2 צפייה בגלריה
מחמוד אבו חדיר שנרצח במזרח ירושלים
מחמוד אבו חדיר שנרצח במזרח ירושלים
הנרצח מחמוד אבו חדיר
פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (ה') כתב אישום לבית המשפט המחוזי בעיר נגד נאור ביטון (22), מאבטח מנתניה, הנאשם ברצח מחמוד אבו חדיר (22) משועפט במהלך עסקת סמים לפני כשבועיים. הפרקליטות ביקשה לעצור אותו עד תום ההליכים.
לפי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד ג'ני אבני מפרקליטות מחוז ירושלים, הנאשם, שהחזיק באקדח ברישיון מתוקף תפקידו, עסק בחודשים האחרונים במכירת קנאביס, יחד עם חייל בשירות סדיר ומעורבים אחרים.
הזמנות הסמים התבצעו באמצעות אפליקציית "טלגרם", כשתפקידו של ביטון היה, לפי האישום, להביא את הסם למקום המפגש עם המזמין, שם קיבל את התשלום במזומן.

2 צפייה בגלריה
"הסתבכות מיותרת". עו"ד יהודה שושן
"הסתבכות מיותרת". עו"ד יהודה שושן
"הסתבכות מיותרת". עו"ד יהודה שושן
עוד עולה מהאישום כי ב-13 באוגוסט השנה נכנס המנוח לקבוצת "קנאביס ישראלי 100%" בטלגרם והתעניין ברכישת 50 גרם קנאביס. החייל פנה אליו בשם בדוי וסיכם עמו את פרטי העסקה, שלפיה 70 גרם יסופקו לו באותו ערב תמורת 2,000 שקלים, "כולל דמי משלוח". עוד סוכם, כי המנוח ייפגש עם השליח בגבעה הצרפתית בירושלים. החייל מסר לנאשם את פרטי העסקה והם קבעו כי תמורת חלקו בעסקה יקבל הנאשם 350 שקל.
לפי האישום, ביטון אסף את הסם מחוף הים בנתניה ונסע לירושלים. כחצי שעה לאחר חצות באותו לילה, הוא הגיע לגבעה הצרפתית והתקשר למנוח כדי שיכוון אותו למקום המפגש בשועפאט.
המנוח הגיע אל רכבו של הנאשם. האחרון יצא מהמכונית כשהוא נושא את האקדח על גופו, ומסר את הסם למנוח. לאחר ששאל את הנאשם כמה שאלות באשר לאיכות הסם, הכניס המנוח את ידו השמאלית לכיס השמאלי של מכנסיו, הוציא גז פלפל וריסס לעבר הנאשם ונמלט.
כעבור שניות ספורות שלף ביטון את אקדחו, דרך אותו ורדף אחרי המנוח תוך שהוא יורה באוויר. משנוכח הנאשם כי המנוח אינו עוצר, הוא ירה שלוש יריות נוספות לעבר גופו של המנוח. אחד הקליעים פגע בגבו, אך הוא המשיך לרוץ כשהוא שותת דם עד שהתמוטט סמוך למסגד ברחוב אחמד שוקי - שם ניגשו אליו תושבי השכונה ובהם רופא.
אבו חדיר הובהל לבית החולים הדסה בהר הצופים, אך מאמצי הרופאים להצילו עלו בתוהו ומותו נקבע. מיד לאחר הירי, נכתב באישום, "פרק הנאשם את האקדח, חזר בריצה לרכבו ועזב את המקום".
עו"ד יהודה שושן, המייצג את הנאשם, מסר: "מקריאת העובדות בכתב האישום עולה כי מדובר בהסתבכות מיותרת לחלוטין עם התגרות מטעם המנוח. מרשי נעדר כל עבר פלילי, לוחם בצה"ל שעבד כמאבטח. לאחר שנלמד את חומר החקירה נתייחס בהתאם".
עו"ד חן הולנדר, המייצג את החייל, מסר: "אני שמח שהמשטרה הגיע למסקנה שלמרשי אין קשר לאירוע הרצח".