2 צפייה בגלריה
ועידת ידיעות אחרונות ו  - ynet  בנייני האומה ירושלים 2021
ועידת ידיעות אחרונות ו  - ynet  בנייני האומה ירושלים 2021
לפיד בוועידת "האנשים של המדינה" של ynet ו"ידיעות אחרונות"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
כמעט שבוע לבחירות - והקרבות בגוש המרכז שמאל נכנסו להילוך גבוה: ביש עתיד פתחו בקמפיין של הישורת האחרונה, שמתמקד במסר לפיו חשוב שמפלגתו של לפיד תהיה גדולה משמעותית. המסר הזה קומם את מפלגות הגוש שחוששות לרדת מתחת לאחוז החסימה - ותקפו את לפיד בחריפות לאורך היום.
כל מה שצריך לדעת על בחירות 2021 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet
המסר החדש של לפיד הופץ בעיקר בהודעות SMS לישראלים רבים. "נתניהו נכשל כי הוא דואג לעצמו ולא למדינה", נכתב בהודעות שנשלחו בתפוצה רחבה. "כל מי ששותף לממשלה המנופחת הבזבזנית הזאת השאיר את נתניהו בבלפור. מפלגות עם חמישה מנדטים לא מחליפות שלטון, ומפלגות עם שישה לא מצילות את הדמוקרטיה. שינוי עושים רק עם יש עתיד גדולה".
2 צפייה בגלריה
בני גנץ מרב מיכאלי ניצן הורביץ
בני גנץ מרב מיכאלי ניצן הורביץ
השותפות משמאל חוששות להתכווץ בגלל לפיד
(צילום: הדר יואביאן, קובי קואנקס)
במפלגת העבודה ובמרצ יצאו נגד הקמפיין והאשימו את לפיד בחוסר אחריות, אותו הסבירו בכך שאם יצטמקו - ממילא לא תהיה לו ממשלה. בתגובה, גורמים ביש עתיד הבהירו כי אין כוונה לכווץ את מרצ, וכי הטלפנים של יש עתיד דווקא מדרבנים את המצביעים של המפלגה לדבוק בהצבעתם המקורית, כי חשוב שתעבור את אחוז החסימה.
הקרב המתפתח הוא דווקא בין לפיד ליו"ר כחול לבן בני גנץ. ביש עתיד נוקטים פעולות אקטיביות כדי להוריד קולות לשר הביטחון - ומבהירים שלא סומכים עליו. בכחול לבן השיבו אש ומסרו בתגובה כי "יאיר לפיד עסוק בעצמו ושוכח שלא משנה מה גודלה של מפלגתו, אין לה עתיד כל עוד תמשיך לירות בתוך הנגמ"ש. לפיד יכתיר במו ידיו את נתניהו לארבע שנים נוספות או יוביל לבחירות חמישיות". לדברי כחול לבן, "אם גנץ לא בכנסת, נתניהו יפטר את שרי כחול לבן, ידיח את מנדלבליט, את פרקליט המדינה, ימנה את אוחנה לשר המשפטים ויחמוק מהמשפט".