בכיר בארגון הבריאות העולמי אמר שייתכן ש-10% מאוכלוסיית העולם כבר נדבקה בנגיף הקורונה - יותר מפי 20 ממספר הנדבקים שאובחנו עד כה.
ד"ר מייקל ראיין, ראש מערך החירום בארגון הבריאות, אמר היום: "כרגע ההערכות הכי טובות שלנו אומרות לנו שייתכן שכ-10% מאוכלוסיית העולם נדבקה בנגיף. זה משתנה ממדינה למדינה, מאזורים אורבניים לכפריים, ומשתנה בהתאם לקבוצות. אבל מה שזה אומר זה שרובו המכריע של העולם נותר בסיכון".
2 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה ברמב"ם חיפה
מחלקת קורונה ברמב"ם חיפה
מחלקת קורונה בבית חולים רמב"ם בחיפה
(צילום: רויטרס)
"אנחנו עומדים בפני תקופה קשה. המחלה ממשיכה להתפשט", אמר ראיין ל-34 חברי הוועד המנהל של ארגון הבריאות העולמי. ראיין הביע דאגה מהתפשטות הנגיף באזורים בדרום מזרח אסיה, וציין שחלה עלייה בכמות הנדבקים והמתים בחלקים מאירופה ובמזרח אגן הים התיכון. הוא ציין שהמצב באפריקה ובמערב האוקיינוס השקט "חיובי בהרבה".
ראיין אמר שלמרות שהמגפה ממשיכה להתפשט קיימים כלים לבלימת ההתפשטות שלה ולהצלת חיים. "ניתן היה למנוע מקרי מוות רבים, ואפשר להציל את חייהם של רבים אחרים", הדגיש הבכיר בארגון הבריאות העולמי.
2 צפייה בגלריה
 מייקל ראיין. "עומדים בפני תקופה קשה"
 מייקל ראיין. "עומדים בפני תקופה קשה"
מייקל ראיין. "עומדים בפני תקופה קשה"
(צילום: רויטרס)
בעולם חיים כ-7.6 מיליארד בני אדם, מה שאומר שלפי ראיין ייתכן ש-760 מיליון מהם כבר נדבקו בקורונה. כאמור, ההערכה הזאת גבוהה בהרבה מהנתונים הרשמיים הקיימים כיום, כולל בארגון הבריאות העולמי.
לפי הנתונים מתחילת התפשטות המגפה בסוף 2019 נדבקו בנגיף יותר מ-35 מיליון בני אדם ברחבי העולם. יותר ממיליון מתו מהנגיף. חלק מהמומחים אומרים כבר תקופה ארוכה שמספר הנדבקים בפועל גבוה בהרבה ממה שמדווח.

ראיין אמר את הדברים בפגישת מעקב של הוועד המנהל אחרי שבפגישה הקודמת, בחודש מאי, אושרה החלטה לבחון את הטיפול של העולם – וגם של ארגון הבריאות – במגפה.
לאורך משבר הקורונה מתחה ארה"ב ביקורת קשה על ארגון הבריאות העולמי – וטענה שהוא מוטה לטובת סין ומשתף פעולה עם "הטיוח" של המדינה שבה התפרץ הנגיף. ארה"ב כבר הודיעה שהיא תפרוש מהארגון, והיום קראה לבייג'ינג לספק נתונים מלאים על התפשטות הנגיף ולנהוג בשקיפות. ארה"ב, כמו האיחוד האירופי ואוסטרליה, קראה לארגון הבריאות העולמי לעמוד בראש משלחת מומחים בינלאומית שתגיע לסין ותחקור את התפרצות המגפה. היום אמר ראיין שהארגון הגיש לסין את רשימת המומחים שצפויים להיות חלק מהמשלחת הזאת.