משעות הבוקר נמשכות השיחות המרתוניות במסגרת המשא ומתן להקמת ממשלת לפיד ובנט. המגעים נמצאים לקראת סגירה, והמחלוקת העיקרית נמצאת בוועדה למינוי שופטים ובזהות נציגת הקואליציה - שקד או מיכאלי.
סמוך לשעה 17:00 בצהריים (שלישי) הגיע לכפר המכביה יו"ר תקווה חדשה גדעון סער. גם יו"ר רע"מ, מנסור עבאס, הצטרף לשיחות ואמר לכלי התקשורת שהמתינו מחוץ לחדרים: "אני אופטימי. אהיה חלק מהקואליציה אבל אי אפשר להגיד שזה נסגר עד שזה נסגר. הכיוון הוא נכון".
3 צפייה בגלריה
ניצן הורוביץ, גדעון סער ומנסור עבאס
ניצן הורוביץ, גדעון סער ומנסור עבאס
ניצן הורוביץ, גדעון סער ומנסור עבאס בכפר המכביה
(צילום: מוטי קמחי)
מוקדם יותר היום הגיעו ראשי המפלגות השונות כדי לסגור את הקצוות להקמת הממשלה החדשה. בין הנוכחים: יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, בכירי ימינה נפתלי בנט ואיילת שקד, יו"ר תקווה חדשה גדעון סער, יו"ר מרצ ניצן הורוביץ ונציג מפלגת רע"מ וואליד טאהא. צוותי המשא ומתן להקמת הממשלה ישבו לאורך הלילה והיום כבר נרשמה התקדמות במגעים. גורם שמעורב במשא ומתן אמר בהתייחסו להתפתחויות כי "הייתה התקדמות אבל יש עדיין קשיים. ראשי המפלגות צריכים להגיע כדי לנסות לפתור את זה".
3 צפייה בגלריה
יאיר לפיד נפתלי בנט ממשלת שינוי
יאיר לפיד נפתלי בנט ממשלת שינוי
בדרך לממשלה? בנט ולפיד
(צילום: AFP, רויטרס)
חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון אמרה בכנס לשכת עורכי הדין כי "אנחנו בישורת האחרונה ומאוד קרובים לממשלת השינוי. המטרה שלנו היא לא לכופף ידיים אחד לשני אלא להחזיר את האמון שנשחק במערכות. כשנדע בדיוק מהי מערכת היחסים בין הרשויות נוכל לנהל את זה כמו שצריך".
3 צפייה בגלריה
יפעת שאשא ביטון
יפעת שאשא ביטון
"קרובים מאוד לממשלת שינוי". שאשא ביטון
(צילום: הדר יואביאן)
יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן העריך כי ישנה אפשרות שלפיד יודיע היום לנשיא כי הצליח להרכיב ממשלה. "ניהלתי משאים ומתנים קואליציוניים מאז 1996, ואני יכול להגיד שתמיד ברגע האחרון לקראת הסגירה יש את הניסיונות לתפוס עוד משהו, זה טבעי". בהתייחסו לדיווחים על כך שיו"ר הכנסת יריב לוין ינסה לעכב את הקמת ממשלת לפיד-בנט, אמר ליברמן: "החוק מאוד ברור, יריב לוין מקבל הוראה מהנשיא וחייב לכנס את המליאה. לא חייבים לפרסם את ההסכמים הקואליציוניים ברגע שיש הצהרה 'עלה בידי'. המועד האחרון לפרסום הסכמים קואליציוניים זה 24 שעות לפני ההצבעה".
במקביל, נמשכות המתקפות על חברי הכנסת מימין ומשמאל שמתכננים לקחת חלק בממשלה החדשה. בישראל ביתנו דיווחו על שיחות מאיימות במטה המרכזי של המפלגה, שכללו גם איומים ברצח כלפי עובדי המטה ויו"ר המפלגה. "אדפוק לו בלב אחד אחד. בעזרת השם ימות וידקרו אותו בכל החורים", נאמר באחת השיחות. במפלגה הגישו תלונה לקצין הכנסת בעקבות השיחות. גם אורי זכי, בן זוגה של תמר זנדברג, מספר 2 במרצ, סיפר הבוקר באולפן ynet על האיומים שהגיעו עד לבתם התינוקת.
זכי אמר כי "אני עדיין נרעש מזה, שלחו לתמר איומים עם השם של הילדה שלי, זה בדיוק מה שהאיש הזה עושה", תקף את נתניהו. "הוא דיבר עליה בנאום ביום ראשון, למחרת חיפשו משהו מתחת לשטיח כדי למקד את ההסתה, ושלחו את כלביהם השוטים". עוד אמר כי "אלה אנשים נוראיים שמסמנים מטרות ואין דבר שהם לא יעשו כדי להישאר בשלטון. הוא המציא שטות בנאום שלו, אגב - הלוואי, כי היא ראויה מאוד – שהיא בקבינט. שוב, למחרת מצאו סיבה להסית נגדה, ועדר השוטים התחיל להסית נגד התינוקת שלי".
פורסם לראשונה: 17:04, 01.06.21