"הבן שלי היה יהלום ונלקח ממני ברגע של שטות שלא היה צריך להיות": כך אמרה מרים בלום, אמו של יאשיהו בן ה-22 מעלי שבשומרון, שנרצח אתמול (שבת) לפנות בוקר בחוף בראשון לציון. בלום הותיר זוג הורים ושלושה אחים, בהם אח תאום. אתמול עצרה המשטרה חמישה חשודים במעורבות ברצח, ושתיים מהם, בנות 17 ו-20, שחזרו את הרצח בפני חוקרי המשטרה.
4 צפייה בגלריה
יאשיהו בלום
יאשיהו בלום
יאשיהו בלום
4 צפייה בגלריה
מרים בלום
מרים בלום
מרים בלום
(צילום: נדב אבס)
"לכל אמא יש חרדה שיום אחד בבוקר היא תקבל את הבשורה הרעה", אמרה מרים. "לפני שבועיים הבן הקטן שלי השתחרר מהצבא ונשמתי לרווחה, אבל הנה אתמול הגיעה המשטרה ואמרה לי שהבן שלי נדקר. זה הגרוע מכל וזה הדבר שאף אמא לא רוצה לשמוע".


"הוא ישב בצד ולא היה מעורב בקטטה", הוסיפה האם. "אלה שהתחילו בקטטה משכו אותו ודקרו אותו. הוא היה ילד מקסים בתחילת חייו, עמד להקים עסק - וזה נלקח ממנו בלי שום סיבה".
היא התייחסה גם למצבו של אחיו התאום. "הוא נשאר חצי. הם תמיד היו יחד", אמרה. "כשהסתובבו איתי במטבח והייתה עוגייה אחת חילקתי אותה לשניים - אבל הוא ויתר על החלק שלו ונתן לאחיו. הם גדלו יחד. צריך להגיד לילדים בכל פעם שהם יוצאים 'תהנו, אבל תהיו בטוחים'. אני קוראת להורים לשמור על הילדים".
האם סיפרה ששעות לפני הרצח היא עוד ישבה עם יאשיהו ואכלה עמו ארוחת שישי. "דיברנו על החלומות שלו", היא אמרה. "הוא כבר ידע מה הוא הולך לעשות כדי להתקדם בחיים. הוא נלקח ברגע של שטות, שלא היה צריך להיות".
4 צפייה בגלריה
השער החשמלי שנעקר כנראה במהלך הימלטות חשודים
השער החשמלי שנעקר כנראה במהלך הימלטות חשודים
כוחות משטרה בזירת הרצח
(צילום: אלי סניור)
4 צפייה בגלריה
חשד לרצח בראשון לציון
חשד לרצח בראשון לציון
(צילום: אלי סניור)

שלושה חשודים נוספים במעורבות באירוע, בשנות העשרה והעשרים לחייהם, נלקחו לחקירה במשרדי הימ"ר ברמלה. החוקרים עדיין מנסים להתחקות אחר המעשים - ולמצוא את הדוקר שרצח את בלום.
כדי להגיע אל המעורבים, הסתייעו חוקרי המשטרה במצלמות של החברה לביטחון של עיריית ראשון לציון. החוקרים ראו בצילומים את רכבם של החשודים נכנס לחניון, וכל יושביו צולמו. כלי הרכב תועדו גם כשברחו מהמקום ושברו מחסום. המצלמות גם תיעדו חלק מנתיב בריחתם של החשודים, ובכך הקלו על החוקרים את מלאכת מציאתם.
הקטטה פרצה בסביבות השעה 03:00 לפנות בוקר סמוך למסעדה באזור החוף. הצעיר שנרצח בילה עם חבריו במקום, וכשהיו בדרכם לחניה נתקלו בחבורה אחרת. אז פרצה הקטטה שבמהלכה הוא נדקר. כוחות משטרה גדולים הגיעו לזירה ואספו ממצאים. בלום פונה לבית החולים איכילוב בתל אביב, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.