אחרי ההישג של מרצ בבחירות, ולקראת המגעים להרכבת ממשלה, חבר הכנסת הנבחר עיסאווי פריג' ממרצ לא שולל כי מפלגת השמאל תתמוך בנפתלי בנט לראשות הממשלה. "הכול פתוח. אני לא פוסל שום דבר, יש מטרה, יש דבר שנקרא פשרה", הוא אמר הבוקר (חמישי) בריאיון באולפן ynet.
הוא גם העריך כי מפלגת רע"מ לא תתמוך בהקמת ממשלה בראשות בנימין נתניהו. "אני מכיר את מנסור עבאס ואת כל הנפשות הפועלות בהנהגת המפלגה. הם לא יהיו עם ביבי", אמר פריג'.
3 צפייה בגלריה
עיסוואי פריג'
עיסוואי פריג'
פריג' באולפן ynet
(צילום: יריב כץ)
פריג' שיבח את יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ואמר: "אני חייב להגיד שאפו ענק ליאיר לפיד. הוא התנהל במערכת הבחירות הזו כמנהיג מחנה. ללפיד יש חלק בהישג של מרצ, מפלגת העבודה וכחול לבן".
אבל בסוף מי שעשוי להיות ראש הממשלה שלכם זה בנט. "אתה לא יכול להשיג את כל המטרות שלך במכה אחת. בוא נתמקד במטרה, כולנו מסביב למטרה.
ואתה לא פוסל את האופציה שבנט יהיה רה"מ שלך? "אני לא פוסל שום דבר. יש מטרה, בואו נתמקד מאחוריה. אני לא פוסל שום דבר. יש דבר שנקרא פשרה. אתה לא יכול לקחת את כל העוגה. יושבים, מדברים, מגיעים לפשרה הנכונה.
מרצ תתמוך בבנט לראשות הממשלה? "הכול פתוח".
3 צפייה בגלריה
נפתלי בנט
נפתלי בנט
"מה מאחד בינינו? אנחנו לא רוצים ראש ממשלה תחת כתב אישום". בנט
(צילום: AP)
אז אין יותר אידיאולוגיה וערכים? מרצ תתמוך במישהו שתומך בסיפוח? "מרצ לא תהיה בשום פנים ואופן חלק מממשלת סיפוח".
למרצ במבנה הנוכחי, במציאות הפוליטית הקיימת, אין שום בעיה שראש הממשלה שתחתיו תשרתו יהיה איש הימין, איש ארץ ישראל השלמה והסיפוח, נפתלי בנט? "גם רובי ריבלין הוא איש ישראל השלמה והוא נשיא מדינה ומחבק את כולם".
מה מאחד בינך לבין בנט? "שאנחנו רוצים חברה דמוקרטית, חברה עם מוסר, ולא רוצים ראש ממשלה תחת כתב אישום שינהל ממשלה, וזה יותר גדול מכל דבר אחר, זה מאחד המון אנשים".
מה אתה אומר למנסור עבאס? בוא הביתה? "בהחלט. מנסור עבאס, אני מכיר את הנפשות באופן אישי. מנסור אישית וכול ההנהגה מסביב ואני בשיח מתמיד איתם. הם לא יהיו עם ביבי. הם יהיו במחנה שלנו, הם לא יעזו, הציבור לא ייתן להם".
3 צפייה בגלריה
מנסור עבאס בחגיגות בכפר מע'אר בבוקר שאחר הבחירות
מנסור עבאס בחגיגות בכפר מע'אר בבוקר שאחר הבחירות
"לא יעז ללכת עם ביבי". מנסור עבאס
(צילום: אביהו שפירא)
מנסור עבאס לא ילך עם נתניהו? "הוא לא יהיה בגוש שם. הוא יהיה איתנו וישתתף בבחירה של יו"ר הכנסת".
בשלב זה של ספירת הקולות זוכה מרצ לשישה מנדטים - ההישג הגבוה ביותר שלה מאז בחירות 2013. אחרי פרסום תוצאות המדגמים בשלישי בלילה שוחח יו"ר מרצ ניצן הורוביץ עם יאיר לפיד. לפני הבחירות הודיע הורוביץ כי מרצ תמליץ לנשיא להטיל את הרכבת הממשלה על לפיד.
בנאומו בליל הבחירות אמר הורוביץ: "נעשה כל מאמץ כדי שתקום כאן ממשלת שינוי ונוכל לשלוח הביתה את הנאשם מבלפור ואת שותפיו הגזענים, הכהניסטים וההומופובים. אני קורא לראשי מפלגות גוש השינוי לבוא בדברים כדי לקדם את הרעיון הזה ולהקים ממשלה של שינוי".