתחומי הבריאות, הסחר והתיירת כולל פתיחת השמיים לתיירות הדדית למחוסנים משתי המדינות.
בסיום הפגישה בין השרים, חתמו שר החוץ אשכנזי ושר החוץ סיירטו על הסכם שיתוף פעולה בין משרדי החוץ לסיוע במדינות שלישיות ועל חידוש הסכם להכשרת מחנכים הונגרים בנושא הוראת שואה ב"יד ושם".
פורסם לראשונה: 18:07, 01.06.21