הולך רגל בן 47 נהרג הערב (יום א') מדריסת רכב הסעות שנקלע להתפרעויות בפינת הרחובות שבטי ישראל והחומה השלישית בשכונת מאה שערים בירושלים. כוחות הצלה העניקו לו טיפול במקום ופינו אותו עם חבלת בטן לבית החולים הדסה הר הצופים, שם נקבע מותו. צפו בתיעוד האירוע.
הנהג הוא פלסטיני, ועל פי תחקיר ראשוני הוא חש סכנה לאחר שזרקו לעברו אבנים. הוא ניסה לברוח כמה פעמים ובסוף דרס את אחד הנוכחים במקום. שעות ארוכות לפני התאונה נרשמו במקום התפרעויות של חוגגי פורים. חלקם יידו אבנים לעבר כלי רכב שעברו במקום.
עד ראייה סיפר: "צעקו שמדובר בנהג ערבי. הוא נהג בביריונות, להראות שהוא שולט בכביש. הוא נסע הלוך-חזור כמה פעמים. ואז בין נסיעה לנסיעה הוא מחץ אותו. יכול להיות שהנהג חש בסכנה, אבל זה לא מצדיק רצח. מצד שני, אני לא מצדיק את מה שהם עשו לו".
מהדסה הר הצופים נמסר: "אל חדר הלם/טראומה במרכז לרפואה דחופה פונה בן 47 אשר נפגע באורח אנוש. הצוות המשיך בפעולות ההחייאה של צוות מד״א ונלחם על חייו, אך פגיעותיו היו קשות ביותר".
1 צפייה בגלריה
הזירה
הזירה
הזירה במאה שערים אחרי התאונה
(צילום: דוברות איחוד הצלה )
חובשי מד"א אלי ריימונד ושלום גליל סיפרו: "כשהגענו למקום הפצוע שכב על המדרכה בסמוך לחלקו הקדמי של הרכב המסחרי כשהוא מחוסר הכרה וסובל מחבלה קשה בפלג גופו העליון. מיד התחלנו להעניק לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים וביצוע פעולות החייאה. הכנסנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבית החולים תוך המשך ביצוע פעולות החייאה כשמצבו קריטי".
מהמשטרה נמסר: "כוחות משטרה במקום והחלה בדיקת נסיבות המקרה. נהג הרכב שנמלט מהזירה אותר בסריקות שערכו השוטרים ונעצר לחקירה".

באותו מקום שבו התרחשה התקרית הותקף הבוקר אמבולנס. "פירקו את האמבולנס, ברחנו משם", אמר ל-ynet חובש מד"א שהיה ברכב. "אם תקפו אמבולנס, תאר לעצמך מה זה בשבילם לתקוף רכב הסעות".