ישיבת הממשלה הקרובה ביום ראשון בוטלה בשל הגעה של משלחת אמריקנית הכוללת את יועצו של נשיא ארה"ב וחתנו ג'ארד קושנר, היועץ לביטחון לאומי רוברט אובריאן ויועצו של טראמפ למשא ומתן בינלאומי אבי ברקוביץ' שייפגשו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.
כמו כן, לפי הערכות, נשיא צ'אד אידריס דבי צפוי להגיע גם הוא במהלך השבוע הבא לישראל, ככל הנראה ביום שני או שלישי. בשל הביקורים המדיניים, בוטלה ישיבת הממשלה שתוכננה ליום ראשון.
2 צפייה בגלריה
ג'ארד קושנר
ג'ארד קושנר
ג'ארד קושנר
(צילום: AFP)
ביום שני תמריא המשלחת האמריקנית בטיסה הרשמית הראשונה מישראל לאבו דאבי, יחד עם משלחת ישראלית בראשות היועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת ושורת בכירים.
הבכירים יקיימו סבב שיחות מרוכז במתחם סגור באבו דאבי שבו ידונו ביחסים בין המדינות במגוון תחומים, כגון תיירות, אשרות, ביטחון, חקלאות, סייבר וכו' - זאת לקראת גיבוש הסכם השלום בין ישראל לבין איחוד האמירויות, שייחתם בטקס שיערך בהמשך החודש או בחודש הבא בבית הלבן.
בהודעת ראש הממשלה מתחילת השבוע נכתב כי "השיחות באבו דאבי יתמקדו בדרכים לקידום שיתופי פעולה במגוון תחומים כגון תעופה ותיירות, סחר, כלכלה ופיננסים, בריאות, אנרגיה, ביטחון ועוד. למשלחת יצטרפו נציגים ממשרדי ממשלה שונים, ובראשם מ"מ מנכ''ל משרד ראש הממשלה שירכז את הנושא הכלכלי, מנכ'"ל משרד החוץ, מנכ"'ל משרד הביטחון, ראש רשות התעופה האזרחית ועוד".
2 צפייה בגלריה
הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו יחד עם נשיא צ'אד אידריס דבי, במסגרת ביקורו במדינה
הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו יחד עם נשיא צ'אד אידריס דבי, במסגרת ביקורו במדינה
בנימין נתניהו ואידריס דבי. ארכיון
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)
גורמים אמריקנים מסרו לסוכנות AP כי במשלחת הישראלית ייכללו גם מומחים מתחומי התעופה, החלל, הבריאות והבנקאות.
נתניהו עצמו אמר כי "המשלחת הישראלי תפעל, יחד עם צוות אמריקני ועם צוות מקביל של איחוד האמירויות, לקדם את השלום והנורמליזציה בן ישראל לאיחוד האמירויות". לדבריו, "זהו הסכם היסטורי. הוא יביא למנועי צמיחה. הוא יכול לעזור להביא לפריחה כלכלית בכלל, ובפרט בתקופת הקורונה. אני מקווה שמדינות נוספות באזורנו יצטרפו למעגל השלום. אני מקווה שגם אזרחי ישראל יוכלו לבקר בקרוב גם בדובאי, גם באבו דאבי. יש הרבה מה לראות שם".
כמו כן, בסוכנות הידיעות AP דיווחו בשבוע שעבר כי הטיסה עשויה להעיד גם על תמיכה סעודית בהסכם. עד כה, הסעודים הביעו תמיכה פושרת ולא אישרו שיאפשרו לישראל ולאיחוד האמירויות להשתמש במרחב האווירי שלה לצורך טיסות ישירות. ללא אישור סעודי, הטיסות בין ישראל לאמירויות יצטרכו ככל הנראה להשתמש במסלול עקיף שעלול להיות מסוכן מעל תימן ודרך המפרץ הפרסי.