נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ פרסם הלילה (בין שבת לראשון) סרטון מבית החולים שבו הוא מאושפז, ואמר כי הוא "מרגיש כעת הרבה יותר טוב". הוא הוסיף כי הוא "מקווה לשוב בקרוב" וכי "הימים הבאים יהיו מכריעים" במלחמתו בנגיף. הסרטון פורסם על רקע דיווחים סותרים ביממה האחרונה על אודות מצבו של טראמפ, שנדבק בנגיף הקורונה ואושפז בסוף השבוע כשהוא סובל מתסמינים קלים.
רופא הבית הלבן שון קונלי מסר הלילה עדכון נוסף בנוגע למצבו של טראמפ. לדבריו, לטראמפ אין חום גבוה ומצבו משתפר, אך הוא טרם יצא מכלל סכנה. בהצהרה שמסר קונלי הוא הוסיף כי ישנה "התקדמות משמעותית מאז אבחונו" של הנשיא האמריקני, וכי הצוות הרפואי נותר עם "אופטימיות זהירה"
טראמפ דיבר בסרטון, שאותו פרסם בטוויטר, מחדרו בבית החולים הצבאי וולטר ריד, שבו הוא מאושפז מחוץ לוושינגטון. בסרטון בן ארבע הדקות טראמפ נראה מעט עייף, לבש חולצה מכופתרת וז'קט ואמר כי "לא הרגיש כל כך טוב" כשהגיע לבית החולים. "אני מניח שהימים הקרובים יהיו המבחן האמיתי, אז נראה מה יקרה בימים הללו", אמר טראמפ, שדיבר כשהוא יושב ליד שולחן עגול כשמאחוריו דגל ארצות הברית. זמן קצר לאחר פרסום הסרטון, פרסם הבית הלבן שתי תמונות של טראמפ עובד מבית החולים.
9 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ עובד מבית החולים
דונלד טראמפ עובד מבית החולים
טראמפ עובד מבית החולים
(צילום: AP)
9 צפייה בגלריה
הנשיא טראמפ בהודעה מבית החולים
הנשיא טראמפ בהודעה מבית החולים
הנשיא טראמפ בהודעה מחדר בית החולים
(צילום: רויטרס)
"אני צריך לחזור כי אנחנו צריכים לעשות את אמריקה שוב גדולה. עשינו את זה נהדר עד כה, ואנחנו צריכים לסיים את העבודה. אני אחזור בקרוב לדעתי", אמר טראמפ. הנשיא התייחס להידבקותו בנגיף ואמר כי "זה משהו שקרה למיליונים ברחבי העולם ואני נלחם גם בשבילם, לא רק בארה"ב אלא בכל העולם. ננצח את נגיף הקורונה או איך שתרצו לקרוא לזה".
טראמפ הודה על התמיכה שלדבריו קיבל מכל קצוות הקשת הפוליטית: "קיבלתי תמיכה מהעם האמריקני, תמיכה כמעט דו-מפלגתית, זה דבר יפה ולא אשכח זאת. אני רוצה להודות למנהיגי העולם על הברכות. לא אשכח לעולם את האהבה שקיבלתי".
בתו של הנשיא, איוונקה טראמפ, פרסמה הבוקר בטוויטר תמונה של אביה עובד מבית החולים, וכתבה: "דבר לא יעצור בעדו מלעבוד למען העם האמריקני - נחוש!".
9 צפייה בגלריה
הנשיא טראמפ בהודעה מבית החולים
הנשיא טראמפ בהודעה מבית החולים
"לעולם לא אשכח את האהבה שקיבלתי".
(צילום: רויטרס)

9 צפייה בגלריה
תומכי טראמפ מחוץ לבית החולים הצבאי וולטר ריד
תומכי טראמפ מחוץ לבית החולים הצבאי וולטר ריד
תומכי טראמפ בהפגנת תמיכה בכניסה לבית החולים
(צילום: EPA)
9 צפייה בגלריה
תומכי טראמפ מחוץ לבית החולים הצבאי וולטר ריד
תומכי טראמפ מחוץ לבית החולים הצבאי וולטר ריד
(צילום: gettyimages)
על רקע אשפוזו של טראמפ, חודש לפני הבחירות בארה"ב, מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו ימריא היום לביקור ביפן. עם זאת, מחלקת המדינה האמריקנית הודיעה כי פומפאו יקצר את הביקור שתוכנן לו באסיה ולא יגיע למונגוליה ולדרום קוריאה.
צוות הרופאים שמטפל בטראמפ ערך אתמול לפנות ערב מסיבת עיתונאים בבית החולים שבו מאושפז הנשיא. רופא הבית הלבן קונלי אמר שטראמפ מרגיש "טוב מאוד", ולא סובל ביממה האחרונה מחום גבוה או מקשיי נשימה. אחד הרופאים ציין שטראמפ אמר לצוות: "אני מרגיש שאני יכול להשתחרר היום".
"הצוות ואני מרוצים מאוד מההתקדמות שעשה הנשיא", אמר קונלי. הוא סירב לומר מתי להערכתו טראמפ ישוחרר מבית החולים. בנוסף לא השיב אם טראמפ קיבל בשלב כלשהו טיפול בחמצן ואמר שטראמפ - כרגע - לא מקבל חמצן. הוא אמר שרמת הסטורציה של טראמפ היא 96% - רמה נורמלית של חמצן בדם.
9 צפייה בגלריה
טראמפ יורד מהמסוק הנשיאותי בבית החולים הצבאי
טראמפ יורד מהמסוק הנשיאותי בבית החולים הצבאי
הנשיא מועבר לבית החולים
(צילום: EPA)
לפי ניו יורק טיימס, AP ו-CNN טראמפ קיבל תוספת חמצן כשהיה בבית הלבן, לפני שהמריא במסוק לבית החולים הצבאי וולטר ריד, שעות אחרי שאובחן כחולה קורונה. ניו יורק טיימס דיווח שההחלטה לאשפז את טראמפ התקבלה אחרי שהוא התקשה לנשום ורמת החמצן בדם ירדה. רופאיו העניקו לו תוספת חמצן, ולאחר מכן הוא פונה לבית החולים.
אמש, במהלך האשפוז, צייץ טראמפ בטוויטר שהצוות הרפואי שמטפל בו "מדהים", וכתב לעוקביו: "בעזרתם אני מרגיש טוב!". הוא הוסיף שנעשתה "התקדמות אדירה בחצי השנה האחרונה במאבק מול המגפה".
זמן קצר אחרי ההצהרה האופטימית של הרופאים השמיע בכיר בבית הלבן דברים שונים לגמרי. כתבי הבית הלבן דיווחו שגורם "שבקיא במצבו של הנשיא" סיפר להם שכמה מהמדדים של טראמפ "מדאיגים מאוד" - וציין ש-48 השעות הקרובות יהיו "קריטיות" להחלמתו.