"הרקע לוויכוח היה שטויות. אם אדם אחד היה יודע יכולנו למנוע את האסון": כך תיארו הערב (יום א') תושבי מחנה הפליטים שועפט בירושלים את מה שעמד מאחורי רצח הנער עבד אל-רחמאן אלחדאד בן ה-17 אתמול. החשוד המרכזי במעשה, כך עולה, הוא נער בן 14.

במטרה למנוע שרשרת של מקרי רצח נוספים במחנה, התערבו אתמול תושבים ובכירים בחברה הערבית כדי להגיע למניעת המשך שפיכות הדמים בין המשפחות – והצליחו להוביל להודנה. "קבוצת נערים התווכחה יום או יומיים לפני הרצח, ואתמול כשחזרו מבית הספר נפגשו והמשיכו בוויכוחים. כתוצאה מכך נדקר עבד אל-רחמאן", אמרו בכירים בחברה.
הם הוסיפו: "לא היו שום סכסוכים קודמים. ההורים והנהלת בית הספר לא ידעו כל כל מה שהתרחש. אם אדם אחד היה יודע, האסון היה יכול להימנע".
2 צפייה בגלריה
הנרצח עבד אלרחמאן אלחדאד
הנרצח עבד אלרחמאן אלחדאד
הנרצח עבד אל-רחמאן אלחדאד
מהראן שויגי, שתיווך בסולחה בין שתי משפחות המעורבים בקטטה, אמר: "כואב לנו על מותו של הנער. המנוח היה מחונן ותלמיד מצטיין. הוא תמיד התאמץ בלימודים. כל זה קרה על ויכוח קטן מאוד. אם היינו יודעים בזמן, היינו שומרים על קשרים טובים יותר בין הנערים".
הוא ציין כי מניסיונו בתקופה האחרונה, גם הבתים הפכו למקומות לא בטוחים במיוחד. "ראינו את הצעירה מרים אלתקרורי שנהרגה מכדור תועה בקטטה בשכונת ואדי ג'וז. הכדור חדר לחלון הבית ופגע בה. זו הזדמנות לדרוש מכולם להתעורר ולהפסיק את האלימות", אמר.
2 צפייה בגלריה
הנרצח עבד אלרחמאן אלחדאד
הנרצח עבד אלרחמאן אלחדאד
הקטטה בשועפט, מתוך התיעוד שבפתח הכתבה
במקביל, ספאא אגבאריה, אמו של ילד בן 11 שנפצע אתמול באורח קשה מירי באום אל-פחם, הטילה את האחריות על אנשי העירייה ועל אנשי הדת: "כולם מקבלים משכורות, רואים את הדם ורק יושבים על הכיסא. גם בתפילות יש ירי ופצועים. הבן שלי יצא מהבית עם 10 שקלים, חיכה לרכב שמוכר גלידה – ונפגע מירי".