אהוביה סנדק, בן 16 מההתנחלות בת עין, נהרג היום בצהריים (שני) בהתהפכות רכב כשנמלט עם חבריו מניידת משטרה - לאחר שהשליכו אבנים על מכוניות פלסטיניות באזור רמאללה. ברכב היו עוד ארבעה צעירים יהודים. כולם נפצעו קל. ממד"א נמסר כי הרכב התהפך בכביש 449 באזור בנימין, וכי חובשים ופרמדיקים קבעו את מותו, ופינו לבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים את ארבעת הפצועים שנתונים שם במעצר כשסביבם כוחות משטרה רבים.
4 צפייה בגלריה
הרכב המרוסק
הרכב המרוסק
הרכב המרוסק
4 צפייה בגלריה
אוהביה סנדק ז"ל
אוהביה סנדק ז"ל
אהוביה סנדק
(באדיבות המשפחה)
4 צפייה בגלריה
הנערים בבית החולים
הנערים בבית החולים
אחד הפצועים
(צילום: ארגון חוננו)
נוסעי המכונית טוענים כי הרכב הסמוי שבו נסעו השוטרים פגע בהם מאחור - ובתמונות מהזירה נראה הרכב שנותר במקום עם סימני פגיעה מקדימה. מח"ש בודקת את התנהלות בלשי היחידה המרכזית שהיו מעורבים בתאונה ושניים מהנערים נלקחו מבית החולים לחקירה בשער בנימין. בבת עין מסרו כי נציגי הרווחה מלווים את משפחתו של סנדק שיובא למנוחות הלילה בבית העלמין בכפר עציון.
אברהם ואיילת סנדק, הוריו של אהוביה סנדק, כתבו לאחר מותו: "בננו הבכור אהוביה עלה בסערה השמימה. השוק עצום. היום איבדנו את בננו, אחינו, נכדנו וילד מהמם. אדם נדיר, נשמה טהורה שכולה קודש לה', ילד שנולד בגוש קטיף וגורש מביתו מחבל ארץ קודש כשהיה בידי אמו, ילד נבון שגדל על ברכי התורה, אהבת הארץ והאדם. נשמה טהורה ונדירה שהשאירה לנו צוואה אדירה- לכו ורשו את כל הארץ. ומתוך הצוואה זו תאהבו את ילדכם תחבקו אותם תהיו איתם, תאמינו בדרכם, תאמינו בדרך שלהם".
אחרי התקרית הקטלנית החלה שורה של אירועים אלימים מצד נערים יהודים בגדה. חמישה רעולי פנים יידו אבנים ליד כוכב השחר שבבנימין וכוחות הביטחון מגיבים לעברם עם אמצעים לפיזור הפגנות. גם בחברון נוקבו צמיגים של רכב שהסיע פועלים פלסטינים, ובצפון השומרון, ליד ואדי שעיר, נבדקת תלונה פלסטינית לפיה 7-5 חשודים יהודים שנסעו על רכבי שטח השליכו אבנים ותקפו רועה צאן שנפצע והועבר לבית החולים.
4 צפייה בגלריה
הרכב המרוסק
הרכב המרוסק
נוסעי המכונית טוענים כי הרכב המשטרתי הסמוי פגע בהם מאחור
(צילום: דוברות איחוד הצלה)
ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ שהגיע לזירה ניסה להיכנס מתוקף היותו חבר כנסת והתעמת עם שוטר שהיה במקום. יו"ר הכנסת יריב לוין אמר כי הוא רואה את הרחקתו בחומרה לאור העובדה שסמוטריץ' מחזיק בחסינות של חבר כנסת. "מדובר באירוע הפוגע בצורה חמורה ביכולתו של חבר כנסת למלא את תפקידו למען הציבור, דבר שאסור להשלים עימו במשטר דמוקרטי", אמר לוין.
במשטרה ציינו כי המוקד קיבל דיווח על יידוי אבנים מרכב ישראלי לעבר רכב פלסטיני בצומת מכמש, וצוות בלשים שהיה בדרכו ובסמוך למקום זיהה את הרכב שיידה אבנים והורה לו לעצור. הנהג פתח בנסיעה פרועה למרות הוראת השוטרים לעצור, והמשיך במנוסה כשרכב הבילוש בעקבותיו. בסמוך לצומת רימונים התהפך הרכב. על התקרית עם סמוטריץ' ציינו במשטרה כי השוטר טעה בשיקול דעתו וכי המקרה ייבדק.
עורך הדין נתי רום שמסייע לפצועים בבית החולים מטעם ארגון "חוננו" טען כי ה"פצועים נאזקו במקום לקבל טיפול רפואי. בחורים שבוצע אחריהם מרדף, ניגחו את הרכב שלהם וכתוצאה מכך קרה אסון".
ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן התייחס למותו של סנדק ואמר כי מדובר ביום קשה מאוד ליישוב בת עין לגוש עציון כולו. "מדובר במשפחה יקרה, מוכרת ופעילה מאוד בכל תחומי החברה בגוש. אנחנו נמצאים איתם באבלם הכבד ונעמוד לצידם ככל שיידרש. חברי ועובדי המועצה, תושבי גוש עציון מחבקים ובוכים על האובדן". לדבריו, "תביעתנו החד משמעית היא להפסיק מיד את האלימות המשטרתית".