סוחרים מכל רחבי הארץ התכנסו הבוקר (יום ג') בשוק הכרמל בתל אביב במטרה להזהיר מפני קריסת השווקים ולצאת בקריאה משותפת לפתוח אותם. לפי הנחיות משרד הבריאות לגבי היציאה מסגר הקורונה, דווקא החנויות הפנימיות בשווקים מורשות לפתוח אך הדוכנים לא – לפחות בחודש הקרוב.
הסוחרים טוענים שמדובר באבסורד מאחר שדווקא הדוכנים הפועלים באוויר הפתוח פחות מסכנים את הקונים, לעומת חנויות ומרכולים סגורים שבהם סיכויי ההדבקה גבוהים יותר בשל הצפיפות.

2 צפייה בגלריה
מחאת הסוחרים
מחאת הסוחרים
הסוחרים בשוק הכרמל, היום. "שיבואו לראות בעיניים"
(צילום: מוטי קמחי )
המוחים הביעו חשש שהפגיעה בשווקים תשפיע לטווח ארוך, מאחר שהלקוחות לא ישובו אחרי שיתרגלו לקנות במרכולים. יו"ר ועד הסוחרים בשוק הכרמל, רפי מזרחי, אמר במשדר של אולפן ynet: "אנשים פה לא ישרדו חודש. חשבנו שהתפכחו אחרי הסגר הראשון, אבל הפעם בכלל לא מדברים עלינו. מקבלי ההחלטות יושבים במשרדים ממוזגים בזמן שפה אנשים מתים. פשוט מתים. הם צריכים לבוא ולראות בעיניים שלהם ולא לקבל החלטות מאיזה משרד סגור.
"אני רוצה שהשרים בממשלה יחשבו שמישהו מהמשפחה שלהם עובד פה. אלה אנשים קשיי יום, מבוגרים, אין להם שום הכנסה נוספת. הם לא מקבלים חל"ת וחיים מביטוח לאומי. הם צריכים להתעורר. מדובר במאות משפחות, לא רק בשוק הכרמל, אלא בכל הארץ. עדיף למות מקורונה ולא מרעב. כשיש בחירות ביבי וגנץ יודעים לבוא לפה, אבל כשקורה דבר כזה הם שוכחים אותנו".
מישל דנינו, סוחר מראש העין שהגיע להפגנה, הוסיף: "אנחנו רוצים להגיד דבר אחד - שוק פתוח הוא בטוח. תנו לנו לפתוח. אנחנו רוצים להתפרנס. אותנו לא מעניינות הבעיות של הממשלה, אותנו מעניין הלחם שאנחנו צריכים להביא הבייתה", אמר מישל דנינו סוחר מראש העין.
2 צפייה בגלריה
מיכל שיר
מיכל שיר
ח"כ מיכל שיר עם הסוחרים. "נזק אדיר"
(צילום: מוטי קמחי )
ח"כ מיכל שיר (הליכוד) הגיעה לפגישת הסוחרים ואמרה שתציע לממשלה מתווה לפתיחת השווקים: "ננסח יחד מתווה אחראי שמעניק לרשויות המקומיות את הפיקוח על העסקים והשווקים. אני מתכוונת לפעול מול משרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות. המצב האבסורדי הזה, שכבר הביא לקריסת סוחרים, חייב להפסק ומהר.
"לצערי יש סוחרים שכבר לא ישתקמו. רבים לקחו הלוואות בשוק האפור. נזק אדיר נוסף שנגרם לשווקים הוא שינוי הרגלי צריכה לאורך זמן, וכמובן פגיעה קשה בצרכנים, שלא כולם יכולים להרשות לעצמם עגבנייה במחירי הסופר העולים".