3 צפייה בגלריה
יונתן גרנות
יונתן גרנות
יונתן גרנות שנורה למוות בידי חייל אחר
סמל ראשון יונתן גרנות, בן 22 מקיבוץ עינת, לוחם בגדוד "בזלת" של הנח"ל שנורה בשוגג על-ידי חייל אחר במחנה תבץ בבקעת הירדן - נפטר מפצעיו בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. דובר צה"ל מסר הבוקר (יום ו') הודעה על מותו.

המשטרה הצבאית החוקרת ממשיכה בחקירת נסיבות האירוע, שבסיומה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית. צה"ל מסר כי הוא משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה.
שלשום הושלם התחקיר הראשוני של האירוע, שממנו עלה כי נפלט כדור שהוביל לתקרית הקשה. הלוחם שירה בשוגג ביקר אמש את חברו הפצוע בבית החולים, במקביל להחלטת בית הדין הצבאי ביפו להאריך את מעצרו עד יום שלישי הבא. הלוחם שירה בכה בפני מקורביו ואמר שכל מעייניו ומחשבותיו התמקדו בחיי חברו, הרבה יותר מעצם מעצרו.
3 צפייה בגלריה
חיילים בכניסה לבית החולים הדסה עין כרם לאחר הירי בראשו של החייל
חיילים בכניסה לבית החולים הדסה עין כרם לאחר הירי בראשו של החייל
(צילום: גיל יוחנן)
התחקיר הראשוני של האירוע העלה כי הלוחם שירה פלט כדור רוגר (נשק לפיזור הפגנות) מרובה שזמן קצר לפני כן נעשה בו שימוש במטווחים. הוא טען כי לא ירה בנשק אלא רק הזיז אותו מעמדת הנשקים בבסיס. עם זאת, מהתחקיר הראשוני שנערך בחטיבת הנח"ל עלה כי כלי הנשק הושבו מהמטווח לאחר שמפקד מחלקה דאג לפרוק אותם בתום המקצים ולפני הכניסה חזרה לבסיס.
במסמך שהופץ אמש בצבא על ידי מחלקת הבטיחות בזרוע היבשה, הוגדר האירוע ומקרים נוספים של פליטות כדור בעת האחרונה כ"עבריינות בנשק". לפי מחלקת הבטיחות, הלוחם היורה בתקרית שלשום דרך את הנשק לאחר שנכנס בין כוונות.
3 צפייה בגלריה
אימון סיירת הנח"ל לקבל אמר"לי עידו חדשים
אימון סיירת הנח"ל לקבל אמר"לי עידו חדשים
הלוחם נפגע ככל הנראה מכדור רוגר. ארכיון
(צילום: דובר צה"ל)
מהפרטים הידועים, כוח צבאי ערך במקום אימון במטווח בכדורי הרוגר כחלק מהכנות לתעסוקה מבצעית באוגדת עזה. מפקד המחלקה פרק את נשקי החיילים במטווח, והציב אותם בקרבת עמדת השומר הפלוגתי. בהמשך, הרים הלוחם את אחד מכלי הנשק, כיוון למרחב שבו צעד הלוחם עם חייל אחר באזור מרפאת הבסיס - ובאותו שלב - ככל הנראה - נפלט כדור שפגע בראשו של הלוחם, שהתמוטט ואיבד הכרה.
עם סיום התחקיר הראשוני בעקבות פליטת הכדור שהובילה לתקרית הקשה ואירוע דומה בשבוע שעבר שהסתיים עם פציעה קלה של חייל בבסיס מפקדת חטיבת כפיר באזור מודיעין, החליט אתמול מפקד זרוע היבשה אלוף יואל סטריק על עוצר אימונים ליחידות היבשה למשך כמה שעות לחידוד נוהלי הבטיחות.
מבית החולים הדסה עין כרם והמרכז הלאומי להשתלות נמסר כי משפחתו של החייל המנוח "החליטה באצילות רבה לתרום את איבריו על מנת להציל את חייהם של אחרים".
"אנו משתתפים בצער המשפחה", נמסר מבית החולים. "צוות בית החולים יחד עם גורמי צה"ל מלווה אותה בשעה קשה זו".