שלושה ילדים בשבדיה נכלאו בביתם במשך חודשים, כדי שלא יידבקו בנגיף הקורונה. בית משפט במדינה קבע שהילדים יועברו לרשויות הרווחה.
עורך הדין שייצג את שלושת הילדים, בני 10 עד 17, סיפר שמחודש מרץ עד תחילת יולי נאסר עליהם לעזוב את הדירה. הם לא הורשו לראות אחד את השני וננעלו בחדרים שלהם. דלת הדירה נחסמה כדי שאיש לא יוכל לצאת החוצה.
2 צפייה בגלריה
נגיף קורונה שבדיה שטוקהולם
נגיף קורונה שבדיה שטוקהולם
ברחובות שטוקהולם. שיעור תמותה גבוה מהנגיף
(צילום: AP)
ההורים מכחישים שהם כלאו את הילדים בניגוד לרצונם, ומתכננים לערער על פסיקת בית המשפט. מיכאל סבגפורס, עורך הדין שייצג את הילדים, אמר שההורים הם זרים שלא מדברים שבדית שוטפת.
"הם הגיעו מאזור אחר בעולם. הם לא באמת מבינים את החדשות כאן. הם עקבו אחרי עדכונים באינטרנט מהמדינה שממנה הגיעה", אמר סבגפורס, והוסיף שאותה מדינה הטילה הגבלות קשות בהרבה משבדיה כדי לעצור את המגפה.
"אין ספק שמדובר בהתנגשות בדרך החשיבה באזורים שונים של העולם", ציין סבגפורס, ואמר שמדובר במקרה "רגיש מאוד". אנדראס האנה, עורך הדין שייצג את ההורים בבית המשפט, אמר שהיו פערים בהתייחסות לסכנות המגפה.
בניגוד למדינות רבות באירופה שבדיה בחרה להימנע מסגר כולל, והמשיכה לשלוח ילדים מתחת לגיל 16 לבתי הספר. שיעור התמותה מקורונה במדינה הסקנדינבית הוא מהגבוהים בעולם ביחס לגודל האוכלוסייה – 575 מתים על מיליון תושבים.